Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tota häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Peilille olisi käyttöä?:
Alkuperäinen kirjoittaja mullakin oma sukunimi ja pidän sen!!:
Et ole femministi.lapsilla on MINUN sukunimi eikä miehen.
ihan VANHANAIKAISTA ja ALISTAVAA naisille ottaa jonkun TOISEN IHMISEN sukunimen VAIN koska HERRA NIIN HALUAA! no heidoooooooooooooo! sanoisin!
Mikä sinä sitten olet, nykyaikainen ja joustavako?
Meinaan vaan, kun lapsilla on SINUN sukunimi. ROUVAKO SEN HALUSI?
Mitähän tämäkin kysymys nyt muka tarkoitti????
Jos kerran lapsilla on naisen sukunimi, niin mitä ilmeisimmin ROUVA sen sitten halusi, pahvi!
No se varmaan tarkoitti sitä, että sinun kirjoituksestasi sai sen kuvan, että on ihan kamalaa, jos herra on se, joka määrää talossa. Mutta nythän olet kääntänyt tilanteen niin, että sinä (rouva) määräät. Mitä väliä sillä on kuka määrää? Jos ihmiset eivät pysty tällaisista asioista sopimaan, niin sääliksi käy.
Minä en missään nimessä haluaisi, että mieheni ottaisi koskaan minun nimeäni. Hänen nimensä on "nen-päätteinen", omani ei, mutta en ole koskaan ennen tätä keskustelua törmännyt tällaiseen ajatustapaan, että nen-päätteisissä olisi jotain vikaa. Liekö jotain erilaisuudentavoittelua (sitä en muutenkaan voi sietää, joten se siitä).
Olen odottanut koko elämäni, että sitten joskus minä liityn miehen sukuun. Meistä tulee perhe, jolla on kaikilla sama sukunimi. Minusta on ihana ajatus, että olisin vähän niinkuin mieheni "omaisuutta". Ja että luovun jostain omastani tullakseni yhdeksi. Minusta munattomat, erikoisuudentavoittelijat tai ruman sukunimen omaavat ottavat vaimonsa nimen.
Näin vanhanaikainen minä olen.