Lapseni kaverit eivät saa tulla meille koska meillä on kolme isoa koiraa :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voiluoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä:
Onneks sun lapsien kaverien vanhemmat ovat fiksua porukkaa :)

Nuo koirat nyt todella ovat riski lapsille kuten jokainen fiksu koirista jotain tietävä ymmärtää.

???ja mikä näissä on riski :o

Opiskelepa hieman noiden koirien rotuhistoriaa ja historiaa muutenkin. Ja luonnekuvauksia ym. Sitten et enää ihmettele.

Nuo koirat nyt todella ovat riski lapsille kuten jokainen fiksu koirista jotain tietävä ymmärtää.

Opiskelepa hieman noiden koirien rotuhistoriaa ja historiaa muutenkin. Ja luonnekuvauksia ym. Sitten et enää ihmettele.

sulla on vikaa korvien välissä ja hiton paha asennevika.Toivottavasti et lapsiis samaa pelkoa lisää :/

sulla on vikaa korvien välissä ja hiton paha asennevika.Toivottavasti et lapsiis samaa pelkoa lisää :/

Mulla on kuule niin paljon kokemusta koirista, että olen realisti. En elä pilvilinnassa ja kuvittele, että koirat on kivoja pikku robotteja. Ja kantsis vaikka lukea esim. noiden ap koirien rotujärjestöjen keskustelupalstojakin, siellä aika avoimesti toisinaan kirjoitetaan myös rotujen ongelmista.

Ja mietipä itse mitä kirjoitat. Miksi pitää haukkua ihmisiä, jotka ovat eri mieltä kanssasi. Se kertoo sinusta niin paljon.

Ei nuo mun lapseni koiria pelkää :) Ja mun lapseni tietävät koiraroduista ja koirista niin paljon, että varmaan enemmän kuin sinä :) Aika monta synnytystäkin ovat jo olleet avustamassa.

Mulla on kuule niin paljon kokemusta koirista, että olen realisti. En elä pilvilinnassa ja kuvittele, että koirat on kivoja pikku robotteja. Ja kantsis vaikka lukea esim. noiden ap koirien rotujärjestöjen keskustelupalstojakin, siellä aika avoimesti toisinaan kirjoitetaan myös rotujen ongelmista.

Ja mietipä itse mitä kirjoitat. Miksi pitää haukkua ihmisiä, jotka ovat eri mieltä kanssasi. Se kertoo sinusta niin paljon.

Ei nuo mun lapseni koiria pelkää :) Ja mun lapseni tietävät koiraroduista ja koirista niin paljon, että varmaan enemmän kuin sinä :) Aika monta synnytystäkin ovat jo olleet avustamassa.

Minusta tuntuu, että koirista oikeasti tietävät suhtautuvat niihin kuten sinä: järjellä, ei koiria ihmisen tasolle nostaen tai niitä aina ja iankaikkisesti 100% luotettavina pitäen.

Ap:llä on joku asenne ongelma. Miksi et voi sopia lastesi kavereiden vanhempien kanssa, että koirat ovat tarhassa silloin, kun kaverit kyläilevät?
Ihmeellistä jääräpäisyyttä tuollainen. Pidät selvästi koiriasi tärkeämpinä kuin omia lapsiasi ja estät lastesi kaverisuhteiden kehittymien tuollaisella kiukuttelulla. Häpeä!

Jos omien ja vieraiden lasten annetaan olla koirien kanssa ilman valvontaa yhdessä pihalla, niin miettisin itsekin päästääkö lasta kylään.

Koira on eläin ja mistä voi tietää miten koira käyttäyttyy vierasta lasta kohtaan, jos lapsille tulee vaikkapa riitaa keskenään, tunteeko tarvetta suojella "omaa" laumaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos omien ja vieraiden lasten annetaan olla koirien kanssa ilman valvontaa yhdessä pihalla, niin miettisin itsekin päästääkö lasta kylään.

Koira on eläin ja mistä voi tietää miten koira käyttäyttyy vierasta lasta kohtaan, jos lapsille tulee vaikkapa riitaa keskenään, tunteeko tarvetta suojella "omaa" laumaansa.

Miettisitkö jos olisi chiuhauhua yms pikku koirat?

Ei pääsis meidänkään lapset. Samoin meille ei saa tulla koulusta suoraan kaverit jos ei vanhempia ole. Meillä on keskisuuri erittäin kiltti rotu. Sellaset lapset joiden kotona ei ole koiria ei osaa käyttäytyä välttämättä koirien seurassa. En tarkota kiusaamista vaan vaikka yksinkertaista silitystä, mennään koiran eteen ja käsi korkeelta silitellään pikkusen kohtaa mihin se sormisattuu osumaan. Samoin juokseminen ja ryntäily ja käsien nostelu tulee melkein refleksinä. Tiedän että meidän koira saattas nousta takajaloille kiinnostuneena että mitä sielä kädessä on. Kynsi saattas raapasta ja vahinko se olis mutta piikille joutus varmasti.

On mullakin koira eli koiraihminen olen mutta ymmärrän kyllä tuota tilannetta sillä kyllä aina on mahdollista että koiralla napsahtaa ja etenkin kun lehdistä lukee niitä juttuja niin huh, voisi vähän muakin jännittää jos lapsien kavereillä 3 isoa koiraa :O

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

En ole vielä toistaiseksi nähnyt uutista, jossa chihuahua olisi tappanut lapsen. Toki jos ko. koira purisi/näykkisi lastani niin ei kylältäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

Tiedätkö, että rottiksen ja sakemannin tehtävä on suojella laumaansa, kun taas pikku chihua ei ole sellaiseen jalostettu...

