Lapsen kaverista ?!?!?

11.07.2009
952
1
16
Jaa-a...
Mitenhän tähän nyt pitäsi reagoida.
Meidän neiti on ekalla ja hänellä on erittäin hyvä kaveri. Ovat olleet samassa ryhmässä jo eskarista asti.
Nyt viime kesänä sitten tutustuivat paremmin.
Sanotaan vaikka hänen nimekseen "Kaisa".

"Kaisa" on lihava ei enää pyöreä vaan todellakin lihava. Passaa liikuntatunnit istumalla reunalla koska ei jaksa juosta eikä pysy muiden perässä. ( silti lapsi on ilmoitettu liikuntapainoitteiselle luokalle )
Oma lapseni on normivartaloinen, tosin helposti lihova, kiitos valitettavasti minun geenien.
Lapseni käyttää hm:n vaatteita ja niistähän tietää että ne on hoikille vartaloille. Vihdoin ja viimein ne siis istuu neitimme päällä paremmin kuin ennen. ( ja neiti on 115cm ja 22kg )

No ongelma on tämä.

"Kaisan" äiti pyysi minua ostamaan lapselleni eri vaatteita koska hänen lapsensa ei voi käyttää koonsa vuoksi hm:n vaatteita ja on sen vuoksi kateellinen lapselleni.
Miten hän voi vaatia minua uusimaan vaatevaraston koska hänenkin lapsensa voisi olla normivartaloinen jos vähän katsottaisiin ruuan perään.

"Kaisan" paino johtuu pelkästään ruokavaliosta, ei sairaudesta. Hänen äitinsä on kertonut tämän minulle samalla kun pyysi ettei lapseni käyttäisi sellaisia vaatteita joita hänen lapsi ei voi.

Aika uskomatonta!! En kyllä lähtis uusimaan lapsen vaatevarastoja toisen lapsen takia. Siis naurettavaa, että joku kehtaa moista edes pyytää. Katsois tarkemmin mitä lapsensa syö, niin mahtuis H&M:n vaatteisiin..

Ei tuohon tarvitse reagoida mitenkään. Tai sanot, että vaatteet on ostettu ja uusia et aio ostaa. Ja ostat vastaisuudessakin sellaisia, mistä itse (tai lapsesi) pidät.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Tähän ei voi kuin sanoa että toivottavasti et ole tosissasi.
Voi luoja mitä idiootteja tässä maailmassa onkaan.

Voi ku tämä olisikin vitsi.
Lapseni kertoi että "Kaisa" ei koulussa syö salaattia ollenkaan, oli lapsellenikin sanonut että miten voit syödä tuota koska eihän se ole ihmisten ruokaa ???

:kieh: :o

Olenko ihan kauhea ihminen jos sanon ettei lapseni saa leikkiä "Kaisan" kanssa niin kauan kun heillä on tämä painon välinen asia päällä. Että sitten voivat leikkiä kun "Kaisa" hyväksyy lapseni vaatteet ja hänen normaali painonsa ???

:o ,vitsi täältä saa joka päivä naurun kuinka järkeviä äitejä ja isiä yms maa päällään kanttaa..
kai se kaisan äiti on muistanut sanoa kaikille kaisan koulukavereille ettei käytä tuollaisia vaatteita koulussa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Tähän ei voi kuin sanoa että toivottavasti et ole tosissasi.
Voi luoja mitä idiootteja tässä maailmassa onkaan.

Voi ku tämä olisikin vitsi.
Lapseni kertoi että "Kaisa" ei koulussa syö salaattia ollenkaan, oli lapsellenikin sanonut että miten voit syödä tuota koska eihän se ole ihmisten ruokaa ???

:kieh: :o

Olenko ihan kauhea ihminen jos sanon ettei lapseni saa leikkiä "Kaisan" kanssa niin kauan kun heillä on tämä painon välinen asia päällä. Että sitten voivat leikkiä kun "Kaisa" hyväksyy lapseni vaatteet ja hänen normaali painonsa ???
Älä nyt hyvä ihminen mene puuttumaan lasten kaverisuhteisiin, selvitä asia aikuisten kesken.

