Lapsettomana mäkin olin ihan täydellinen kasvattaja![]()
minäkin olin aikalailla parempi kuin nyt. Mutta elämä ei ollutkaan sitten sellaista, sitten tää äiti tekis näin ja sanois noin ja ne lapset tekis näin ja sanois noin... leikkiä.
Ei sinnepäinkään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Lapsettomana mäkin olin ihan täydellinen kasvattaja![]()
Siis tietenkin lapsenkin antaisin päättää asioista, mutta tietysti minä vanhempana olisin se perheen henkilö, joka tekee lopulliset päätökset. Sitä siis tarkoitin. Mutta toki lapsellakin sananvaltaa olisi ja uskon, että minun kohdallani ehkä jopa tavallista enemmän. En missään nimessä haluaisi olla mikään kauhea tiukkapipoäiti enkä missään tapauksessa sellainen olisikaan. Vapaamielinen ja joustava olisin lapsen kanssa.
Minä odotan lasta yksin ja minulla on jo lapsia. Ajattelet kaiken itsesi kannalta. Joo, onhan se "kiva" kun saa kaikesta päättää itse, mutta ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?! Minä ainakin koko ajan mietin, miten kurja ettei lapsillani ole läsnäolevaa isää, etteivät he saa kokea sitä ja joutuvat luottamaan ja turvautumaan ainoastaan minuun! Kyllä he ovat onnellisia ja tyytyväisiä, mutta olisin toivonut, että he olisivat saaneet enemmän kuin "vain minut". Kaikissa viesteissäsi kyllä aina huomaa, että välität vain itsestäsi vain sinun mielipiteesi ja halusi ovat tärkeitä, joten ehkä parempikin, että et edes hanki sitä lasta riesaksesi, vaikka rahaahan se toisi sinulle hirmuisen määrän ja saisit paremman asunnon!
Näytät myös ajattelevan, että sinun kasvattamana lapsestasi tulee sinun kopio. Minä inhoan äitiäni ja olen hänen täysi vastakohta, ennen kaikkea inhosin sitä kun hän lapsena jätti minut aina yksin ja oletti, että osaan kaiken yksin.
No en kyllä jättäisi lasta yksin kotiin nukkumaan, ellei kauppa ole ihan alakerrassa ja kävisin hakemassa vain maidon sieltä!
Ja vauvan kanssa on ehkä yksinoloa, entäs koko ajan pälpättävä kolmevuotias?
Jos lapsi on hoidossa, niin silloin voi käydä yksin kotimatkalla kaupassa. Tai jos kauppa lähellä, niin lapsen voi jättää hetkeksi nukkumaan kotiin. Lisäksi jos työntää nukkuvaa vauvaa vaunuissa, niin se on tavallaan myös yksinoloa minulle. Tietenkin jos lapsi herää, niin silloin on eri asia. Mutta lapsen voisin aina välillä viedä hoitoon jos haluaisi ihan kokonaan tehdä yksin jotain.
Minä en ole koskaan kaivannut itselleni isää. Lisäksi lapsi ei tule koskaan saamaan kaikkea haluamaansa. Mihin se raja vedetään?
Minä en mielestäni edes ole itsekäs. Tai jos olen, niin ovat kyllä muutkin, jokainenhan täälläkin koko ajan kirjoittelee omia mielipiteitään ja varmaan niiden mukaan mm. lapsensakin kasvattaa. On sekin itsekästä jos kerran minun mielipiteet ovat itsekkäitä.
Jos lapsi on hoidossa, niin silloin voi käydä yksin kotimatkalla kaupassa. Tai jos kauppa lähellä, niin lapsen voi jättää hetkeksi nukkumaan kotiin. Lisäksi jos työntää nukkuvaa vauvaa vaunuissa, niin se on tavallaan myös yksinoloa minulle. Tietenkin jos lapsi herää, niin silloin on eri asia. Mutta lapsen voisin aina välillä viedä hoitoon jos haluaisi ihan kokonaan tehdä yksin jotain.
