Lapsen kaverin ÄIDIN älytön käytös!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapsella on paras kaveri (samaa sukupuolta) ovat olleet aika tiiviisti yhdessä, mutta välillä toki muiden kanssa.

Lapsen Kaverin pihalle muutti uus lapsi .

Tytöt tutustu tähän poikaan.
Oma tyttö ihastuikin, ja halusi kylään pojalle. Sovin sitte pojan äidin kanssa kylään menon heille.

Ja jouduin vastaa parhaan kaverin äidille että ei nyt voi tulla kun on menossa teidän naapuriin kylään, on nyt niin ihastunut poikaan.

Jonka jälkeen lapsen parhaan kaverin äiti alkoi pommittaa mua viesteillä, että on väärin kun mun lapsi menee salaa leikkimään tän pojan luo. Heidän olisi pitänyt pysyä sisällä ja poissa silmistä jne.
ja että on kuulemma väärin kun mun lapsi meni sinne leikkii.

Sitte seuraavana päivänä alko pyytää multa että onko mulla meidän naapurin pojan numeroa antaa sille. Kun hänen lapsi kuulemma haluaa niille leikkimään.

Enpä usko että asia on näin. Tytöt on ollut parhait kavereit kohta 2 vuotta, saman ajan meidän naapurissa on ollut toi perhe, tytön paras kaveri on ollut viime vuonna päiväkodissa tän meidän naapurin pojan kanssa. Eikä oo käynyt tossa meidän naapurissa muuten kuin joskus mun tytön kanssa trampalla.

En siis todellakaan usko että just nyt tuolle kaverille olis tullut hirvee hinku tohon meidän naapuriiin.

Kyllähän tytön kaverin äiti myönsikin että tää johtuu siitä kun mun tyttö oli leikkimässä niiden naapurin pojan kanssa.

Onko vähän älytöntä ? Vetää herne nenään tällsestä ja lähtee sitte vielä siihe että pitää sitte saada oma lapsi meidän naapuriin , ihan siksi kun mun lapsi kävi yhden kerran leikkimässä heidän naapurissa.

Kun tää in kuulemma eriasia kuin muut kaverit koska asuu heidän naapurissa.
Eikä ees oo asunut siin kauaa.

Mä nyt en tiedä pitäiskö tässä itkeä, nauraa vai suuttua. Täähän on ihan uskomatonta.

Siis mulla ei ole mitään sitä vastaan jos tytön paras kaveri käy meidän naapurissa kylässä.

Mutta sitä vastustan että aletaan ikään kuin kostaa ja suututaan mulle siitä että lapsi kävi leikkimässä .

Yritin lukea tarinaa, jäsennellä ja ymmärtää, päähän alkoi sattua. Siis tunnen oikeaa, fyysistä kipua luettuani tuon tuotoksen. Mitä kauniille äidinkielellemme on tapahtumassa ja miksi sitä pitää raiskata?

Toisen lapsen äidin reaktio lähti varmaan äidin sydämestä. Hän purki ehkä oman lapsensa tunteita liian nopeasti harkitsemattomasti. Lapsi on voinut kotonaan itkeä äidilleen, jos on tuntenut syvästi, että kaveri hylkäsi hänet. Hän näki leikkiensä loppuvan ja jäävän yksin. Äidin sydän ottaa kivun vastaan. Muistan aikoinaan, kun tyttäreni kertoi, että häntä oli kiusattu koulumatkalla tokalla luokalla, ja dissattu joukosta. Minä liiankin tunteikkaana äitinä soitin heti suoraan dissaajalle, enkä edes dissaajan äidille. Annoin palautteeni. Kiusaaminen loppui siihen.

Tässä ei kyllä ole kiusattu ketään (paitsi ehkä minua). Minusta ei kukaan voi kuvitella että hänen lapsi omistaa toisen lapsen ystävyyden yksinoikeudella.

Ei se toimi niin.

Tuo lapsi ei edes voinut tietää että mun lapsi on menossa naapuriin leikkii. Ellei hänen äiti sitä kertonut illalla. Ei siis reagoinut lapsen toimintaan. Vaan oli itse mustasukkainen.

Kyllä lapsillakin on oikeus leikkii kaksin välillä ilman että jonkun äiti vetää herneet nenään.

Muutenhan mäkin sitte jatkossa oletan että mun lapsi pääsee bestiksen mukana jokaiselle kaverille.. muuten vedän itkupotku raivarit

Toisen lapsen äidin reaktio lähti varmaan äidin sydämestä. Hän purki ehkä oman lapsensa tunteita liian nopeasti harkitsemattomasti. Lapsi on voinut kotonaan itkeä äidilleen, jos on tuntenut syvästi, että kaveri hylkäsi hänet. Hän näki leikkiensä loppuvan ja jäävän yksin. Äidin sydän ottaa kivun vastaan. Muistan aikoinaan, kun tyttäreni kertoi, että häntä oli kiusattu koulumatkalla tokalla luokalla, ja dissattu joukosta. Minä liiankin tunteikkaana äitinä soitin heti suoraan dissaajalle, enkä edes dissaajan äidille. Annoin palautteeni. Kiusaaminen loppui siihen.

Tuo lapsi ei edes voinut tietää että mun lapsi on menossa naapuriin leikkii. Ellei hänen äiti sitä kertonut illalla. Ei siis reagoinut lapsen toimintaan. Vaan oli itse mustasukkainen.

Kyllä lapsillakin on oikeus leikkii kaksin välillä ilman että jonkun äiti vetää herneet nenään.

Muutenhan mäkin sitte jatkossa oletan että mun lapsi pääsee bestiksen mukana jokaiselle kaverille.. muuten vedän itkupotku raivarit

Kun on saanut lapsia, saavatko äiditkin olla taas lapsia? Vai pitäisikö yrittää olla aikuinen ja vetää hana kiinni? Kuten kerroin, olin minäkin sen yhden kerran ainakin se "kenkku akka", mutta sen yhden kerran jälkeen, j minun ei jok tarvinnut enää roiskia, tai osasin olla viisas aikuinen äiti" En tiedä.

Yhteistyössä