Lapsen pyöreydestä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
3v tyttö on hoikka/normaali

Kasvot kuitenkin sellaiset pyöreän malliset ja vatsa vielä sellainen pömppömäinen kuten pienillä usein on.

Siitäkö se siis johtuu, että kun tyttö istuu niin vatsa näyttää hassun isolta. Tänään tyttö oli pikkareissa ja aloin katsoa, että miten se masu näyttää niin isolta. Säikähdin ihan, kun aloin miettiä että eikai tytöllä mitään paino-ongelmaa ole tulossa.

Mutta lienee ihan normaalia kun kropan malli on vielä lapsenpyöreä.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh:
miksi säikähdät KOLME VUOTIAAN mahaa?

En tiedä. Siis onhan se ihan hullua, mutta lähinnä koska maailma nyt vain on niin julma. 5v esikoinen on vieläpä huono vertailukohde, kun on langanlaiha eikä ole koskaan ollut samalla tavalla vauvan/lapsenpyöreä kuin tuo toinen.

no ymmärrän kyllä täysin, itse olin 4 vuotiaaksi reilusti alipainoinen, sit nostettiin painoa väkisin ja se meni överiksi. eli tajuan kyllä kantasi... mutta älä huolehdi turhasta, kyllä siihen kiinnitetään huomioo lääkärissä tms. jos aihetta on :)

Toivottavasti tytölläsi ei ole ihan sellaista vatsaa kuin minulla pienenä. Olin laiha kuin riuku, mutta vatsani näytti siltä kuin siellä olisi rantapallo. Varsinkin bikinikuviss atämä on humoristisen näköistä.
Olin hoikka aikuiselämäni ensimmäiseen raskauteen asti, tosin kuntoilusta huolimatta vatsanseutu ei ollut täysin timmi koskaan. Nykyisinkään en ylipainoinen ole, mutta löysää löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja jooh:
no ymmärrän kyllä täysin, itse olin 4 vuotiaaksi reilusti alipainoinen, sit nostettiin painoa väkisin ja se meni överiksi. eli tajuan kyllä kantasi... mutta älä huolehdi turhasta, kyllä siihen kiinnitetään huomioo lääkärissä tms. jos aihetta on :)

No tiedän, että tytöllä ei paino-ongelmaa ole... kaippa se on vain sitä lapsenpyöreyttä. Kaverin tyttö on paljon tanakampi enkä minä kuitenkaan häntäkään pidä edes pulleana.

Voithan sanoa neuvolassa pikkuisen prinsessan pömppömasusta, koska joskus joissain sairauksissa on pömppömaha (syöpä). EN halua pelotella mutta kun olen nyt itse vain sellainen lääkärinkirjanlukijatyyppi. Älä murehdi, kaikki on kunnossa ja pienillä on pömppömasuja! Vielä 4-vuotiaanakin!

Yhteistyössä