Lapsen ukki, hyväksikäyttäjäkö? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja aaaarghh:
herranjestas etkai luota mummoon,joo mummo ei ehkä jätä kaksin niin että poistuu asunnosta mutta kai hän käy itse vessassa ja laittaa ruokaa jne ja varmasti mummo antaa lapsen ukin syliin kun ukki pyytää..kaikkea ehtii tuossa ajassa tapahtua.

lasta et voi sinne enää jättää ikinä IKINÄ hoitoon.

kylässä voit käydä niin että itse vahdit ja suojelet lastasi joka sekunti vierailun ajan

Mutta jos jotain tapahtuisi kun mummi on toisessa huoneessa vaikka sitä ruokaa laittamassa, niin eikö lapsi itkisi? Mä en tiedä miten hyväksikäyttäjät toimii, en edes ole ajatellut että ukki mitään voisi/uskaltaisi tehdä kun mummi kotona. :(

Miksi se itkisi? Ukki sanoo että ollaan hys hys ja mistä se pieni lapsi tietää mikä on normaalia ja mikä ei :(

Hyi kamala ..

Nyt mä en enää edes kestä miettiä :( :(

No mut sun on PAKKO MIETTIÄ! On kyse sun lapsestasi.... vaikka tekee pahaa miettiä tuollaisia asioita niin pahempaa on kokea ne kaikki. Ajattele lastasi!

Selvitä ystävä rakas tyttäresi vuoksi tämä tilanne <3
Anna asiantuntijoiden tehdä päätelmät...ne varmasti ensin vaan jututtavat tytärtäsi ja katsovat miten suhtautuu erilaisiin asioihin tms.

Lapsesi mummon kanssa sinun täytyy jutella tästä asiasta...selvittää, että mistä tämä pelko ukkia kohtaan johtuu...ja jos ei mummi suostu puhumaan/auttamaan asian selvittämisessä, niin sitten ja jokatapauksessa muutenkin laitat ammatti-ihmiset asialle!

Ei kukaan ole noin vitun hullu, että jos oikeasti epäilisi ja tietäisi jollakulla olevan taipumuksia tuollaiseen niin veisi lastaan sellaisen luo - tai jos niin tekee niin on ehkä, ei vaan varmasti, maailman paskin ja huonoin äiti, jolta pitäisi ottaa lapset pois kun tieten tahtoen asettaa ne varaan. Että säälittävä oman isäsnussima provo sinä ap olet.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
Minin mielestä sinun kirjituksistasi, ap, paistaa sellainen välinpitämättömyys lasta kohtaan, että oikein alkaa suututtamaan. Sanot, että et usko raiskauksen tapahtuneen, koska sinun mielestäsi ei näy merkkejä. Ja aina kun joku vastaaja ehdottaa, että veisit tytön lääkäriin, niin vähättelet tapahtumia. Eikö tyttösi hyvinvointi ole sinulle tärkeää??? Tiedätkö millaisia traumoja lapselle aiheuttaa se, että joku aikuinen, tässä tapauksessa ukki, on tehnyt jotain sellaista mikä tuntuu pahalta ja hämmentävältä. Ja sen lisäksi kukaan ei ota lasta todesta ja hanki apua. Hyssytellään vaan. Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja ole ÄITI. Puolusta lastasi, hanki apua, ole tuki ja turva! Ethän sinä voi tietää mitä on tapahtunut. Ala selvittämään asiaa viemällä lapsi lääkäriin. Siitä se lähtee. Vaikka tapahtuma ei olisikaan raiskaus, vaan jotain lievempää, niin sillä voi olla todella tuhoisat vaikutukset lapsen elämässä, jos sitä asiaa ei selvitetä ja lapsi ei saa hoitoa. Tsemppiä teille!

:O
Mä rakastan lastani niin kuin vain äiti voi rakastaa!!
Enkä halua vähätellä asiaa, mutta mä haluan ajatella myös sitä vaihtoehtoa että mitään ei ole tapahtunut. Mitä ajattelette että tytölle tekisi lääkärintarkastus ilman syytä? Miten ne tutkii lasta lääkärissä, joku sisätutkimus voisi noin pienelle olla liian rankka? Ja luuletteko oikeasti että 5v tytön alapää ei repeäisi jos aikuinen mies sinne työntyy?
Sitähän mä tässä koitan kysellä että onko muita keinoja selvittää asiaa, ja tuo perheneuvola ilmeisesti olisi hyvä paikka, jos siellä voisi ihan käytöksen/puhumisen kautta selvittää.
Tietenkin on ihan yhtä kamalaa vaikka ei olisi raiskattu, vaan jotain lievempää.

