Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
En enää uskaltaisi päästää lasta sinne mummolaan ollenkaan
Mä veikkaan ettei kukaan ole niin tyhmä että olisi koskaan päästänytkään jos ukin historia on tuo. Sairasta pilaa taas joltain keksiä tämmöisiä tarinoita, en voi kuvitella että joku on mukamas katsonut vuodesta toiseen pervoksi epäilemänsä ukin vaipanvaihdot ja lastenhoidot läpi sormien ja nyt ykskaks tulee mieleen pitäiskö lopettaa. :O
Mä oletan että tämä on totta, jos ei niin sitten ei ole. Ei asiaa auta mihinkään suuntaan epäilyt eikä ainakaan mua häiritse vaikka tämä sitten provo olisikin, ei se elämääni vaikuta.
Ulkopuolisen silmin saattaa näyttää hyvinkin epäuskottavalta mutta todellisuus ei ole kovin kaukana tästä yleensä.
Ihan oikeasti harva toimii näissä asioissa kovinkaan järkevästi alussa, monet ummistavat silmänsä alitajuisesti pitkään vaikka merkit olisivat kuinka selkeät ja syytä epäilyille löytyisi. Sitten kun jostain syystä havahtuvat alkavat palaset loksahtelemaan kohdalleen.
Ei tämä helppo asia ole ap:lle, mieti miten itse reagoisit?
Olisin reagoinut heti, mä en siedä sitä että äidit antavat lapsille sattua pahaa kun eivät ole tietävinään. On perheitä, jossa äiti sallii lapsen hakkaamisen tai isän tekemän insestin, sukulaisen insestiepäilyt. kun ei uskalla ottaa yhteyttä mihinkään ja on vain flegmaattinen ja voimaton tekemään yhtään lapsen eteen.
Jos lapsi on 5 vuotias ja kaikenlaista epäilyttävää on sattunut, pidän äitiä yhtä syyllisenä lapsen julmaan kohteluun kun on antanut sen tapahtua. Myötätuntoa ei ole, valitettavasti ei yhtään, pelkästään lasta kohtaan.
Ihmisen mieli ei nyt toimi ihan noin kuin kuvittelet. Miksi kuvittelet esim. että tietynlaiset muistot eivät tule mieleen vasta kuin joskus aikuisena? Niin se pää toimii, suojelee kunnes henkilö on valmis käsittelemään asian. Ei sekään ole kovinkaan loogista mutta silti niin käy.
Tämä on hyvin samantapainen asia, yksikään vanhempi ei halua uskoa epäilyjään todeksi ja sysäävät niitä syvemmälle mieleen kunnes tapahtuu jotain joka herättää.
Kovinkaan monet eivät TIETOISESTI tee sitä valintaa että ovat välittämättä pienistä merkeistä joita huomaavat, siksi tarvitaankin ulkopuolista apua joka kokoaa pienistä paloista kokonaisuuden.
Helppohan se on sanoa että miten sinä toimisit kunnes olet samassa tilanteessa.