Laitetaanko jooko koirakuvia pinoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seuraava koira Jackrussellinterrieri
262384515195357.JPG
TAI Parsonrusselinterrieri
727468038544435.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ihania koiruuksia =) . Laittakaas lisää vaan =)

Niin ja rotuja myös. Mä en voi omani rotua laittaa kun en sitä tiedä. Meille myytiin se labukan ja Vanhaenglanninlammaskoiran sekoituksena, mutta tuota jälkimmäistä ei koirassa totisesti ole. Taitaa siis jäädä ikuiseksi mysteeriksi koiruuden rotu, mutta rakas se on silti :heart: :)

Onko tuossa labradoriakaan?

No sitä siinä on pakko olla kun sen emo oli labukka =) . Vaikka mä en kyllä myöskään siinä labukkaa näe...

On se vaan upea. Laitoin muuten kyselyä sulle koiruudestasi mutta se meni varmaan sulta ohi. Niin onko tuo koiruli paljon ulkona, vaatiiko paljon liikuntaa ja lähteekö paljon karvaa?
Kiitos =) Se on mamman höpönassu ja junnun identtinen kaksonen :D Mulla livahti ohi aiempi kysymyksesi ulkoilusta, liikunnasta ja karvasta. Mutta vastaan tässä. Kyllä, tarvitsee ulkoilua ja liikuntaa. Meillä kuitenkin koira on nk sisäkoira, koska se kuolisi surkeuteensa yksin tuolla pihalla. Meidän koira on mitä suurimmassa määrin laumaeläin ja haluaa olla siis laumansa luona. Jos mä menen yläkerrasta alakertaan, koia tulee perässä. Jos mä menen alakerrasta yläkertaan, koira tulee perässä. Se haluaa olla siellä, missä sen laumakin on. Öisin se nukkuu vuorotellen mun makkarissa, junnun makkarissa tai sitten makkareidenmme välissä olevalla käytävällä. Jos haluaisimme pitää muutin ulkokoirana, meidän olisi pitänyt jo kauan sitten ottaa sille koirakaveri tai sitten mun ja junnun pitäisi itsekin nukkua ulkona.

Liikuntaahan malamuutti tarvitsee ja kuormanvetokoirana sille luonteisinta on vetäminen. Monet talvet mennä viipotettiin säässä kuin säässä tuolla maastossa niin, että koiralla oli valjaat, liinat ja pulkka perässä ja pulkassa likka ja junnu. Tai muita sukulaisia tai tuttavia. Mua tuo muutti ei ole koskaan suostunut vetämään ja ollaankin aiheutettu useat naurut vastaantulijoille sen takia. Ollaan koitettu huijata koiraa vaihtamalla "puolijalkaa" paikkaa pulkassa, mutta heti, kun minä siihen pulkkaan istun, puudeli sinkoaa onnesta soikeana sinne syliini. Ei auta, vaikka junnu on heilutellut nakkipötköä edellä. Kaikkia muita koira siis vetää paitsi mua :/ "Jos mamma on pulkassa, silloin myös puudeli on pulkassa".

Kun koira oli nuorempi, sen kanssa ulkoiltiin noin 5 tuntia vuorokaudessa. Nyt, kun se täyttää pian 12 vuotta, 3,5 tuntia vuorokaudessa alkaa jo olla riittävä.

Ai karvaa? :laugh: :laugh: Mä sanon, että vain malamuutin omistajat oikeasti tietävät, mitä karvanlähtö on. Nuo muutit nimittäin suorastaan räjähtävät karvanlähdön aikaan. Kun keväällä karvanlähtö alkaa, sitä karvaa irtoaa isoina lauttoina. Kevyesti voit joka päivä kaapia käsin lattialta 3 muovikassillista karvaa. Ensin lähtee se tiheä pohjavilla ( ja sitähän riittää ) ja sen jälkeen päällykarva.

