Lapsen ukki, hyväksikäyttäjäkö? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voimia kauheasti ap :hug:
Yritä lapselta kysyä että mitä tuo"tuhma"tarkoittaa? Voisko olla että ukki olis ilkeä mummolle ja lapselle ja se on sitten tuhmaa.
Ymmärrän kyllä ettet ole heti osannu miettiä pahinta, on todella pitkä matka naisen kähmisestä pieneen lapseen.

Niin, lapset on olleet siellä hoidossa koska lasten isä ei niitä tapaa, ja olen siis käytännössä heidän yksinhuoltaja. Tuo mummi on ainoa tukiverkko.

Mutta, nyt mä lähden ulos lasten kanssa, ja tuun takasin kun lapset nukkuu. toivon edelleen paljon kommentteja ja neuvoja. Ja toivon myös että provoilijat rauhottus, ettei tätä ketjua poisteta ennenkuin pääsen takaisin.

Musta (ja huom. siis MUSTA) tuntuu, että kun tyttö on sanonut, että ukki on ollut tuhma, niin kyse on ollut muusta, kuin komentelusta. Tietty en voi varmaksi sanoa mitenkään, miten juuri sinun lapsesi ottaa vastaan toisten komentelun ym, mutta luulisi, että lapsi voisi/pystyisi kertoa, että ukki komensi/huusi tms, eikä vain sulkeutuisi.

Oma esikoispoikani, joka täyttää huhtikuussa 6v, kertoo kyllä avoimesti, jos pappa tai mummu tai joku muu on häntä komennellut.
Viime kesänä poika näki, kun hänen isovaarinsa pyörtyi pihalleen (olin lasten kanssa siellä ). Soitin ambulanssin ja siinä sitten oltiin vähän hätäisiä jokainen (vaarillani kun on keuhoahtuamaa, sydänvikaa ja aivoinfarktikin ollut). Otin kyllä lapset huomioon (keskimmäinen ja nuorimmainen eivät ymmärtäneet, mistä kyse, mutta esikoinen hätääntyi selvästi) ja yritin selittää, ettei ole hätää ja apua on tulossa. Esikoisen pelästyi todenteolla, eikä suostunut enää menemään isomummin ja -vaarin luo yksin, kuten aiemmin.
Seuraavan kerran meni sinne leikkaamaan ruohoa enonsa kanssa, mutta jo 10 minuutin kuluttua saapui takaisin, eikä puhua pukahtanut, vaikka kyselin, että miksi jo nyt tuli ja mitä on tapahtunut. Poika ei suostunut sanomaan sanaakaan asiasta. Myöhemmin selvisi, että isovaari oli taas pyörtynyt ja poika oli nähnyt sen ja pelästynyt :/

Yritän sanoa, että lapsi ei vältättämättä puhu, jos jokin asia on järkyttänyt häntä.

Jos lapsesi tutkimuksiin viet, ne tekee sen niin hienovaraisesti, ettei lapsi ymmärrä mistä siinä on kyse. Siitä ei jää traumoja, toisin kuin jos tilanne ukin kanssa jatkuu!! Ja se ei voi jatkua, tiedä se! Nyt jos jotain on tapahtunut niin lapsi tarvitsee apua asian käsittelemiseen.

Sä et menetä siinä mitään jos hankit apua lapsellesi, ne ammatti-ihmiset auttaa lastasi eivätkä ole millään tavalla tungettelevia tai pakota lastasi mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ottaisin ainakin asian puheeksi ukin kanssa. Kertoisin muutenkin miten ällöttävä perverssi on mikä ei kenestäkään ole hauskaa

Tää tapaus on semmonen itse täydellisyys että ei ois mitään apua vaikka sille mitä sanos. Siis semmonen että ei kestä kuulla kritiikkiä itsestään, vaikka mielellään arvostelee muita. Ja joo, taitaisi kyllä apua ja hoitoa varmaan tarvitsisi vaikka omasta mielestään on maailman fiksuin mies.

Hmm... En vain turhaan haluaisi laittaa tyttöä käymään läpi inhottavia tutkimuksia. Jos tytölle on tehty jotain, niin ei kuitenkaan raiskattu. Uskoisin että noin pieni tyttö olisi vähintäänkin revennyt ja vuotanut jos näin olisi käynyt. Siksi arastelen lääkäriin viemistä. Tuota juuri ajattelin, että jos käytöksen perusteella voisi saada jotain selville, mutta en tiedä mitään mistä tällaisia ammatti-ihmisiä pitäisi etsiä, ja mitä keinoja heillä on selvittää asiaa.

