Lapsen kaverista ?!?!?

Taas oli paita rikki, tällä kertaa hello kittyn punainen paita :kieh:
saksilla leikattu reikä hihaan takapuolelle.
Opettajalta reissarissa merkintä että "Kaisan" vanhempiin on oltu yhteydessä molemmista paidoista ja "Kaisan" siirtäminen ei liikunta luokalle on käynnissä.
Opettaja pyytää anteeksi että on tämmöisen antanut tapahtua jo toisen kerran. Pahoitteli asiaa ja toivoo että "Kaisan" vanhemmat korvaavat paidat.

prkl sanon minä

Kamala tilanne. Ehkä "kaisan" olisi parempi leikkiä muiden kanssa, jotta sinun lapsesi saisi olla rauhassa. Minä en missään nimessä alkaisi uusimaan oman lapseni vaatteita siksi, että joku vieras ihminen niitä kommentoi tuolla tavalla. Pitäköön "kaisan" äiti vain huolen omasta lapsestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Asian vierestä ihmettelen: ett miks semmonen lapsi mikä ei suostu liikuntaa harrastaa on ees otettu liikuntaluokalle?

Vanhemmat yrittää päästä helpolla ja pistää koulun laihduttamaan kaisan. On noita tonttuvanhempia ennenkin nähty. Ja mä laittaisin kaisan kotiin laskun niistä vaatteista, jos eivät maksa niin välit poikki kokonaan!

Siis onhan se niiden todellakin korvattava ne paidat! Eikös tommosestakin voisi tehdä vaikka rikosilmoituksen??? Pakkohan se on vanhempien lapselleen opettaa, että ei toisten tavaroita saa rikkoa! Ens kerralla naapurin auto on komeampi lapsen mielestä niin hajottaa sen vai? Ja sekin on vanhempien mielestä ok, kun "meidän Kaisa on vaan kateellinen"? Ei haloo ja huomenta.

Aika käsittämätöntä. Kaisan äiti on näitä joilla ei ole elämänhallintaa kondiksessa, eikä minkäänlaista itsehillintää tai rajoja. Rajat asetetaan muille, tässä tapauksessa toiselle tytölle. Kaisalle opetetaan että muiden on hoidettava sinun ongelmasi. Itse ei tarvitse tehdä itselleen tai asenteelleen mitään.

Sanoisin aika suoraan, että en aio hoitaa Kaisan paino-kateus- ongelmaa.

Silloin kun aletaan miellyttämään lasta niin eihän siinä mikään ole rajana. Ainoa rajoite mikä tulee tässä asiassa on ulkopuolisilta ja tässä tapauksessa koulun ja sinun osalta. Täytyyhän jollain olla järki päässä, jos vanhemmat ihan tonttuja. Sinä et "Kaisalle" mitään voi, mutta tyttäresi ololle ja turvallisuuden tunteelle paljonkin. Jos "kaisan" äiti tulee jutulle niin kerrot minkä sinä näet normaalina ja ettei sinun tai lapsesi tarvitse tuollaista sietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
Taas oli paita rikki, tällä kertaa hello kittyn punainen paita :kieh:
saksilla leikattu reikä hihaan takapuolelle.
Opettajalta reissarissa merkintä että "Kaisan" vanhempiin on oltu yhteydessä molemmista paidoista ja "Kaisan" siirtäminen ei liikunta luokalle on käynnissä.
Opettaja pyytää anteeksi että on tämmöisen antanut tapahtua jo toisen kerran. Pahoitteli asiaa ja toivoo että "Kaisan" vanhemmat korvaavat paidat.

prkl sanon minä

Nyt olis varmaan ainakin hetkeksi syytä erottaa tytöt toisistaan, tuohan kuulostaa jo vähän...ei ihan terveeltä.

Mun mielestä koulun pitäisi korvata noi paidat koska lapset ovat koulupäivän aikana opettajan valvonnassa eikä vanhemmat pysty silloin vaikuttamaan mitä lapset tekee, tosin pitäis tietty kasvattaa niin että tietäisi ettei toisen vaatteita saa repiä eikä leikellä, tai että uhkaavassa tilanteessa lähtee pakoon, mutta asiaa en jättäis sikseen jos "Kaisan" vanhemmat ei korvaa.

Ihan älytön juttu kyllä että nauroin ääneen ekaa viestiä lukiessa, on niin selvän provon oloinen juttu että tän on pakko olla totta! :laugh: Melkoinen keino ratkaista omat paino-ongelmat yrittämällä vaikuttaa toisten pukeutumiseen.

:D

Jos Kaisan vanhemmilla olis nyt lainkaan pelisilmää, niin he korvaisivat paidat mukisematta ja pistäisivät Kaisan pahoittelemaan. Ja luonnollisesti korvaus maksettaisiin Kaisan viikkorahoista tai esim. jättämällä karkkipäivät todella pitkäksi aikaa. Uskomatonta uusavuttomuutta vanhemmilta, jos antavat 7-vuotiaan tytön pallutella itseään ja muita tuolla tavalla!

Järkyttävää :o Nyt kyllä pidät huolen että nuo vaatteet korvataan, ja kyllä mun likka ei enää lähtis leikkeihin tollasen kaverin kanssa! Pelottais ihan, eihän tuosta tiiä mitä tekee jos kerran saksilla leikkoo vaatteetkin.