Ihania koiruuksia =) . Laittakaas lisää vaan =)

Niin ja rotuja myös. Mä en voi omani rotua laittaa kun en sitä tiedä. Meille myytiin se labukan ja Vanhaenglanninlammaskoiran sekoituksena, mutta tuota jälkimmäistä ei koirassa totisesti ole. Taitaa siis jäädä ikuiseksi mysteeriksi koiruuden rotu, mutta rakas se on silti :heart: :)

Onko tuossa labradoriakaan?

No sitä siinä on pakko olla kun sen emo oli labukka =) . Vaikka mä en kyllä myöskään siinä labukkaa näe...

Samaa kanssa katselin.

Ai niin, meidän Eetu, josta on kuva sivulla 2, on erittäinkin sekarotuinen. Tuotu Tallinnasta ja roduiksi on veikattu ainakin sileäkarvaista kettuterrieriä ja länsigöötanmaan pystykorvaa. Terrierin luonne on kyllä jätkällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Ei ole aivan omia koiruuksia, veljen perheen koirat jotka on olleet mulle hyvin rakkaita pennusta lähtien.
Molempia koiria olen hoitanut paljon ja ovat/olivat kuin omia. :heart: :heart:

Ada joka kuoli 1v4kk sitten. Eli melkein 11-vuotiaaksi. :heart:
1577088.jpg

Oliko koiralla joku sairaus?

Kiitos Keittis informaatiopaketista =) . Tuo on nimittäin yks rotu jota ollaan kovasti myös harkittu. Tulevan toisen koiran pitää vaan tietty sopeutua siihen että meillä on jo koira ja meidän koirun hyväksyä uusi tulokas.

Liikunta ei ole ongelma, oikeastaan sen vuoksi just kysyin kun meidän koiruus on erittäin aktiivinen ja vaatii+saa paljon liikuntaa.

Tota sisä/ulkokoiraa kysyin just tuon turkin takia. Kun ajattelin että koira viihtyis paremmin ulkona kiitos turkkinsa.

Mutta voi, mun on pakko myöntää että olen jo tuon yhden koiran karvanlähdön kanssa ihan helisemässä. Sillä kun on myös melko tiheä pohjavilla jota lähtee tukottain. Ja vasta sen jälkeen alkaa irtoamaan pitkää karvaa päältä :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ai niin, meidän Eetu, josta on kuva sivulla 2, on erittäinkin sekarotuinen. Tuotu Tallinnasta ja roduiksi on veikattu ainakin sileäkarvaista kettuterrieriä ja länsigöötanmaan pystykorvaa. Terrierin luonne on kyllä jätkällä!

Oli muuten suloinen tapaus teidän poitsukin :) . Mun pitikin kommentoida mutta kuitenkin unohdin...

Oli muuten suloinen tapaus teidän poitsukin :) . Mun pitikin kommentoida mutta kuitenkin unohdin...

Onhan se suloinen, mutta ei ole tainnut olla kotona kun äly jaettiin :laugh:

Ei ole aivan omia koiruuksia, veljen perheen koirat jotka on olleet mulle hyvin rakkaita pennusta lähtien.

1577088.jpg

Ei tiedetty sen tarkemmin.
Mutta oli silloin kuolema aamuna odottanut että kaikki perheenjäsenet oli heränneet ja ollut vähän outo siis periaatteessa hyvästellyt kaikki sillai että on tullut kaikkien viereen ja halunnut että sitä silitetään ja halitaan.
Ei mennyt kuin muutama tunti siitä niin Ada makasi kuolleena maassa.
Kun mun veli oli koittanut niin vatsa oli aika ison kokoinen sellanen turvonnut.
Mutta eivät vieneet mihinkään tutkittavaksi vaan hautasivat koiran omaan pihaan.:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
http://rave.irc-galleria.net/e/images01/00/05/97/36/46304890.jpg

meidän turrukka

Voi hitsi. Ei ainakaan mun anna katsoa tuota linkkiä :(

http://irc-galleria.net/view.php?nick=marikki&image_id=46304890

tuo näkynee

:heart: :heart: :heart: Oi oi oi!!!