Mieti millaisia seurauksia asialla voi olla tyttärellesi tulevaisuudessa? jos asian vain annetaan olla? Asiahan on voinut jatkua jo vaikka kuinka kauan...
ja mitä sitten kun asia käsittelemättönä tulee lapsesi eteen tulevaisuudessa?
saanet asian käyntiin vaikka terveysasemasi kautta, he ohjaavat eteenpäin
TEE JOTAIN!

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
En enää uskaltaisi päästää lasta sinne mummolaan ollenkaan :(

Mä veikkaan ettei kukaan ole niin tyhmä että olisi koskaan päästänytkään jos ukin historia on tuo. Sairasta pilaa taas joltain keksiä tämmöisiä tarinoita, en voi kuvitella että joku on mukamas katsonut vuodesta toiseen pervoksi epäilemänsä ukin vaipanvaihdot ja lastenhoidot läpi sormien ja nyt ykskaks tulee mieleen pitäiskö lopettaa. :O

Mä oletan että tämä on totta, jos ei niin sitten ei ole. Ei asiaa auta mihinkään suuntaan epäilyt eikä ainakaan mua häiritse vaikka tämä sitten provo olisikin, ei se elämääni vaikuta.

Ulkopuolisen silmin saattaa näyttää hyvinkin epäuskottavalta mutta todellisuus ei ole kovin kaukana tästä yleensä.

Ihan oikeasti harva toimii näissä asioissa kovinkaan järkevästi alussa, monet ummistavat silmänsä alitajuisesti pitkään vaikka merkit olisivat kuinka selkeät ja syytä epäilyille löytyisi. Sitten kun jostain syystä havahtuvat alkavat palaset loksahtelemaan kohdalleen.

Ei tämä helppo asia ole ap:lle, mieti miten itse reagoisit?

Olisin reagoinut heti, mä en siedä sitä että äidit antavat lapsille sattua pahaa kun eivät ole tietävinään. On perheitä, jossa äiti sallii lapsen hakkaamisen tai isän tekemän insestin, sukulaisen insestiepäilyt. kun ei uskalla ottaa yhteyttä mihinkään ja on vain flegmaattinen ja voimaton tekemään yhtään lapsen eteen.

Jos lapsi on 5 vuotias ja kaikenlaista epäilyttävää on sattunut, pidän äitiä yhtä syyllisenä lapsen julmaan kohteluun kun on antanut sen tapahtua. Myötätuntoa ei ole, valitettavasti ei yhtään, pelkästään lasta kohtaan.

ottaisin ainakin asian puheeksi ukin kanssa. Kertoisin muutenkin miten ällöttävä perverssi on mikä ei kenestäkään ole hauskaa

Tää tapaus on semmonen itse täydellisyys että ei ois mitään apua vaikka sille mitä sanos. Siis semmonen että ei kestä kuulla kritiikkiä itsestään, vaikka mielellään arvostelee muita. Ja joo, taitaisi kyllä apua ja hoitoa varmaan tarvitsisi vaikka omasta mielestään on maailman fiksuin mies.

Hmm... En vain turhaan haluaisi laittaa tyttöä käymään läpi inhottavia tutkimuksia. Jos tytölle on tehty jotain, niin ei kuitenkaan raiskattu. Uskoisin että noin pieni tyttö olisi vähintäänkin revennyt ja vuotanut jos näin olisi käynyt. Siksi arastelen lääkäriin viemistä. Tuota juuri ajattelin, että jos käytöksen perusteella voisi saada jotain selville, mutta en tiedä mitään mistä tällaisia ammatti-ihmisiä pitäisi etsiä, ja mitä keinoja heillä on selvittää asiaa.

Mieti millaisia seurauksia asialla voi olla tyttärellesi tulevaisuudessa? jos asian vain annetaan olla? Asiahan on voinut jatkua jo vaikka kuinka kauan...
ja mitä sitten kun asia käsittelemättönä tulee lapsesi eteen tulevaisuudessa?
saanet asian käyntiin vaikka terveysasemasi kautta, he ohjaavat eteenpäin
TEE JOTAIN!