Itselläni on lähipiirissä muutama todella lihava lapsi ja tuollainen lihavan lapsen paapominen vanhempien taholta on hyvinkin yleistä.Lapsen täytyy saada kaikki mitä he haluavat koska ovat niin surullisia kun ovat lihavia.Ääneen ei saa kukaan mainita lapsen painosta ettei vaan lapsi pahoita mieltä.Joka asia yritetään silottaa lapsen tieltä ettei vaan tarvitsisi lapsen kärsiä enempää kun on niin lihavakin.

:o :laugh: Mitä vastasit "Kaisan" äidille ehdoitukseen? Mä itse menisin varmasti sanattomaksi, jos mulle joku noin edottaisi. Mä tykkään pukeutua itse ja pukea lapseni persoonallisesti, enkä tykkäisi, että puoli luokkaa pukeutuisi samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Mun mielestä koulun pitäisi korvata noi paidat koska lapset ovat koulupäivän aikana opettajan valvonnassa eikä vanhemmat pysty silloin vaikuttamaan mitä lapset tekee, tosin pitäis tietty kasvattaa niin että tietäisi ettei toisen vaatteita saa repiä eikä leikellä, tai että uhkaavassa tilanteessa lähtee pakoon, mutta asiaa en jättäis sikseen jos "Kaisan" vanhemmat ei korvaa.

Ihan älytön juttu kyllä että nauroin ääneen ekaa viestiä lukiessa, on niin selvän provon oloinen juttu että tän on pakko olla totta! :laugh: Melkoinen keino ratkaista omat paino-ongelmat yrittämällä vaikuttaa toisten pukeutumiseen.

:D

Koululla on kyllä vakuutus vahinkojen varalle, mutta ei taida korvausvelvollisuus olla kouluikäisten tahallisiin tekosiin. Tai ei lapset ainakaan ikinä opi olemaan kunnolla, jos eivät itse joudu korvausvastuuseen.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
:o :laugh: Mitä vastasit "Kaisan" äidille ehdoitukseen? Mä itse menisin varmasti sanattomaksi, jos mulle joku noin edottaisi. Mä tykkään pukeutua itse ja pukea lapseni persoonallisesti, enkä tykkäisi, että puoli luokkaa pukeutuisi samoin.

hiljaiseksi veti munkin mielen "Kaisan" äidin ehdotus, siksi tänne tulinkin purkamaan sitä.
Miehellekkin asiasta palatin kun kotiutui töistä.
Koulun vakuutus ei ihan tuollaista ns. ilkivaltaa korvaa, vammat ja muut korvaa tiettyyn pisteeseen.
En tiiä mitä tekis..toivon että "Kaisa" siirtyy mahdollisimma pian sille ei liikunta luokalle ja lapseni saisi olla rauhassa.

"Kaisan" äitiin en ole saanut yhteyttä, on iltavuorossa töissä. "Kaisan" isää en tunnu paitsi ulkonäöltä tiedän ja sisaruksista nuorin on jo ysillä...

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: kaisan mutsi :laugh: :laugh:

Peesi :laugh:

Jos Kaisa olisi eskarissa, niin sen mutsi olisi satavarmasti se eukko, joka esitti ties mitä vaatimuksia vanhempainillassa. Muunmuassa sen, että koska hänen "Kaisansa" ei osaa vielä ajaa pyörällä ilman apupyöriä, niin olisi kivaa jos ei kukaan eskarilainen tulisi fillarilla eskariin ettei hänen "Kaisalleen" tuu mielipahaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Lihavuus ratkeaakin todella laittamalla vaatekaappi uusiks. Mut tuota en oo kuullu et hm vaatteet vaan hoikille? Kaverin tyttö pyöreä ja suosii L.O.G.G:in vaatteita kun ne menee pyöreällekin.

Juu en oo minäkään kuullut, just ompelin kiristysnauhoja H&M:n farkkuihin jotka tippuu meijän neitin päältä ja vyötä ei saa niin kireeksi että toimisi

siis jos tämä ei ole provo, niin kaisa on inhottava kiusaava läski. tosi ovela ja inhoittava ja hemmoteltu.

ja valitettavasti itsekin olen tavannut läskeihin, jotka alkavat panetella toisia kiusaamisesta, kun sinne päin katsookaan, mutta itse ovat saaneet aikaan pitkäkestoista kiusaamista, kateuksissaan. oma huono itsetunto lähtökohtana on alettu puhua pahaa ja syrjiä jotain kaunista ja hoikkaa. inhottavaa.

siis jos tämä ei ole provo, niin kaisa on inhottava kiusaava läski. tosi ovela ja inhoittava ja hemmoteltu.

ja valitettavasti itsekin olen tavannut läskeihin, jotka alkavat panetella toisia kiusaamisesta, kun sinne päin katsookaan, mutta itse ovat saaneet aikaan pitkäkestoista kiusaamista, kateuksissaan. oma huono itsetunto lähtökohtana on alettu puhua pahaa ja syrjiä jotain kaunista ja hoikkaa. inhottavaa.

Yhteistyössä