Lapsen kaverista ?!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
Niin ja tähän kateuteen on monta tekoa jo tehty.
Esim. liikunta tunnilla kampannut lapseni koska ei halunnut yksin istua kentän reunalla. Heittänyt pallolla päähän, koska ei osannut polttopalloa eikä halunnut yksin olla kentän reunalla..
Lapseni itkee tuota monesti ja sit sanoo että "Kaisa" antaa koulun jälkeen karkkia jos leikin hänen kanssa seuraavana päivänä.
"Kaisan" äidin kanssa on puhuttu asiasta eikä hän nää asiassa mitään väärää :/
Opettajaankin on oltu yhteydessä ja hän on onneksi ottanut asian käsittelyynsä koska itse en asiaa saanut pitemmälle. Kerroin myös opettajalle tuosta vaate ongelmasta. ( lapseni lempipaita hm:n musta jossa on hevosen pää etuosassa ja tähtiä oli revennyt kesken koulupäivän ja lapseni sanoi että "Kaisa" sen teki )
"Kaisan" äidin mielestä sen on minun oma vikani, mitä laitan kouluun sellaisia vaatteita jotka rikkimennessään harmittaa.

Onpas erikoista... Tuohon vaateasiaan kommentoin sen verran, että eihän sinun lapsesi voi käyttää samanlaisia vaatteita, kuin "Kaisa", koska ne tippuisivat hänen päältään, jos kerran ovat lihavalle "Kaisalle" sopivia. Kaikkien täytyy käyttää itselleen sopivia vaatteita.

Tuo kiusaamisasia ("Kaisan" taholta) on aika ikävä. Itsekään en lähtisi rikkomaan lasten välejä tämän vaatejutun takia, mutta tuo muu kiusaaminen on kyllä asia, johon on puututtava, niin kuin olet tehnytkin. Toivottavasti koulun opettajat ottavat asian kunnolla hoidettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sano sinä Kaisan äidille, että alkaisi tehdä kuten sinä ja kiinnittäisi huomiota lapsen ruokavalioon ja sitä kautta vahvistaisi lapsensa itsetuntoa.

Olen miettinyt tuotakin mutta millaiset vihat me saadaan sitten päälle ??
Vaatteistakin tullut tämmöinen haloo 2 perheen kesken niin entä sitten jos vielä menen ja tokaisin että kiinnitäppä enemmän ruokavalioon huomiota niin sopii vaatteet päälle.

En tiiä..tosin eipä tuo tilanne tuosta pahemmaksi oikeastaan voi enää edes mennä

:| :|

Sano sinä Kaisan äidille, että alkaisi tehdä kuten sinä ja kiinnittäisi huomiota lapsen ruokavalioon ja sitä kautta vahvistaisi lapsensa itsetuntoa.

Olen miettinyt tuotakin mutta millaiset vihat me saadaan sitten päälle ??
Vaatteistakin tullut tämmöinen haloo 2 perheen kesken niin entä sitten jos vielä menen ja tokaisin että kiinnitäppä enemmän ruokavalioon huomiota niin sopii vaatteet päälle.

En tiiä..tosin eipä tuo tilanne tuosta pahemmaksi oikeastaan voi enää edes mennä

:| :|

Mut siis onhan toi nyt ihan käsittämätöntä, että ovat loukkaantuneet siitä, että teidän tytöllä on henkkamaukan vaatteet ja Kaisalla ei. Toisinsanoen ovat loukkaantuneet siitä, että Kaisa on lihava, mutta teidän tyttö ei ole.

Kyllä opettajan ainakin pitäs pystyä sanomaan suoraan, kun kerran paino näyttää olevan ongelman takana ja Kaisalla on paha olla.

Jos tää ei ole provo niin...

No minä kyllä käskisin oman tyttären pysymään erossa "Kaisasta". Johan tuo "Kaisa käy toisen terveyden päälle(kamppaamiset yms.) Ja muutenkin melko sairasta menoa sekä tyttärellä että äidillä.

Lihavuus ratkeaakin todella laittamalla vaatekaappi uusiks. Mut tuota en oo kuullu et hm vaatteet vaan hoikille? Kaverin tyttö pyöreä ja suosii L.O.G.G:in vaatteita kun ne menee pyöreällekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Meidän neiti on ekalla ja hänellä on erittäin hyvä kaveri.
Jotenkin ristiriitaista tuo "erittäin hyvä kaveri" ja koulun jälkeen kiusaamisesta itkeminen.

niimpä..
erittäin hyvä kaveri on, mutta kun tuosta ilkeilystä sitten lapseni itkee.
Silloin kun "Kaisa" ei ilkeile ja heillä menee jutut hyvin yhteen niin on todella kiva kaveri

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Lihavuus ratkeaakin todella laittamalla vaatekaappi uusiks. Mut tuota en oo kuullu et hm vaatteet vaan hoikille? Kaverin tyttö pyöreä ja suosii L.O.G.G:in vaatteita kun ne menee pyöreällekin.