Ja kyse ei välttämättä ole ainoastaan ap:n tyttärestä! Kuka sen tietää, ketä siellä mummilassa käy kylässä ja ketkä kaikki altistuu sen pervon käsittelylle.

Ole vastuuntuntoinen aikuinen ja vanhempi ja tee ukosta ilmoitus!!!!

Mä veikkaan ettei kukaan ole niin tyhmä että olisi koskaan päästänytkään jos ukin historia on tuo. Sairasta pilaa taas joltain keksiä tämmöisiä tarinoita, en voi kuvitella että joku on mukamas katsonut vuodesta toiseen pervoksi epäilemänsä ukin vaipanvaihdot ja lastenhoidot läpi sormien ja nyt ykskaks tulee mieleen pitäiskö lopettaa. :O

Mä oletan että tämä on totta, jos ei niin sitten ei ole. Ei asiaa auta mihinkään suuntaan epäilyt eikä ainakaan mua häiritse vaikka tämä sitten provo olisikin, ei se elämääni vaikuta.

Ulkopuolisen silmin saattaa näyttää hyvinkin epäuskottavalta mutta todellisuus ei ole kovin kaukana tästä yleensä.

Ihan oikeasti harva toimii näissä asioissa kovinkaan järkevästi alussa, monet ummistavat silmänsä alitajuisesti pitkään vaikka merkit olisivat kuinka selkeät ja syytä epäilyille löytyisi. Sitten kun jostain syystä havahtuvat alkavat palaset loksahtelemaan kohdalleen.

Olisin reagoinut heti, mä en siedä sitä että äidit antavat lapsille sattua pahaa kun eivät ole tietävinään. On perheitä, jossa äiti sallii lapsen hakkaamisen tai isän tekemän insestin, sukulaisen insestiepäilyt. kun ei uskalla ottaa yhteyttä mihinkään ja on vain flegmaattinen ja voimaton tekemään yhtään lapsen eteen.

Jos lapsi on 5 vuotias ja kaikenlaista epäilyttävää on sattunut, pidän äitiä yhtä syyllisenä lapsen julmaan kohteluun kun on antanut sen tapahtua. Myötätuntoa ei ole, valitettavasti ei yhtään, pelkästään lasta kohtaan.

Mutta ap on tekemässä asialle jotain.

Missä vaiheessa itse olisit havahtut? Ei se aina ole niin helppoa määritellä, milloin on "tarpeeksi paha" .. se että on kourinut nuoria naisia, ei tarkoita että olisi seksuaalisesti kiinnostunut pikkulapsista. Se, että katsoo vaippaa vaihdettavan ... sekö sen sitten olisi laukaissut, epäilyn? Vai mikä?

Itse ainakin miettisin et on todella hankalaa löytää se raja missä vaiheessa.. ja nythän se lapsi on ilmaissut itseään ja äiti havahtunut.

Mutta ap on tekemässä asialle jotain.

Missä vaiheessa itse olisit havahtut? Ei se aina ole niin helppoa määritellä, milloin on "tarpeeksi paha" .. se että on kourinut nuoria naisia, ei tarkoita että olisi seksuaalisesti kiinnostunut pikkulapsista. Se, että katsoo vaippaa vaihdettavan ... sekö sen sitten olisi laukaissut, epäilyn? Vai mikä?

Itse ainakin miettisin et on todella hankalaa löytää se raja missä vaiheessa.. ja nythän se lapsi on ilmaissut itseään ja äiti havahtunut.

Lapsi on 5 vuotias ja nyt alkaa tekemään jotain kun pahin on ehkä jo sattunut. Lapsen on kenties annettu kokea jotain julmaa ja sairasta, mistä hän ei ikinä ehkä toivu. Se on anteeksiantamatonta. En ole yleensä tiukka ja empatiakyvytön, mutta kun on kyse tällaisesta asiasta. Miten joku voi antaa tapahtua jotain jos siihen voi vaikuttaa ja epäilys on ollut pitkään.

Teitä on näköjään montakin jotka epäröitte ettekä tiedä missävaiheessa on raja tehdä jotain. oletteko ihan hölmöjä? Pienenkin epäilyksen ollessa päällä lasta ei tule jättää tuollaiseen paikkaan, ei ollenkaan. Johtuen siitä, että minua on alaikäisenä kaukaisempi sukulainen ahdistellut, hilpaillut ja yrittänyt pussailla. On tehnyt muillekin. Hän on pakosti sukulaissuhteiden takia vieläkin pienenä osana elämää jos pakko tavata, mutta ei koskaan mun lapsien lähelle missään nimessä ilman minua. Ei tulisi mieleenkään.