Minin mielestä sinun kirjituksistasi, ap, paistaa sellainen välinpitämättömyys lasta kohtaan, että oikein alkaa suututtamaan. Sanot, että et usko raiskauksen tapahtuneen, koska sinun mielestäsi ei näy merkkejä. Ja aina kun joku vastaaja ehdottaa, että veisit tytön lääkäriin, niin vähättelet tapahtumia. Eikö tyttösi hyvinvointi ole sinulle tärkeää??? Tiedätkö millaisia traumoja lapselle aiheuttaa se, että joku aikuinen, tässä tapauksessa ukki, on tehnyt jotain sellaista mikä tuntuu pahalta ja hämmentävältä. Ja sen lisäksi kukaan ei ota lasta todesta ja hanki apua. Hyssytellään vaan. Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja ole ÄITI. Puolusta lastasi, hanki apua, ole tuki ja turva! Ethän sinä voi tietää mitä on tapahtunut. Ala selvittämään asiaa viemällä lapsi lääkäriin. Siitä se lähtee. Vaikka tapahtuma ei olisikaan raiskaus, vaan jotain lievempää, niin sillä voi olla todella tuhoisat vaikutukset lapsen elämässä, jos sitä asiaa ei selvitetä ja lapsi ei saa hoitoa. Tsemppiä teille!

Nyt en tietysti tiedä kokonaisuutta, niin kuin ei kukaan meistä vastaajista. Mutta minäkään en ehkä heti lähtisi viemään lääkäriin. Itsekin pystyy ulkoisesti näkemään saman kuin lääkäri. Eli mitään ulkoisia merkkejä ei ole. Mitään sisätutkimuksia tuskin näillä tiedoilla tehdään. Tutkimukset yleensäkin (ilman sisätutkimuksiakin) olisi lapselle rankka paikka, vähän kuin kuulustelu, enkä tiedä saataisiko siinä kuitenkaan mitään selville, ainakaan satavarmasti (ehkä samanlaista epäilyä kuin sinä ap itsekin epäilet). Eli kannattaako tyttöä kiusata lisää tutkimuksilla, joilla ei ehkä saada selville mitään uutta ja varmaa? Mutta tämä lääkäriasia riippuu kokonaisuudesta, miten asia muuten hoidetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ef juu:
Ei kukaan ole noin vitun hullu, että jos oikeasti epäilisi ja tietäisi jollakulla olevan taipumuksia tuollaiseen niin veisi lastaan sellaisen luo - tai jos niin tekee niin on ehkä, ei vaan varmasti, maailman paskin ja huonoin äiti, jolta pitäisi ottaa lapset pois kun tieten tahtoen asettaa ne varaan. Että säälittävä oman isäsnussima provo sinä ap olet.

Aika rankkaa tekstiä...

Mietis omalle kohdalle, ei se aina ole helppoa läheisistä uskoa mitään noin kamalaa. Tuo pervohan oli aikaisemmin kyyläillyt nuoria naisia, siitä on kuitenkin aika iso "matka" siihen että alkais hyväksikäyttää 5-vuotiasta.

Siltikin olen kanssasi samaa mieltä, että lasta ei kannata tuollaisen luo viedä, lapsen käyttäytymisen perusteella itsekin epäilisin että jotainhan siellä on tapahtunut...

En lähtisi silti heti haukkumaan ja syyttämään ap:ta tilanteesta. Hyvä että hän on nyt havahtunut ja tiedostaa..

herranjestas etkai luota mummoon,joo mummo ei ehkä jätä kaksin niin että poistuu asunnosta mutta kai hän käy itse vessassa ja laittaa ruokaa jne ja varmasti mummo antaa lapsen ukin syliin kun ukki pyytää..kaikkea ehtii tuossa ajassa tapahtua.

kylässä voit käydä niin että itse vahdit ja suojelet lastasi joka sekunti vierailun ajan

Mutta jos jotain tapahtuisi kun mummi on toisessa huoneessa vaikka sitä ruokaa laittamassa, niin eikö lapsi itkisi? Mä en tiedä miten hyväksikäyttäjät toimii, en edes ole ajatellut että ukki mitään voisi/uskaltaisi tehdä kun mummi kotona. :(

Miksi se itkisi? Ukki sanoo että ollaan hys hys ja mistä se pieni lapsi tietää mikä on normaalia ja mikä ei :(

Hyi kamala ..