Onhan se suloinen, mutta ei ole tainnut olla kotona kun äly jaettiin :laugh:

:D :D Eikös sitä sanota että kauneus ja äly ei kulje käsikkäin ;)

1577088.jpg

Ei tiedetty sen tarkemmin.
Mutta oli silloin kuolema aamuna odottanut että kaikki perheenjäsenet oli heränneet ja ollut vähän outo siis periaatteessa hyvästellyt kaikki sillai että on tullut kaikkien viereen ja halunnut että sitä silitetään ja halitaan.
Ei mennyt kuin muutama tunti siitä niin Ada makasi kuolleena maassa.
Kun mun veli oli koittanut niin vatsa oli aika ison kokoinen sellanen turvonnut.
Mutta eivät vieneet mihinkään tutkittavaksi vaan hautasivat koiran omaan pihaan.:heart:

:'( Ehkä sitten aavisti että lähtö lähellä.Suloista kyllä!

http://rave.irc-galleria.net/e/images01/00/05/97/36/46304890.jpg

meidän turrukka

Voi hitsi. Ei ainakaan mun anna katsoa tuota linkkiä :(

http://irc-galleria.net/view.php?nick=marikki&image_id=46304890

tuo näkynee

No juu, nyt näkyi. Ihanat saparot =)

Pakko laittaa kun ei se onneton muuten näe eteensä :)

Kiitos Keittis informaatiopaketista =) . Tuo on nimittäin yks rotu jota ollaan kovasti myös harkittu. Tulevan toisen koiran pitää vaan tietty sopeutua siihen että meillä on jo koira ja meidän koirun hyväksyä uusi tulokas.

Liikunta ei ole ongelma, oikeastaan sen vuoksi just kysyin kun meidän koiruus on erittäin aktiivinen ja vaatii+saa paljon liikuntaa.

Tota sisä/ulkokoiraa kysyin just tuon turkin takia. Kun ajattelin että koira viihtyis paremmin ulkona kiitos turkkinsa.

Mutta voi, mun on pakko myöntää että olen jo tuon yhden koiran karvanlähdön kanssa ihan helisemässä. Sillä kun on myös melko tiheä pohjavilla jota lähtee tukottain. Ja vasta sen jälkeen alkaa irtoamaan pitkää karvaa päältä :/ .
Ollos hyvä =) Malamuutt on siit kiitollinen rotu, että sen turkkia ei tarvitse juurikaan hoitaa. Ja sen turkki on likaa hylkivä. Meidän muuttia on pesty tasan kaksi kertaa. Ekan kerran siksi, kun junnu levitti sen turkkiin puoli pulloa Fairyä. Tokan kerran siksi, että puudeli meni mutaan uimaan. Puudelin turkki haisee samalta kuin lastenhuoneen nallekarhu. Märkänä turkissa toki on "ulon" haju, mutta kuivana toi ei haise.

Meidän muutti viihtyy hyvin viileässä, mutta ei ilman laumaansa. Lauma on oppinut viihtymään viileässä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Ollos hyvä =) Malamuutt on siit kiitollinen rotu, että sen turkkia ei tarvitse juurikaan hoitaa. Ja sen turkki on likaa hylkivä. Meidän muuttia on pesty tasan kaksi kertaa. Ekan kerran siksi, kun junnu levitti sen turkkiin puoli pulloa Fairyä. Tokan kerran siksi, että puudeli meni mutaan uimaan. Puudelin turkki haisee samalta kuin lastenhuoneen nallekarhu. Märkänä turkissa toki on "ulon" haju, mutta kuivana toi ei haise.

Meidän muutti viihtyy hyvin viileässä, mutta ei ilman laumaansa. Lauma on oppinut viihtymään viileässä =)

Ai kauheeta :laugh: :laugh: . Tarina ei kerro miksi ihmeessä, mutta varmaan oli junnulla hyvä selitys :laugh:

Yhteistyössä