Ihmisen mieli ei nyt toimi ihan noin kuin kuvittelet. Miksi kuvittelet esim. että tietynlaiset muistot eivät tule mieleen vasta kuin joskus aikuisena? Niin se pää toimii, suojelee kunnes henkilö on valmis käsittelemään asian. Ei sekään ole kovinkaan loogista mutta silti niin käy.

Tämä on hyvin samantapainen asia, yksikään vanhempi ei halua uskoa epäilyjään todeksi ja sysäävät niitä syvemmälle mieleen kunnes tapahtuu jotain joka herättää.

Kovinkaan monet eivät TIETOISESTI tee sitä valintaa että ovat välittämättä pienistä merkeistä joita huomaavat, siksi tarvitaankin ulkopuolista apua joka kokoaa pienistä paloista kokonaisuuden.

Helppohan se on sanoa että miten sinä toimisit kunnes olet samassa tilanteessa.

Sori mutta mä en pysty tällaista puolustelua lukemaan, koska en voi ymmärtää mitenkään ap:n kertomuksen mukaan tapahtunutta muuta kuin lapsen vointi huolettaa. Hän kyllä puhui epäilystään, ja monista tapahtumista menneisyydessä vaipanvaihtotilanteista ja niin edelleen. Sulkekaa simlmänne mun puolesta ihan miltä tahansa muulta mutta älkää jumaliste antako lastenne kokea vääryyttä ja kärsiä kun itse pidätte silmät ja korvat ummessa. Ei tällaista voi puolustaa.

Sinuna ottaisin yhteyttä perheneuvolaan tai lastensuojeluun että tyttö pääsee osaavan psykologin tutkimuksiin. Ei se tyttö mihinkään kuulusteluun joudu, insestiepäilyt tutkitaan leikin avulla ilman että lapsi kokee tilanteen painostavaksi.
En kyllä käsitä että olet 5 vuotta antanut asioiden olla vaikka jo vauvaiässä epäilit ukin käytöksen olevan sairasta!!! Ja olet vielä antanut lapsen olla kahden hänen kanssaan! Tuo on välinpitämättömyyttä ja heitteillejättöä! Jos pahin on tapahtunut, on tytölle jäänyt ikuiset arvet! Sinun tehtäväsi on nyt hankkia tarvittavat tutkimukset ja hoito. Tyttö voi tarvita pitkän terapian. Tyttöparan valehtelu ja asian kiertely kuulostaa siltä että ukki on vaatinut tätä salaamaan tapahtuneen ja uhkaillut häntä vaikenemaan. Ajattele miten yksin tyttösi on jos todella joutuu salaamaan kamalan teon! Ammattitaitoinen psykologi kyllä pystyy saamaan tapahtuneen selville.
Kuulostaa hirveältä että olet altistanut lapsesi tuollaisen pervon teoille vain siksi että mummola on ollut ainoa tukiverkostosi. Olet ikäänkuin uhrannut tyttäresi siitä hyvästä että saat lastenhoitoapua, todella järkyttävää! Juuri näin vanhemmat "sulkevat silmänsä" tosiasioilta. Mitä jos mummikin tietää asiasta ja vaikenee koska ei halua nähdä totuutta. Jotain sairasta on siinä että hän ylipäätään on tuollaisen pervon kanssa!!!

Sori mutta mä en pysty tällaista puolustelua lukemaan, koska en voi ymmärtää mitenkään ap:n kertomuksen mukaan tapahtunutta muuta kuin lapsen vointi huolettaa. Hän kyllä puhui epäilystään, ja monista tapahtumista menneisyydessä vaipanvaihtotilanteista ja niin edelleen. Sulkekaa simlmänne mun puolesta ihan miltä tahansa muulta mutta älkää jumaliste antako lastenne kokea vääryyttä ja kärsiä kun itse pidätte silmät ja korvat ummessa. Ei tällaista voi puolustaa.

Sä katsot tätä asiaa ilmeisesti omien kokemustesi läpi joka selittää sen että et pysty ajattelemaan asiaa selkeästi ja olet todella agressiivinen.