No mut sun on PAKKO MIETTIÄ! On kyse sun lapsestasi.... vaikka tekee pahaa miettiä tuollaisia asioita niin pahempaa on kokea ne kaikki. Ajattele lastasi!

VAI ET MUKA KESTÄ MIETTIÄ SINÄ AIKUINEN!!!!!!! MItenkäs on sitten lapsesi laita, varmaankaan hän EI KESTÄ ENÄÄ EDES NÄHDÄ, AJATELLA saati KUULLA MITÄÄN papastansa!!! PISTÄÄ TUOKIN VIHAKSI, ettet muka kestä miettiä että ollaan sit ihan hys hys hiljaa..kun äiti reppana ei kestä miettiä lässyn lää... lapsen maailma on romahtanut, laspella hirveä ressi ja on käytetty hyväksi seksuaalisesti ja äiti vaa ei jaksa MIETTIÄ!!!! tekis mieli löydä suo TURPAAN SUUTUTUTTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sanon kuten muutkin, älä enää edes pidä yhteyttä koko isovanhempiin. Ei siis mummonkaan, hän kun on sallinut kaiken, eli ole puhtain jauhoin hänkään. Päästä lapsesi kärsimyksistä ja ole itse hänen kanssaan paljon, älä vie minnekään hoitoon. Lapsella on varmasti luotto mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:

Nyt en tietysti tiedä kokonaisuutta, niin kuin ei kukaan meistä vastaajista. Mutta minäkään en ehkä heti lähtisi viemään lääkäriin. Itsekin pystyy ulkoisesti näkemään saman kuin lääkäri. Eli mitään ulkoisia merkkejä ei ole. Mitään sisätutkimuksia tuskin näillä tiedoilla tehdään. Tutkimukset yleensäkin (ilman sisätutkimuksiakin) olisi lapselle rankka paikka, vähän kuin kuulustelu, enkä tiedä saataisiko siinä kuitenkaan mitään selville, ainakaan satavarmasti (ehkä samanlaista epäilyä kuin sinä ap itsekin epäilet). Eli kannattaako tyttöä kiusata lisää tutkimuksilla, joilla ei ehkä saada selville mitään uutta ja varmaa? Mutta tämä lääkäriasia riippuu kokonaisuudesta, miten asia muuten hoidetaan.

Lisään tähän vielä, että tietysti asia täytyy siis itse hoitaa kunnolla (jos siis ei vie lääkäriin). Eli keskustella asiasta kunnolla ja antaa lapsen ymmärtää, että sinulle voi aina puhua ja sinä olet varmasti se turvallinen ihminen, johon voi luottaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja @7:

Hyi kamala ..

VAI ET MUKA KESTÄ MIETTIÄ SINÄ AIKUINEN!!!!!!! MItenkäs on sitten lapsesi laita, varmaankaan hän EI KESTÄ ENÄÄ EDES NÄHDÄ, AJATELLA saati KUULLA MITÄÄN papastansa!!! PISTÄÄ TUOKIN VIHAKSI, ettet muka kestä miettiä että ollaan sit ihan hys hys hiljaa..kun äiti reppana ei kestä miettiä lässyn lää... lapsen maailma on romahtanut, laspella hirveä ressi ja on käytetty hyväksi seksuaalisesti ja äiti vaa ei jaksa MIETTIÄ!!!! tekis mieli löydä suo TURPAAN SUUTUTUTTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sulla taitaa olla pari käsittelemätöntä traumaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
Pidän kyllä mielessä että mitään ei välttämättä ole tapahtunut. Mutta, ei ukkia pojan vaipanvaihto kiinnostanut... Eikä poika ylipäätään.
Tyttö ei pelkää ukkia jos muita on paikalla, mutta kerran vein tytön mummille ja mummi oli vielä kaupassa. Tyttö alkoi itkeä ja sanoi että haluaa mummin kotiin enkä mä saa jättää tyttöä ukin kanssa ennenkuin mummi tulee.

ja silti viet lapsen sinne? jos tilanne olis toi niin en veis, ikinä. olipa syy mikä vaan mutta itkevän lapsen en jätä johonkin. 5v on sen verran isokin (vrt. pikkulapseen) että pelko on ihan varmasti todellinen.

