Lapsen ryhmähenkivakuutusrahat ja niiden käyttö lapsen hyväksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyselijä"

Vieras
Onko täällä ketään, jonka lapsi olisi saanut ryhmähenkivakuutusrahoja toisen vanhemman kuoltua?

Meillä lapsi sai huomattavan summan ryhmähenkivakuutusrahoja ja nyt on todella epäselväksi tullut mihin asioihin lapsen hyväksi niitä saa käyttää. Edunvalvojalle tarkoitettussa ohjeessa ei suoraan mainita mitään. Olen siis lapseni edunvalvoja ja maistraatille pitää tehdä vuositilit.
Lapsi saa myös perhe-eläkettä, joka menee elämiseen lapsen kanssa.

Itse olen nyt yksinhuoltaja, lähden pian opiskelemaan.
Ajattelin että olisi ihana päästä viemään lapsi ulkomaille ja ajattelin, että lapsen osuuden matkasta, voisi varmaan ottaa vakuutusrahoista. Tietenkin varmistin maistraatista asiaa mutta heidän mielestään minun, lapsen vanhempana pitäisi maksaa lapsen osuus matkasta itse, eikä saisi lapsen rahoista sitä maksaa. Taitaa sitten sekin matkaelämys jäädä meiltä väliin. Eihän se olisikaan ollut lapsen etu, että olisi ulkomaille päässyt äidinsä kanssa. En yksin oisi tahtonut lähteä, vaan nimenomaan ottaa laspen mukaan. Oman osuuteni olisin tietenkin itse säästöistäni maksanut.

Pitää varmaan mennä ihan paikanpäälle kysymään, mihin lapsen etuihin sitä rahaa saa käyttää.

Yhteistyössä