Jos näin, miksi olet edes haaveillut elämästä arabimiehesi kanssa Arabiemiraateissa muurien ympäröimässä talossa yhden tyttö ja poikalapsen kanssa? Tästä ei ole edes kauaa kun tällaisia kirjoittelit! Löysikö prinssisi oikean naisen/vaimon itselleen?
Öhöm...minkäs ikäisen lapsen ajattelit jättää yksin kotiin nukkumaan?
Hän voisi asua piharakennuksessa, itse on tätä lasten hankintaa ehdottanut, että mielellään tarjoaisi minulle ne lapset jos lapsia haluaisin.
Vaikea nain palsta"tuttavuuden" perusteella uskoa tuota loppuosaa.
Miksi koet noin suurta tarvetta pitaa lankoja kasissasi? Biologinen tarve lisaantya on - eh - biologinen tarve. Tuota halua tuntea kontrolloivasi elamaasi toisen ihmisen kautta en ymmarra taysin. Siis ymmarran, mutta en ymmarra.
Se riippuisi siitä missä se kauppa on, jos siis kauppareissusta on kyse. Jos ihan lähellä ja vain joidenkin minuuttien poissaolo, niin esimerkiksi nukkuvan vauvan. Jos kauempana oleva kauppa, niin sitten ihan lapsen itsensä mukaan. Mahdotonta sanoa, kun lapset ovat niin erilaisia. Itse olin kotona yksinäni 6-vuotiaana useampi tunteja (enimmillään noin 6 tuntia muistaakseni), äitini kävi työpaikan ruokatunnilla kotona katsomassa, ettei ole mitään ongelmaa.
Se riippuisi siitä missä se kauppa on, jos siis kauppareissusta on kyse. Jos ihan lähellä ja vain joidenkin minuuttien poissaolo, niin esimerkiksi nukkuvan vauvan.
Kyllähän moni tekee vaikka mitä, mutta ei ne välttämättä aina kovin hyviä valintoja ole, minun mielestäni siis.
Jokaisella omat rajansa näissäkin asioissa.
Ei tuo mun mielestä hyvältä tai reilulta kuulosta hankkia lasta yksin sen vuoksi, että haluaa olla yksin...erityisesti tuo halu olla kuningatar kalskahti korvaan.
Noh, toki jokainen tekee omat valintansa, mutta kannattaa miettiä lapsenkin kannalta omien voimavarojen lisäksi.
Kaikki meistä ei kykene edes itsestä kunnolla huolehtimaan, miten sitten lapsesta (yksin)?
Se riippuisi siitä missä se kauppa on, jos siis kauppareissusta on kyse. Jos ihan lähellä ja vain joidenkin minuuttien poissaolo, niin esimerkiksi nukkuvan vauvan. Jos kauempana oleva kauppa, niin sitten ihan lapsen itsensä mukaan. Mahdotonta sanoa, kun lapset ovat niin erilaisia. Itse olin kotona yksinäni 6-vuotiaana useampi tunteja (enimmillään noin 6 tuntia muistaakseni), äitini kävi työpaikan ruokatunnilla kotona katsomassa, ettei ole mitään ongelmaa.
Tuskin sinäkään annat oman lapsesi olla se henkilö, joka päättää teidän talouden asiat? Sitä tarkoitin, että itse ainakin olen sellainen ihminen, että mieluummin itse olen vastuussa asioista kuin alan joka asiasta neuvottelemaan jonkun toisen ihmisen kanssa.
No ei todellakaa jätetä vauvaa yksin kotio nukkumaan! :headwall: :headwall:
Siis mitä tarkoitat tuolla elämän kontrolloinnilla toisen ihmisen kautta?
niinpä. Ja sekin illuusio, että sitä olisi itse aina se ihana, hymyävä äiti.Selitit, kuinka haluat olla se, joka paattaa, kuningatar. Etko sina nyt tunne olevasi kontrollissa? Sita tarkoitan. Lapsi on ihminen, pahimmassa tapauksessa haastava, omapainen persoona jo vauvasta lahtien, eika nuku, kun sina paatat. ei syo, kun sina paatat. Ei pue, kun sina paatat jne. Illuusio vallasta karisee aika nopeasti...