Tottakai katson, jokainen tekee niin.

Sä katsot tätä asiaa ilmeisesti omien kokemustesi läpi joka selittää sen että et pysty ajattelemaan asiaa selkeästi ja olet todella agressiivinen.

Tottakai katson, jokainen tekee niin.

Ja siksi toisekseen, on täällä meitä muitakin jotka suhtautuvat asiaan jämäkästi. Veikkaan, ettei kaikilla ole kuitenkaan pahoja kokemuksia omassa historiassaa. Asian laatu vaan on sellainen, jonka luulisi monelle olevan hyvin vakava, eikä mitään puolusteltavaa voi lapsen kohtelulle olla. Ihan liikaa on viime vuosina uutisoitu äidin saamista hyväksikäyttösyytteistä tai osallistumisesta rikoksen peittelyyn olipa kyseessä vaikka lapsene kohdistunut pahoinpitely.

Ihan normaalia on suomessa vuosikaudet ollut sellainen vaikeneminen, että perheväkivaltakin sallitaan kotona vaikka se tekee kipeää, äiti tai isä ei lasta auta kuitenkaan. En mahda mitään, että minusta sellainen käytös on vastenmielistä, olipa kyseessä nyt insesti tai perheväkivalta. Minulla ei ole kuitenkaan molemmistakaan näistä omassa lapsuudessa kokemusta vaikka asia herättää tunteita.

kerroin kuitenkin kokemuksestani murrosiässä, ikävää että sitä pitää käyttää vasta-aseena keskustelun yhteydessä kun ei muuta sanottavaa ole. Yleensä silloin kannattaa olla hiljaa, kun ei enää mitään tähdellistä ole tarjota.

ja siksi tietää mistä puhuu - ja hyvä niin! Tällä ei ole mitään tekemistä aggressiivisuuden kanssa - vaan täyttä asiaa!!!!

Toivottavasti alkuperäinen tekee ilmoituksen heti.
Älä vaan ap jätä ilmoitusta tekemättä - vaikka ehkä ajatteletkin, että se kyselevät sinulta kuinka kauan olet epäillyt.
Rehellisesti kaikki asiat ja epäilyt esille - LAPSEN TÄHDEN!

ja siksi tietää mistä puhuu - ja hyvä niin! Tällä ei ole mitään tekemistä aggressiivisuuden kanssa - vaan täyttä asiaa!!!!

Älä viitsi.
Asiaa voi katsoa omien kokemusten läpi vaikka käyttäytyykin aikuismaisesti ja järkevästi. Vai väitätkö että henkilöt jotka ovat lapsiin erikoistuneita psykologeja/psykiatreja ja heillä on omakohtaisia kokemuksia eivät kykene auttamaan muita ja olemaan samalla rauhallisia?

Jos ei erota puolustelua ja ihmisten käyttäytymisen (ja käyttäytymisen syiden) ymmärtämistä toisistaan niin sille ei sitten voi mitään.

ja sun kanta oli? mitä yritätkään sanoa?

Mä ottaisin asian puheeksi neuvolassa ja sieltä pyytäisin päästä johonkin lapsipsykiatrille joka osaisi hoitaa asian ja saisi selville mitä on tapahtunut.

Eiköhän ole selvä,että jotain on tapahtunut jos lapsi itkee ja pelkää vaariaan?

Tosi kamala tilanne,toivottavasti ap asia selviää :hug:

Älä viitsi.
Asiaa voi katsoa omien kokemusten läpi vaikka käyttäytyykin aikuismaisesti ja järkevästi. Vai väitätkö että henkilöt jotka ovat lapsiin erikoistuneita psykologeja/psykiatreja ja heillä on omakohtaisia kokemuksia eivät kykene auttamaan muita ja olemaan samalla rauhallisia?

Jos ei erota puolustelua ja ihmisten käyttäytymisen (ja käyttäytymisen syiden) ymmärtämistä toisistaan niin sille ei sitten voi mitään.

jokaisella on oikeus omaan suhtautumiseen kokemustensa kautta tai ilman, eikö? Sitä tarkoitin.

Mulla on tuollainen setä, äitini ainoan siskon mies. Pervo ukko, jolla oli lastenkin kuullen härskit jutut. Inhosin häntä jo lapsena. Mm. puristeli tätiäni tisseistä ja puhui härskejä meidän kuullen.