Vein ennen näitä tytön itkuja ja epämääräisiä juttuja. Ja sitten vein kun ukki oli matkalla toisessa maassa.

Ja noille tietyille huutelijoille sanoisin että minen vaan jaksa provosoitua. Ja tuo etten kestä miettiä, tietenkin mietin, miten voisin olla miettimättä?! Ajatus vaan on jo niin kamala etten kestäisi miettiä. :(

Mä en tiedä mitä ex on mummille sanonut, onko kertonut epäilyistä tms. Mutta mulle mummi ei ole puhunut mitään.
Tyttö on nukkunut mummin vieressä yötä ollessaan.

Mutta nyt kun tarkemmin alan asiaa ajatella, niin on tuossa mummin ja ukin suhteessa jotain kummaa. Ukki menee ja tulee miten lystää, mummi on kotona ja on oikea pullantuoksuinen rakastava äiti/mummi. Ja kun kerroin mummille noista mitä ukki mulle teki ja ehdotteli, niin ehkä vaikutti sille että mummi tosiaan haluaa sulkea silmät ja korvat. Ehkä jopa voisi ajatella että pitkän liiton aikana on tullut ilmi ties mitä, ja mummi on vain päättänyt keskittyä omaan ja lasten elämään ja unohtaa ukin tekoset.

Pidän kyllä mielessä että mitään ei välttämättä ole tapahtunut. Mutta, ei ukkia pojan vaipanvaihto kiinnostanut... Eikä poika ylipäätään.
Tyttö ei pelkää ukkia jos muita on paikalla, mutta kerran vein tytön mummille ja mummi oli vielä kaupassa. Tyttö alkoi itkeä ja sanoi että haluaa mummin kotiin enkä mä saa jättää tyttöä ukin kanssa ennenkuin mummi tulee.

ja silti viet lapsen sinne? jos tilanne olis toi niin en veis, ikinä. olipa syy mikä vaan mutta itkevän lapsen en jätä johonkin. 5v on sen verran isokin (vrt. pikkulapseen) että pelko on ihan varmasti todellinen.

Vein ennen näitä tytön itkuja ja epämääräisiä juttuja. Ja sitten vein kun ukki oli matkalla toisessa maassa.

Ja noille tietyille huutelijoille sanoisin että minen vaan jaksa provosoitua. Ja tuo etten kestä miettiä, tietenkin mietin, miten voisin olla miettimättä?! Ajatus vaan on jo niin kamala etten kestäisi miettiä. :(

Mä en tiedä mitä ex on mummille sanonut, onko kertonut epäilyistä tms. Mutta mulle mummi ei ole puhunut mitään.
Tyttö on nukkunut mummin vieressä yötä ollessaan.

Mutta nyt kun tarkemmin alan asiaa ajatella, niin on tuossa mummin ja ukin suhteessa jotain kummaa. Ukki menee ja tulee miten lystää, mummi on kotona ja on oikea pullantuoksuinen rakastava äiti/mummi. Ja kun kerroin mummille noista mitä ukki mulle teki ja ehdotteli, niin ehkä vaikutti sille että mummi tosiaan haluaa sulkea silmät ja korvat. Ehkä jopa voisi ajatella että pitkän liiton aikana on tullut ilmi ties mitä, ja mummi on vain päättänyt keskittyä omaan ja lasten elämään ja unohtaa ukin tekoset.

Valitettavasti tuollaisia ihmisiä on paljon... kestävät vaan ja sulkevat silmänsä kun eivät ole valmiit kantamaan vastuuta ja häpeää...

Kerroit aikaisemmin että olet mummille sanonut, ettei lasta saa jättää kahden ukin kanssa. Mitä sanoit perusteluksi silloin?

Alkuperäinen kirjoittaja ef juu:

SAMAA MIELTÄ .JOS YKSIKIN EPÄILYN AIHE ,EN KOSKAAN LASTANI ASETTAIS VAARAAN . ÄIDEISTÄ JOHTUU ETTÄ PERVOJA EI SAA KURIIN.

