Lapsen opettaja lähetti meilin joka oli osoitettu kaikille luokan vanhemmille ja viestissä näkyi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän lapsen MIESope ei todellakaan tiedä, miten bcc toimii.

Ei minua varsinaisesti häiritse, mutta olisi hyvien tapojen mukaista käyttää bcc:tä. Toisaalta, itse opiskelen AMKissa, ja siellä muutama ope harrastaa tätä samaa, jos ei jostain syystä lähetys ole koko ryhmätunnukselle. Eräästä hakemastani työpaikasta tuli myös tällainen, eli vastauksessa oli kaikkien hakijoiden sähköpostit ja nimet näkyvissä. Ei minusta hyvien tapojen mukaista.

Tällaista tapahtuu paljon. Olen joskus saanut joukkohylsyn työpaikkahakemuksesta, jossa näkyi kaikki hylätyt hakijat. Joskus sitä kysyttiinkin saako vastauksen lähettää sähköpostina ja ilmeisesti myöntävä vastaus riitti syyksi siihen, että kaikkien osoitteet näkyivät.

Nykyään ainakin hyvään viestikäytäntöön kuuluu olla näyttämättä muiden jakelussa olleiden yhteystietoja. Eri asia on jokin pieni ja toisensa tunteva ryhmä ja luvan kanssa saatu jakelu. Mutta ehdottomasti kouluasioissa pitäs jättää näyttämättä. Voi olla ettei ope tosiaan tiedä toiminnosta ja siitä voisi hänelle sanoa.

Naiset eivät ymmärrä miten Bcc: kenttä sähköpostiviestissä toimii. Erittäin yleistä.

Olen huomauttanut joskus ystävällisesti asiasta lastentarhanopettajille ja ala-asteen opettajille, joskus saanut närkästyneitäkin vastauksia. Mikä siinä on että naisille on kaikki niin vaikeaa?

Höpöhöpö. Minä olen jopa opettanut miehille tietokoneen käyttöä. Jotkut heistä tosin ovat ottaneet sen kannan, että en voi osata kun olen nainen. Siinäpä sitten tuhrustavat manuualisesti sivunumeroita sun muuta... Minä osaan takuulla käyttää sähköpostia, tekstinkäsittelyohjelmia - ja no tietokonetta yleensäkin - paremmin kuin sinä. :P

Ja BCC:n nyt tietää jokainen, joka on koskaan kommunikoinut vaikkapa työasioissa useiden henkilöiden kanssa kerralla. Ei sen tietäminen mikään leuhkimisen arvoinen asia ole.

Olen töissä pk:ssa ja meillä kysytään vanhemmilta aina kirjallisena, että saako se osoite näkyä muille. Luulen, että tuo on ihan yleinen käytäntö päiväkodeissa.

Meillä eskarissa kysyttiin erikseen lupa, että saako sähköpostiosoite näkyä myös muille vanhemmille, kun ope lähettää joukkosähköpostia ko. luokan vanhemmille. Kaikki antoivat luvan.

Yhteistyössä