Lapsen jumppakoulussa kiusaaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumppaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jumppaäiti

Vieras
... tai eikai ihan kiusaajaksi voi sanoa, koska ikää tällä kyseisellä lapsella 2-3v.
Nyt kolmena kertana putkeen kun ollaan käyty jumpassa, tämä lapsi lyö, potkii ja tönii toisia lapsia.

Äiti toki juoksee lapsensa perään heti kun lapsi lähtee johonkin suuntaan jumppasalia, mutta aina onnistuu muksimaan jotain lasta.
Itse saa kauhulla katsoa ja koittaa ehtiä alta pois oman lapsen kanssa kun nään tän lapsen tulevan kohti.

Äiti kyllä kieltää ja komentaa, muttei näytä kauheasti tehoavan.
Mitä mieltä ootte tälläisestä? En haluaisi että tää meidän harrastus kaatuu siihen että joku repii naamasta tai potkii aina mun lastani (muiden joukossa)

Miksi tollasia lapsia tuodaan sinne jotka ei ollenkaan osaa muiden lasten seassa käyttäytyä anteeksi vain. Toki ymmärrän että lapsi oppii aina, mutten haluaisi että mun lapseni joutuu olemaan pienen kiusanhengen "harjoittelukappale"
Otanko yhteyttä jumpan vetäjään vai mitä :/ Kiusallinen tilanne.

Varmaan tuo tuntuu ikävältä muistakin lasten vanhemmista/lapsista. Ohjaaja toivottavasti osaa ottaa asian tosissaan ja juttelisi lapsen vanhemman kanssa ja he voisivat yhdessä yrittää selittää pelisääntöjä tuolle lapselle.... Ja sitten pitäisi tietty olla tiukka ja johdonmukainen linja; että muita ei tönitä ja häiritä...

Pitää olla nopeampi kuin lyövä lapsi ja puolustaa omaa lastaan. Nappaa ranteesta kiinni jos näet että aikoo lyödä, mene lapsen tasolle ja sano painokkaasti, että ketään et täällä lyö. Jollei auta, sano lapsen äidille, että pitää lapsensa kurissa. Ei ole mitään järkeä vierittää vastuuta ohjaajalle, jos kerran vanhemmat ovat itse paikalla! Lapsen äidin reaktiosta ei voi tietää, mutta sehän selviää sitten. Nolouksissaan äiti voi suuttua, tai sitten on kiitollinen että joku ei kerrankin vain hymistele.

[QUOTE="palma";24615686]Pitää olla nopeampi kuin lyövä lapsi ja puolustaa omaa lastaan. Nappaa ranteesta kiinni jos näet että aikoo lyödä, mene lapsen tasolle ja sano painokkaasti, että ketään et täällä lyö. Jollei auta, sano lapsen äidille, että pitää lapsensa kurissa. Ei ole mitään järkeä vierittää vastuuta ohjaajalle, jos kerran vanhemmat ovat itse paikalla! Lapsen äidin reaktiosta ei voi tietää, mutta sehän selviää sitten. Nolouksissaan äiti voi suuttua, tai sitten on kiitollinen että joku ei kerrankin vain hymistele.[/QUOTE]

Noin oon yrittänyt tehdäkkin, olla nopeampi ja siirtyä pois "tieltä" ettei mun lapsi saa nyrkistä.

Mutta on sekin ärsyttävää että pitää olla varuillaan koko ajan ettei vaan tää yksi lapsi pääse kimppuun. Koska se AINA tekee jotain pahaa kun tulee toisten lasten lähelle. -.-
Kai sitä pitää ohjaajalle sanoa, jos hän vaikka puhuisi tämän lapsen äidille. En haluaisi loukata sitä äitiä ns. puuttumalla asiaan, kun varmaan hänkin tietää ettei se ole ok että toisia lapsia hakataan siellä.... Ja toki kieltäisin tätä lyöjää, mutta yleensä vaan ehtii livahtamaan paikalta pois, ja äiti siinä vieressä sitten että tuntuu tyhmältä komentaa toisten lapsia jos heidän omat vanhemmat on paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja JumppaÄiti;24615865:
En haluaisi loukata sitä äitiä ns. puuttumalla asiaan, kun varmaan hänkin tietää ettei se ole ok että toisia lapsia hakataan siellä.... Ja toki kieltäisin tätä lyöjää, mutta yleensä vaan ehtii livahtamaan paikalta pois, ja äiti siinä vieressä sitten että tuntuu tyhmältä komentaa toisten lapsia jos heidän omat vanhemmat on paikalla.

Ei ne lapset nyt kuitenkaan valon nopeudella liiku ja sä varmaan osaat puhua sen verran kovaa, että lapsi kuulee sua muutaman metrin päästäkin? Lisäksi aina voi myös lähteä lyöjän perään ja kertoa mielipiteensä toisten hakkaamisesta. Onhan se kiusallista, mutta jonkunhan se on tehtävä. Mun mielestäni vanhempien tunteet on toissijaisia, kun kyseessä on lasten oikeus koskemattomuuteen ja rauhaan.

Meillä oli yksi vastaava tapaus lapsen jumpassa. Olisi kannattanut suosiolla lopettaa tai vaihtaa ryhmää, sillä lapseni sai 'ikuisen' kammon jumpasta. Hän oli siellä 3-vuotiaana, muttei vieläkään suostu menemään jumppaan, kun muistaa, kuinka kurjaa siellä oli. Tyttö on nyt 6 v ja muisteli juuri, kuinka siellä tönittiin ja tuupittiin. En silloin valitettavasti ymmärtänyt, miten kauaskantoiset seuraukset tuollaisella kiusaamisella ja väkivaltaisella kohtelulla on. Harmittaa, että pakotin lapseni käymään jumpassa kauden loppuun.

Yhteistyössä