Kun olin 14-15 kävi mun tisseihin käsiksi. Huusin isääni apuun ja lähdettiin sieltä saman tien. Sen jälkeen en oo nähnyt, enkä tosiaan oo kuljettanut lapsiani siellä. Täti on nähnyt lapset, kun on käynyt äidilläni & isälläni kun me ollaan oltu siellä.

Olen aika varma, että on mun vuotta vanhempaa tyttöserkkua kähminyt, kaikki merkit viittaa siihen. Tää tyttökin lähti sieltä jo 16-v asumaan poikaystävänsä luo ja oli jo 17-v äiti.
Äitisi siskon mies ei ole setäsi.

Täällä taas.
Nyt te kyllä jotkut ymmärrätte mitä haluatte. Jos jotain hyväksikäyttöä on tapahtunut, niin se ei ole kestänyt viittä vuotta. Tyttö ei ollut vauvana hoidossa mummilla, muuten kuin niin että itse olin mukana. Eli saatoin nukkua mummin luona toisessa huoneessa, ja mummi oli koko ajan vauvan kanssa. Sitten pienenä(2-3v) oli paria tuntia kerrallaan, silloin oli aina koko perhe kotona jos ukki ei ollut töissä. Ja siis tarkoitan mummin omaa nuorinta tyttöä ja mummia tällä muulla perheellä. Vartavasten en ole lasta ukin hoitoon jättänyt. Yökyläilyt alkoivat kun lapsi oli alle 4v. Eli vuosi sitten. Ja sen jälkeen kun tyttö ilmaisi ettei halua ukin kanssa olla kaksin, ei yökyläilyjä ole ollut. Vain päivisin kun mummi on kotona.
Mä soitin perheneuvolaan, sain itselleni ajan. Käyn siis siellä juttelemassa ensin yksin tilanteesta, ja sitten katsotaan tytölle aika, tai tytölle ja mulle yhteinen aika. Siellä varmaan selviää enemmän ja toivon että koko tilanne saadaan selville. Kunhan tilaisuus tulee niin juttelen mumminkin kanssa, ja kun mummi haluaa lapsia tavata niin voi tulla meille tai minä voin mennä lasten kanssa mummille, en jätä enää lapsia sinne ilman mua.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
No ei olisi jättänyt lastani missään vaiheessa kahdestaan ukin kanssa, jos sillä olisi tollainen tausta. Ja ite olisin vaihtanu vaipatkin sitten vaikka kuinka pienessä vessassa tahansa, en ukin läsnäollessa.

Veisin heti asian eteenpäin. Ottaisin yhteyttä poliisiin ja pyytäisin lapsen päästä mahdollisimman pian neuvolapsykologin tms juttusille.

Minkäikäinen tyttösi nyt on? Sanoisin lapselle, että pienellä lapsella ei saa olla salaisuuksia kenenkään kanssa. Että lapsen pitää kertoa. Ja lupaa lapsellesi, ettei joudu enää ukin kanssa olemaan kahdestaan!

Lapsen ei pitäisi joutua näkemään ukkiaan enää ollenkaan! Ties mitä traumoja ja pelkoja se ukki on jo aiheuttanut. Ei kenenkään pitäisi joutua näkemään hyväksikäyttäjäänsä. Eikä ketään pysty koko ajan vahtimaan..ko. mies voi tehdä jotain vaivihkaa, vaikka joku olisi jatkuvasti valvomassa. Toisen aikuisen silmien edessäkin voi valitettavasti ahdistella vaivihkaa lasta, ilman että se toinen huomaa mitään :/

Alkuperäinen kirjoittaja aaaarghh:
herranjestas etkai luota mummoon,joo mummo ei ehkä jätä kaksin niin että poistuu asunnosta mutta kai hän käy itse vessassa ja laittaa ruokaa jne ja varmasti mummo antaa lapsen ukin syliin kun ukki pyytää..kaikkea ehtii tuossa ajassa tapahtua.

lasta et voi sinne enää jättää ikinä IKINÄ hoitoon.

kylässä voit käydä niin että itse vahdit ja suojelet lastasi joka sekunti vierailun ajan

Mutta jos jotain tapahtuisi kun mummi on toisessa huoneessa vaikka sitä ruokaa laittamassa, niin eikö lapsi itkisi? Mä en tiedä miten hyväksikäyttäjät toimii, en edes ole ajatellut että ukki mitään voisi/uskaltaisi tehdä kun mummi kotona. :(