En enää uskaltaisi päästää lasta sinne mummolaan ollenkaan :(

Mä veikkaan ettei kukaan ole niin tyhmä että olisi koskaan päästänytkään jos ukin historia on tuo. Sairasta pilaa taas joltain keksiä tämmöisiä tarinoita, en voi kuvitella että joku on mukamas katsonut vuodesta toiseen pervoksi epäilemänsä ukin vaipanvaihdot ja lastenhoidot läpi sormien ja nyt ykskaks tulee mieleen pitäiskö lopettaa. :O

Ex siis oli jutellut mummin kanssa, ja mä vain varmistelin mummilta että ei jätä tyttöä kaksin ukin kanssa, koska tyttö itse on sanonut ja itkenyt ettei halua näin käyvän. Mummi lupasi, eikä kysellyt enempää. Tää mummi on muutenkin semmonen ettei käy kuin töissä, kaupassa ja lenkillä. Ja tietenkään ei edes ota tyttöä sinne jos on töihinlähtö edessä.

Jos minä tietäisin kuka sinä ap olet, niin tekisin koko teidän porukasta lastensuojeluilmoituksen!
Mä en voi käsittää, että kun tällaisesta asiasta on kyse, että sinä vaan nyttenkin vatvot asiaa netissä, etkä esimerkiksi selvitä asiaa soittelemalla asiantuntijoille ja varaile aikaa neuvolaan/perheneuvolaan ja sitä kautta suunnitele miten asiassa edetään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä veikkaan ettei kukaan ole niin tyhmä että olisi koskaan päästänytkään jos ukin historia on tuo. Sairasta pilaa taas joltain keksiä tämmöisiä tarinoita, en voi kuvitella että joku on mukamas katsonut vuodesta toiseen pervoksi epäilemänsä ukin vaipanvaihdot ja lastenhoidot läpi sormien ja nyt ykskaks tulee mieleen pitäiskö lopettaa. :O

No noita aikuisten ja melkein aikuisten kähmimisiä ja ehdotteluja ei ehkä ihan heti osaa yhdistää siihen että mies ois myös pedofiili.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Jos minä tietäisin kuka sinä ap olet, niin tekisin koko teidän porukasta lastensuojeluilmoituksen!

Todellakin näin! Toivottavasti menee viranomaisten tietoon tämä keskustelu ja selvittämät alkuperää.

No noita aikuisten ja melkein aikuisten kähmimisiä ja ehdotteluja ei ehkä ihan heti osaa yhdistää siihen että mies ois myös pedofiili.

No kyllä minä vaan osaisin.

No kyllä minä vaan osaisin.

Viimeistään siinä jos vauvan vaipanvaihtopuuhat kiinnostaa. Sairas olet jos annat tollaista tapahtua. Mua on yks pervo ukko ahdistellut kun olin 16-18v välillä ja tiedän, että on tehnyt sitä mullekin. En Ikinä saatana antais sen olla mun lasten vaippaaa vaihtamassa varsinkaan jos olisi siitä oikein kiinnostunut ja vielä sen jälkeen veisi hänen kotiaan ilman minua. HYI!

:/ ei muuta ku asiaa viemään eteenpäin..mitä sä pelkäät? että totuus olis jotain niin kamala ettei sun pää kestäis? mutta mikä painaa vaakakupissa enemmän? :| :hug:

Mä pelkään että tyttö joutuu käymään läpi jotain rankkoja kuulusteluja turhaan, jos nää onkin vaan epäilyjä.

Kiitos noista linkeistä, perehdyn niihin kun saan lapset päiväunille. Ja samoin soittelen sinne perheneuvolaan sitten, saan rauhassa puhua kun lapset nukkuu. En mä tätä asiaa missään vaiheessa ollut tähän jättämässä, en vain halunnut juuri lääkäriin viedä. Tietenkin tää täytyy selvittää, mutta ei tämmöstä voi selvittää noin vain, ja siks mä tänne kirjottelinkin, että saisin vinkkejä mitä lapselle puhua, minne soittaa, onko se lekuri pakollinen jne.

Sinuna en päästäisi lasta enää lainkaan mummolaan!!!Mistä tiedät ettei lapsi jää sen pervon kanssa yksin vaikka muuta on sovittukin? Ei se mummikaan voi olla ihan täyspäinen jos tuollaista ukkoa katselee ja antaa vielä lapsen olla kahdestaan tämän kanssa! Muista että sinulla on vastuu - nyt selvität asian perinpohjin ammattilaisten kanssa ja kerrot mummillekin epäilyksistäsi ja sanot suoraan ettei lapsi sinne enää tule.

Yhteistyössä