Laitetaanko työhakemukseen että ollut kotiäitinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja etkö tajua;30797205:
Kun on 24/7 pienen lapsen kanssa kotona, se on ihan kokopäiväistä työtä, pienen vauvan kanssa jopa yötä päivää, kun yösyötöt. Jos on palkkatöissä on lapsi päiväkodissa ja siten lapsenhoitoon saa apua. Kotiäiti on siten täystyöllistetty. Ei kotiäiti ehdi lusmuta pienen lapsen kanssa.

No ei todellakaan ole mitään työtä :D Ihan tavallista perusarkea se on. Sitä kutsutaan myös normaaliksi elämäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja etkö tajua;30797205:
Kun on 24/7 pienen lapsen kanssa kotona, se on ihan kokopäiväistä työtä, pienen vauvan kanssa jopa yötä päivää, kun yösyötöt. Jos on palkkatöissä on lapsi päiväkodissa ja siten lapsenhoitoon saa apua. Kotiäiti on siten täystyöllistetty. Ei kotiäiti ehdi lusmuta pienen lapsen kanssa.

Minä koin sen niin että kotona ollessa minulla oli 24/7 aikaa tehdä kotityöt ja hoitaa lapsia. Töissä ollessa tein kolmea vuoroa 8h/pv ja siihen lisäksi lastenhoito, siivous, kaupassakäynti ja harrastukset jos ehti..

Minä oon laittanu työhistoriaan ne kotiäitivuodet ettei ole sellasta tyhjää aukkoa. Ei se oo mitenkään haitannu työnsaantia. Laitoin vain että vuodet xx-xx kotiäitinä. Sen enempää selittämättä oliko hoitovapaa vai työttömyys. Ja se on kelvannu.

Mä kerroin aikanaan puhelimitse hoidetussa työhastattelussa että olen hoitanut neljä lastani kotona eli osaan siis siivota, pyykätä ja tehdä ruokaa yhtäaikaa ja sit olinkin jo palkattu.

Tottakai ansioluetteloon merkitään lasten kanssa kotona vietetyt vuodet. Niitä ei kuitenkaan laiteta sähköisen työhakemuslomakkeen työkokemus-kohtaan. Lomakkeessa on poikkeuksetta jokin avoin kenttä, johon voi kertoa työhistoriassa olevista katkoista.

Hoh hoille: Vaikea kuvitella, että kukaan työssäkäyvä olisi katkera työttömille. Itse nautin vaativasta työstäni, ja olen ylpeä siitä, että urani lisäksi kasvatan perheen ainoana aikuisena kahta alle kouluikäisiä lasta. Lisäksi vastaan yksin perheemme taloudesta, siisteydestä, kunnossapidosta yms. Välillä on kieltämättä rankkaa, mutta en tätä kyllä työttömyyteen ja "kotiäitiyteen" vaihtaisi mistään hinnasta. Jättäisiin karkki paljosta paitsi.

Työttömänähän sitä nimenomaan on lusmuiltu jos on kotona pyöritty lasten kanssa.

Olen pyörinyt kotona lasten kanssa reilut neljä vuotta, mutta en työttömänä vaan nimenomaan hoitovapaalla. Vakituisesta työpaikasta jäin vapaille ja samaan paikkaan palaan hoitovapaan kohta päättyessä. Miten tämä kotona vietetty aika olisi ollut työttömänä lusumuilua?

Yhteistyössä