Lapsen opettaja lähetti meilin joka oli osoitettu kaikille luokan vanhemmille ja viestissä näkyi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
vastaanottajana kaikki luokan vanhemmat eli kaikkien vanhempien meiliosoitteet.
Mielestäni vanhempien sähköpostiosoitteet ja muut yhteystiedot ovat tietoa jota opettaja ei saisi levittää muiden vanhempien nähtäville.
Onko näin vai olenko väärässä?

[QUOTE="vieras";28924581]Olet oikeassa, koulu ei saa levittää vanhempien yhteystietoja, osoitteita, puhelimia tai sähköpostiosoitteita ilman lupaa.[/QUOTE]

Eikä niitä ole syytä levittää edes luvan kanssa. Kaikki eivät ole niin hyviä ohjelmien käytössä, eivät ole hoksanneet asiaa, mutta yleensä korjaavat tuon virheen, kun siitä nätisti sanotaan. Tai tietty korjaavat vaikka sanoisi rumastikin, mutta se nyt on tarpeetonta.

[QUOTE="vieras";28924576]Olet väärässä, voit toki soittaa opettajalle ja kertoa että et halua nähdä toisten sp-osoitteita. Mitähän opettaja sinusta sitten tuumaa on eri asia :D[/QUOTE]

Kyllä ap on nyt oikeassa ja sinä väärässä.
Vanhempien yhteystietoja opettaja ei saa jakaa muille vanhemmille ja sposti osoitteet lasketaan yhteystiedoiksi.

[QUOTE="vieras";28924674]Mut mtä se haittaa jos sähköpostiosote näkyy?![/QUOTE]

Minä en erityisesti välittänyt saada jonkun (erään) toisen vanhemman lähettämää mainospostia loputtomiin. Hän poimi osoitteet tällaisesta meilistä ja lähestyi minua työosoitteeseeni lukemattomia kertoja tarjoten yrityksensä tuotteita huolimatta siitä, että pyysin häntä ottamaan minut listaltaan pois, heti, välittömästi, lopullisesti. Kauniisti ja rumasti.

[QUOTE="vieras";28924674]Mut mtä se haittaa jos sähköpostiosote näkyy?![/QUOTE]

Jos annan sähköpostiosoitteeni opettajalle/koululle, ei se automaattisesti tarkoita sitä että haluan sen " yleiseen jakeluun".

Lähetäppäs joskus omasta sähköpostistasi sama viesti usealle tyypille, niin ne näkyy niillekin kaikki osoitteet mihin olet sen lähettänyt. Luulin että aloittaja tietäisi tuon vaan vielä on näköjään tyhmiäkin olemassa.

[QUOTE="vieras";28924757]Lähetäppäs joskus omasta sähköpostistasi sama viesti usealle tyypille, niin ne näkyy niillekin kaikki osoitteet mihin olet sen lähettänyt. Luulin että aloittaja tietäisi tuon vaan vielä on näköjään tyhmiäkin olemassa.[/QUOTE]

Jos, niin suosittelen, että ensi kerralla itse kokeilet toimintoa, jota me kaikki muut (paitsi sinä ja se eräs ope) käytämme; laitat vastaanottajaksi itsesi ja piilokopion kaikille varsinaisille vastaanottajille.

[QUOTE="vieras";28924757]Lähetäppäs joskus omasta sähköpostistasi sama viesti usealle tyypille, niin ne näkyy niillekin kaikki osoitteet mihin olet sen lähettänyt. Luulin että aloittaja tietäisi tuon vaan vielä on näköjään tyhmiäkin olemassa.[/QUOTE]

Sen nyt voi määrittää näytetäänkö osoitteet saajille vai ei. Ehkäpä joku muu kuin ap on se tyhmä.

Meillä tuota harrastaa päiväkoti... Eli kaikkien vanhempien säpot on "joukkokirjeissä" näkyvissä. Tuntuu jotenkin hullulta, että he kuitenkaan eivät saa suusanallisesti sanoa kenenkään lapsen nimiä muille, mutta sitten kuitenkin postilistasta näkee, kenen perheen lapsia siellä on. Joo, ei minua haittaa, vaikka mun säpo siellä näkyykin (koska sieltä nyt ei vielä kukaan vanhempi ole mulle meiliä laittanut - edes sitä mainospostia), mutta ristiriita se on tuokin.

Naiset eivät ymmärrä miten Bcc: kenttä sähköpostiviestissä toimii. Erittäin yleistä.

Olen huomauttanut joskus ystävällisesti asiasta lastentarhanopettajille ja ala-asteen opettajille, joskus saanut närkästyneitäkin vastauksia. Mikä siinä on että naisille on kaikki niin vaikeaa?

Naiset eivät ymmärrä miten Bcc: kenttä sähköpostiviestissä toimii. Erittäin yleistä.

Olen huomauttanut joskus ystävällisesti asiasta lastentarhanopettajille ja ala-asteen opettajille, joskus saanut närkästyneitäkin vastauksia. Mikä siinä on että naisille on kaikki niin vaikeaa?

Kaikki? Mikä siinä on miehen vaikea ymmärtää, että jos joku osa-alue on naiselle vaikeaa, ei se tarkoita, että KAIKKI on vaikeaa. On erittäin yleistä, että mies yleistää näin.

Anyway, piilokopiokenttään s-postiosoitteet, jos ei ole lupaa jakaa osoitteita.

Koulu ei saa jakaa vanhempien yhteystietoja, eikä myöskään päiväkoti.

Eli koulu on toiminut väärin.

Meillä esim. vanhemmat ovat joutuneet keräämään yhteystiedot itse, kun koulu ei niitä tietoja anna.

[QUOTE="Poikia3";28924915]

Meillä esim. vanhemmat ovat joutuneet keräämään yhteystiedot itse, kun koulu ei niitä tietoja anna.[/QUOTE]

Meillä opettaja on kopsannut vanhempainillassa kootun listan kaikille.

[QUOTE="vieras";28924905]Kaikki? Mikä siinä on miehen vaikea ymmärtää, että jos joku osa-alue on naiselle vaikeaa, ei se tarkoita, että KAIKKI on vaikeaa. On erittäin yleistä, että mies yleistää näin.[/QUOTE]Totta, on asioita jotka naisille eivät välttämättä ole vaikeita kuten nalkutus, selän takana puhuminen ja joidenkin kodinkoneiden kuten pesukoneen käyttö. Melkein kaikki muu sitten tuottaakin yleensä hankaluuksia tai ei onnistu lainkaan.

Ärsyttäähän sinä vain yrität, mutta omakaan logiikkasi ei ole kovin fiksua kun yleistät jotkut naiset kaikiksi naisiksi. Minä väitän ettei kyse ole sukupuolesta, vaan yleensäkin teknisestä tietämyksestä. Paljon pitävämpi väite olisi siis "tekniikasta tietämättömät ihmiset eivät ymmärrä miten bcc kenttä toimii". Paljon näitä on miehissäkin, hyvinkin paljon.

Ärsyttäähän sinä vain yrität, mutta omakaan logiikkasi ei ole kovin fiksua kun yleistät jotkut naiset kaikiksi naisiksi. Minä väitän ettei kyse ole sukupuolesta, vaan yleensäkin teknisestä tietämyksestä. Paljon pitävämpi väite olisi siis "tekniikasta tietämättömät ihmiset eivät ymmärrä miten bcc kenttä toimii". Paljon näitä on miehissäkin, hyvinkin paljon.

Ja opettajissakin on miehiä.

Yhteistyössä