Ehkä Kaisa on niin paljon pyöreä, että ne ei mahdu kumminkaan.

Ja kyllä vähä ihmetyttää tuokin että ekaluokkalainen antaa karkkia toiselle että leikkisi, no mistä tuon ikäinen saa karkkia vai monenko ekaluokkainen käy sitä ite kaupasta ominpäin ostamas? Äiti mahtaa kantaa nekin hyväskät :headwall:

Onko ratkaisu tähän se, 1) että "Kaisa" ja hänen läheisensä hyväksyvät hänet sellaisena kuin hän on (lihavana) vai 2) helpompi tie, että "Kaisa" laihduttaa ja voi käyttää samanlaisia vaatteita kuin muutkin?

Ja kyllä vähä ihmetyttää tuokin että ekaluokkalainen antaa karkkia toiselle että leikkisi, no mistä tuon ikäinen saa karkkia vai monenko ekaluokkainen käy sitä ite kaupasta ominpäin ostamas? Äiti mahtaa kantaa nekin hyväskät :headwall:

jeb, äiti kantaa ja heillä on tuo lähikauppa ihan näköetäisyydellä

No nyt olis sit kyllä kiva kuulla arvio tämän lapsen koosta?

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Onko ratkaisu tähän se, 1) että "Kaisa" ja hänen läheisensä hyväksyvät hänet sellaisena kuin hän on (lihavana) vai 2) helpompi tie, että "Kaisa" laihduttaa ja voi käyttää samanlaisia vaatteita kuin muutkin?

1 on paras vaihtoehto mutta kun "Kaisa" ei itse hyväksy että ei voi käyttää sellaisia vaatteita kuin meidän tyttö ja luultavasti puolet muut tytöt heidän luokaltaa.

Mä ainakin hain ekalla ihan itse karkkini...

Mitenhän arvioisin sen, jos mun lapsi on normivartaloinen ja 22kg niin "Kaisa" on puolet isompi. Oliskohan painoa vajaa 40kg "Kaisalla"

Alkuperäinen kirjoittaja pieras harmaana:

Mä ainakin hain ekalla ihan itse karkkini...

Niin miekin. Tosin en miten sattuu.

Noh, tuolla koolla en usko että tälle tytölle istuu oikein puristamatta mikään koko ilman lyhentelyjä. Mitenköhän "Kaisan" äiti luulee että jos sinunkin tyttösi pitäisi pukea samoja vaatteita, että ne pysyisi teidän lapsen päällä putoamatta kun kokoeroa on noin huimasti? Oletan, että "Kaisan" äitikään ei ole mikään pieni piiperö koollisesti?

Mitenhän arvioisin sen, jos mun lapsi on normivartaloinen ja 22kg niin "Kaisa" on puolet isompi. Oliskohan painoa vajaa 40kg "Kaisalla"

Huh, ja pituutta oli n.?

Kuulostaa hurjalta, itse kolmen lapsen äitinä painan 49kg pituutta 162cm. Voi elämä.

Eikös koulusta voitaisiin oikeasti puuttua jo tuohon lapsen painoon... tollanenhan on jo hengelle vaarallista. Eikö sen vanhemmat oikeesti tajuu... vai haluuko ne tappaa lapsensa.

Voi.vvvvv. että raivostuttaa aikuisten välinpitämättömyys.

Se ei vaan voi mennä niin, että lihavien ei tarvitse hyväksyä muita ihmisiä sellaisena, kuin he ovat, mutta laihojen pitää muuttaa vaikka sitten koko vaatekaappinsa, että lihavan olisi hyvä olla.

Nyt Kaisalle ja Kaisan mutsille sellainen pieni tietoisku, että ihmiset on erilaisia kiireestä kantapäähän, se on vain hyväksyttävä. Että äitee on hyvä ja alkaa vaan opettamaan tyttärelleen elämän perusasioita, kuten toisen ihmisen kunnioittamista ja hyväksymistä. Mitä kunnioittamista se on, jos kiusaa toista mm. siksi, että tällä on kivoja vaatteita?!

Yhteistyössä