En lukenut kuin aloituksen, mutta silti ymmärrän kaverin vanhempia. Vaikka mulla onkin iso koira enkä itse eivätkä lapsenikaan pelkää sen paremmin isoja kuin pieniäkään koiria. Musta on kuitenkin ihan ymmärrettävää, että aiemmat kokemukset koirista tai tietämättömyys koirista vaikuttaa siihen, miten koiriin suhtautuu.

Mulla on ystävä, joka pelkää kissoja. Kun mulla oli vielä kissoja, tapasin tätä ystävääni muualla kuin meillä. Vaikka musta tuntuikin vähän hassulta, että joku pelkää kissoja. Mutta pelko on jokaisen henkilökohtainen asia ja siinä ei muiden naureskelut auta yhtään mitään. Pelkään minäkin lentämistä, vaikka onnettomuustilastojen mukaan mun olisi syytä pelätät ihan jotain muuta kuin lentämistä.

Voi elämä! Eiväthän ne teidän koirat ole vihaisia oman perheen jäsenille, koska te kuulutte niiden laumaan. Silti teidän koiranne voivat käyttäytyä aggressiivisesti vieraita lapsia kohtaan!!
Ette voi luottaa koirianne vieraiden lasten seuraan.

Miten uskallatte päästää lapsia yksin kävellen minnekään, tilastollisesti lapsia jää enemmän auton alle kuin että koira vahingoittaa vakavasti? Seksuaalista hyväksikäyttöäkin tapahtuu enemmän kuin että koira tekee jotain vakavaa vahinkoa. Miten uskallatte päästää lastanne yhtään mihinkään??

Alkuperäinen kirjoittaja eiOleTotta:
Miten uskallatte päästää lapsia yksin kävellen minnekään, tilastollisesti lapsia jää enemmän auton alle kuin että koira vahingoittaa vakavasti? Seksuaalista hyväksikäyttöäkin tapahtuu enemmän kuin että koira tekee jotain vakavaa vahinkoa. Miten uskallatte päästää lastanne yhtään mihinkään??

Kävelyä ei valitettavasti voi välttää mutta isojen koirien kanssa päästäminen on helposti vältettävissä. Minimoidaan riskejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Minä en antaisi lapseni tulla kyläilemään ellei koiria ole eristettynä johonkin muuhun tilaan. En myöskään päästä tänne lapsivieraita ellei oma koiramme ole lukittuna kylpyhuoneeseen. Se on ihana perhekoira, mutta vastuu toisen lapsista on silti liian suuri.
Mä en ole koskaan lukinnut koiraa kylppäriin tai muuallekaan, kun tulee lasten kavereita kylään. Mutta lastenhuoneen ovi on kiinni, jotta koira ei mene sinne silloin, kun siellä on kavereita.

kun edellisessä taloyhtiössä sellaiset n. 5v pulleat lapset juoksi karkuun, kun näki meidän pienen koiranpennun. On siinä isukki ja äityli opettaneet, että koirat ovat vaarallisia. Voi jestas. Oikein suurieleisesti juoksivat piiloon ja katsoivat kultaisennoutajan pentua pelokkaasti.

Voi elämä! Eiväthän ne teidän koirat ole vihaisia oman perheen jäsenille, koska te kuulutte niiden laumaan. Silti teidän koiranne voivat käyttäytyä aggressiivisesti vieraita lapsia kohtaan!!
Ette voi luottaa koirianne vieraiden lasten seuraan.
Ja se vieras lapsi ei välttämättä tiedä, miten koiran kanssa tulisi käyttäytyä. En mäkään päästäisi lastani uimataidottomana kaveriperheen kanssa uimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jjjeep:
kun edellisessä taloyhtiössä sellaiset n. 5v pulleat lapset juoksi karkuun, kun näki meidän pienen koiranpennun. On siinä isukki ja äityli opettaneet, että koirat ovat vaarallisia. Voi jestas. Oikein suurieleisesti juoksivat piiloon ja katsoivat kultaisennoutajan pentua pelokkaasti.
Meidän entinen naapuri ei voinut mennä lastensa kanssa ulos, kun pihassa oli orava.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja eiOleTotta:

Kävelyä ei valitettavasti voi välttää mutta isojen koirien kanssa päästäminen on helposti vältettävissä. Minimoidaan riskejä.

Ei sitten fiksumpaa olisi vaikka jutella tämän koiraperheen vanhempien kanssa, jos noin pelottaa lapsen puolesta? Kysyä, millaisia koirat ovat, onko vanhemmat kotona jne... ? Kielletään sitten kokonaan vierailut, onko se teistä normaalia? huhhuh...

Alkuperäinen kirjoittaja juuust:
Ei sitten fiksumpaa olisi vaikka jutella tämän koiraperheen vanhempien kanssa, jos noin pelottaa lapsen puolesta? Kysyä, millaisia koirat ovat, onko vanhemmat kotona jne... ? Kielletään sitten kokonaan vierailut, onko se teistä normaalia? huhhuh...
Useimmilla koirapelkoisilla pelko on niin voimakas, että eivät edes halua tehdä asialle mitään. Ja se heille sallittakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja juuust:

Minusta ap voisi ottaa yhteyttä lastensa kavereiden vanhempiin, ja vaikkapa sopia että koirat pidetään tarhassa kun lapsella on kavereita leikkimässä.

Siis jos lapsensa kaverisuhteista välittää.

Yhteistyössä