Ei välttämättä itkisi eikä varmaan edes uskaltaisi. Lapsi voi myös mennä ihan shokkiin tai ei ymmärrä, että jotain väärää tapahtuu. Ukki voi uhkailla jne. Lasta voi myös hyväksikäyttää niin, että lapsi tuskin edes tajuaa, mitä tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja aaaarghh:
herranjestas etkai luota mummoon,joo mummo ei ehkä jätä kaksin niin että poistuu asunnosta mutta kai hän käy itse vessassa ja laittaa ruokaa jne ja varmasti mummo antaa lapsen ukin syliin kun ukki pyytää..kaikkea ehtii tuossa ajassa tapahtua.

lasta et voi sinne enää jättää ikinä IKINÄ hoitoon.

kylässä voit käydä niin että itse vahdit ja suojelet lastasi joka sekunti vierailun ajan

Mutta jos jotain tapahtuisi kun mummi on toisessa huoneessa vaikka sitä ruokaa laittamassa, niin eikö lapsi itkisi? Mä en tiedä miten hyväksikäyttäjät toimii, en edes ole ajatellut että ukki mitään voisi/uskaltaisi tehdä kun mummi kotona. :(

Ei välttämättä itkisi eikä varmaan edes uskaltaisi. Lapsi voi myös mennä ihan shokkiin tai ei ymmärrä, että jotain väärää tapahtuu. Ukki voi uhkailla jne. Lasta voi myös hyväksikäyttää niin, että lapsi tuskin edes tajuaa, mitä tapahtuu.

Kirjoitin muutaman rivin tuolla aamulla ja serkkuni on ollut vastaavassa tilanteessa. Onneksi tätini otti hönet vakavasti ja lähti heti viemään asiaa eteenpäin, kun miehensä tytär tuli äitinsä luota viikonlopun vietosta. Tyttö kylvyssä oli tädilleni sanonut että se setä koskee häntä tänne, viitannut pimppiä. Tyttö oli tuolloin 6v. Asia vietiin loppuun saakka ja tilanne ilmeisesti kutakuinkin selvisi mitä oli tapahtunut. Kun tämnä tytön äiti ei ollut paikalla, tämä setä (uusi mies) oli tyydyttänyt itseään ja yrittänyt myös sisään tyttöön, muttei ollut onneksi yhtään mahtunut, eikä ollut repinyt tytön paikkoja. Tyttö oli joutunut katselemaan sitä tumputtamista ja ilmeisesti vähän joutunut tositoimiinkin... uhkaillut että tappaa äidin jos kertoo... ei ollut huomannut äitipuolta uhkailla, joten tyttö uskalsi alottaa kertomuksen, entäs jos tämä minun tätini olisi jättänyt asian siihen????? Nykyään tämä tyttö on tädilläni, erosi lapsen isästä, mutta tämä tyttö on silti hänellä kasvattityttärenä.

Mulla on tuollainen setä, äitini ainoan siskon mies. Pervo ukko, jolla oli lastenkin kuullen härskit jutut. Inhosin häntä jo lapsena. Mm. puristeli tätiäni tisseistä ja puhui härskejä meidän kuullen.

Kun olin 14-15 kävi mun tisseihin käsiksi. Huusin isääni apuun ja lähdettiin sieltä saman tien. Sen jälkeen en oo nähnyt, enkä tosiaan oo kuljettanut lapsiani siellä. Täti on nähnyt lapset, kun on käynyt äidilläni & isälläni kun me ollaan oltu siellä.

Olen aika varma, että on mun vuotta vanhempaa tyttöserkkua kähminyt, kaikki merkit viittaa siihen. Tää tyttökin lähti sieltä jo 16-v asumaan poikaystävänsä luo ja oli jo 17-v äiti.
Äitisi siskon mies ei ole setäsi.

No onhan, eli tätini mies, kyseessä on täti ja setä. Vai onko teidän suvussa niin että mennään esim. Liisa-tädille ja Mikolle kylään, vai sanotaanko että Liisa-tädille ja Mikko-sedälle? Kun puhutaan tädistä ja sedästä, heidän perheestään, missä on 3 serkkuakin? Erotelllaan noin kuka on verisukulainen ja kuka ei?

Yhteistyössä