Aika erikoista. :o en tiedä, miten reagoisin. En ainakaan lähtisi uusimaan tuollaisen perustella
lapseni vaatevarastoa. En tiedä, mitä sanoisin ihmiselle, joka esittäisi minulle vastaavanlaisen toiveen.

Lapset vertailevat nykyisin ( tai sitten ovat tehneet sitä aina, oma lapsuuteni on vain muistojen kultaama) vaatetusta ja aika varhaisessa iässä. Vastaavanlaisessa tilanteessa pyrkisin keskustelemaan oman lapseni kanssa siitä, ettei ketään saisi kiusata pukeutumisensa vuoksi ja siitä ettei vaatetusta tulisi kyllä vertailla. Ja siitä, ettei lapseni saisi ainakaan tahallisesti herättää toisessa pahaa mieltä "ylvästelemällä " vaatteillaan ( en siis sano, että ketjun aloittajan lapsi olisi näin tehnyt). En kuitenkaan ohjaisi lastani pukeutumaan toisin, jos hänen vaattensa ovat muuten hänelle sopivia ja mieluisia ja säänmukaisia.

Niin ja tähän kateuteen on monta tekoa jo tehty.
Esim. liikunta tunnilla kampannut lapseni koska ei halunnut yksin istua kentän reunalla. Heittänyt pallolla päähän, koska ei osannut polttopalloa eikä halunnut yksin olla kentän reunalla..
Lapseni itkee tuota monesti ja sit sanoo että "Kaisa" antaa koulun jälkeen karkkia jos leikin hänen kanssa seuraavana päivänä.
"Kaisan" äidin kanssa on puhuttu asiasta eikä hän nää asiassa mitään väärää :/
Opettajaankin on oltu yhteydessä ja hän on onneksi ottanut asian käsittelyynsä koska itse en asiaa saanut pitemmälle. Kerroin myös opettajalle tuosta vaate ongelmasta. ( lapseni lempipaita hm:n musta jossa on hevosen pää etuosassa ja tähtiä oli revennyt kesken koulupäivän ja lapseni sanoi että "Kaisa" sen teki )
"Kaisan" äidin mielestä sen on minun oma vikani, mitä laitan kouluun sellaisia vaatteita jotka rikkimennessään harmittaa.

"Kaisan" äiti pyysi minua ostamaan lapselleni eri vaatteita koska hänen lapsensa ei voi käyttää koonsa vuoksi hm:n vaatteita ja on sen vuoksi kateellinen lapselleni.
Miten hän voi vaatia minua uusimaan vaatevaraston koska hänenkin lapsensa voisi olla normivartaloinen jos vähän katsottaisiin ruuan perään./quote]

Pyysi / vaati.

Niin kovin erilaiselta saa asian kun asian halutessaan kuulostamaan. Eipä kai se iso uhraus ois ostaa vaikka joku kaveruspaita jotka vois olla samanlaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Miten hän voi vaatia minua uusimaan vaatevaraston koska hänenkin lapsensa voisi olla normivartaloinen jos vähän katsottaisiin ruuan perään./quote]

Pyysi / vaati.

Niin kovin erilaiselta saa asian kun asian halutessaan kuulostamaan. Eipä kai se iso uhraus ois ostaa vaikka joku kaveruspaita jotka vois olla samanlaiset.
Ootko sä pimee?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Pyysi / vaati.

no voi anteeksi pyysi/vaati.
Miksi minun pitäisi työttömänä ostaa lapselleni sellaiset vaatteet että hän voi "Kaisan" kanssa olla samanlainen?? "Kaisan" vaatteet kierrätetään tai teetätetään heidän tutulla ompelijalla.
Oma lapseni taas saa joko liikkeestä ja kuvastosta valita vaatteensa.

Yhteistyössä