lapsen hoito ja vapaapäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Itsellä on välillä lauantaina töitä ja vastaavasti vapaapäivä viikolla. Lauantaisin tenavaa (2v) ei viedä hoitoon vaan on joko isänsä tai anopin kanssa päivän. Tähän asti olen pitänyt viikolla vapaapäivänä lapsen kotona, mutta nyt mietin, että vien jatkossa lapsen hoitoon vapaapäivänäkin. Tenava viihtyy kuitenkin hoidossa hyvin, kotiin ei meinaa saada hoidosta lähtemään ja itsellä on mahdollisuus hoitaa virka-asioita ajan kanssa. Vapaapäiviä ei joka viikko kuitenkaan ole keskellä viikkoa.

Mites muut joilla on vapaapäivä viikolla, viettekö lapsen hoitoon vai pidättekö kotona?

Eihän se mikään vapaapäivä ole, jos pitää aamulla lähteä liikkeelle ;)

Olen vain kade, ei ole vapaapäiviä viikolla. Miehellä on joskus ja hän perustelee lapsen kotonaolon juuri sillä että ei tarvitse laittaa kelloa soimaan.

Tilanteen mukaan. Jos tuo on ainoa vapaa viikolla ja lapsikin noin pieni niin pitäisin pääsääntöisesti kotona. Erityistilanteissa, jos siis tarvisin jostain syystä lapsivapaata aikaa, voisin viedä hoitoon. Lapsi nyt ei varmasti kärsi vaikka pääsisikin kivaan päiväkotiin vain neljänä päivänä viikossa, kivahan se on joskus viettää kahdenkeskeistä aikaa lapsen kanssa ihan arkena. Me ollaan hyödynnetty noita arkivapaita juuri shoppailemassa ja erilaisissa lastenhuvituksissa käymiseen, kivempi kun ei ole ruuhkaa niin kuin viikonloppuisin.

Itselläni siis yötyö ja vapaita viikolla, lapset hoidossa n. 3-4pv viikossa, joskus vapaapäivinäkin. Ikää heillä nyt 3v ja 4,5v, päivähoidolle myös kuntoutukselliset syyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Eihän se mikään vapaapäivä ole, jos pitää aamulla lähteä liikkeelle ;)

Olen vain kade, ei ole vapaapäiviä viikolla. Miehellä on joskus ja hän perustelee lapsen kotonaolon juuri sillä että ei tarvitse laittaa kelloa soimaan.

Mulla on myös vaihteleva töihiin lähtöaika. Vien sen mukaan hoitoon. Eli vapaapäivänä en aio viedä heti seitsemältä hoitoon vaan yhdeksältä aikaisintaan. Mies hakee aina hoidosta puoli neljältä.

Tjoo, no varsinainen vapaapäivä eihän se ole, jos aamulla pitää liikkeelle lähteä. :) Olen viettänyt joskus tunnin pankissa jonottaen tenavan kanssa. Jonotin vielä ensin väärään jonoon ja sitten jouduin odottamaan toiseen jonoon erikseen. Kyllä ketutti! Kyllä oli viimeinen puoli tuntia aika hikinen, kun eihän tuo pienieläjä viihtynyt enää ollenkaan ja asia oli pakko hoitaa... Silloin tosiaan mietti, että ehkä olisi hoitoon pitänyt viedä eikä ottaa mukaan...

Itsellä myös noita viikkovapaita vuorotyöstä johtuen ja kyllä lapset silloin oli kotona. Meillä tosin olivat sitten vastaavasti viikonloppuisin hoidossa jos itse olin töissä.

No mulla on lapsi kotona vapaapäivän, mutta ihan siitä syystä etten ilkeä viedä vapaapäivänä ellei ole joku must meno.
Täysin vapaapäivä on mulle vasta se, että saan olla itsekseen tai kahden miehen kanssa. <3

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
No, jos mies on vastaavasti viikolla kotona, onko lapsi hoidossa vai kotona? Yhdellä vastaajalla näytti olevan kotona, miten muilla?

Riippuu vähän tilanteesta ja toki se riippuu sopparistakin. Meillä on sovittu keskimäärin 4 hoitopäivää viikossa ja jos itsellä sattuu olemaan 2 vaapaata viikossa, niin silloin lapsi saattaa olla hoidossa miehen vapaapäivänä, ellei se vp satu kummankaan mun vapaan kans päällekkäin.

Mullakin lauantaisin tosi usein töitä ja viikolla vapaa.Lapsi pääsääntöisesti kotona vapaapäivänäni.Joskus voin kerran kuussa pitää vapaapäivänäni päikyssä.

Meillä on lapsi hoidossa neljänä päivänä viikossa, vaikka miehellä olisi vapaatakin. Eka vapaa kun menee miehellä ns. lepopäiväksi, kun tekee 24h duunia. Tosin lapsella on sitten lyhyempiä päiviä miehen vapaa/lepopäivinä.

Yhteistyössä