Lapseni opettaja "harkitsee sosiaalitoimia", koska meidän perheessä ei syödä lihaa ja olemme keskustelleet avoimesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vegemama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27106558]Kasvisruoka nimenomaan on terveellistä kun se koostetaan oikein. Proteiinia saa muustakin kuin lihasta.[/QUOTE]

Aivojen kehityksen kannalta oleellisia proteiineja ja rasvoja ei saa mistään muusta kuin lihasta. Viimeisen kyselyn perusteella Mensassa ei yle yhtään jäsentä joka olisi lapsena joutunut elämään kasvisravinnolla.

[QUOTE="vieras";27106194]Olette idiootteja. Lasten aivot ei kehity normaalisti kasvisravinnolla. Kasvisravinnon vaikutus on tutkitusti tuhoisampi kuin äidin tupakointi ja päihteiden käyttö raskauden aikana.[/QUOTE]

Saisiko tähän jo sen linkin, kiitos!

Sama se mitä syötte ja sama mitä muut syö. Jokainen valitkoon itse ja sinunkin lapsesi olisi syytä oppia se ettei hänen tarvitse tehdä numeroa toisten syömisistä. Voin oikein kuvitella kuinka pieni ituhippi siellä paassa eläinten kärsimyksestä ja kasvisten tervellisyydestä. Eikähän lapsenne asiaa ota leitsomisena jos se teidän perheessä on yleinen tapa suhtautua asiaan...

Kyllä se vain on aika monen mielestä ärsyttävää jos lapat lautasellesi lihakastiketta ja pottuja ja joku kitisee vieressä että "eksä kuule kuin se eläin huutaa?". No, suurin osa ei kuule ja se joka kuulee niin voisi mennä johonkin tarkempiin tutkimuksiin.

Opetathan lastasi kunnioittamaan toisten valintoja. Asianhan voi ihmettelijöille kertoa ihan asialisesti "olen vegetaristi/vegaani tms. enkä syö ollenkaan lihaa, kalaa, kanaa, munia, maitoa jne". Miksi sitä pitää ryhtyä mellastamaan sen kummemmin?

Senkus syötte mitä syötte, mutta opettakaa nyt ihmeessä lapsellene tapoja. Muut syövät myös mitä syövät, ei hänen sopvi siihen puuttua.

Ap käsittääkseni kertoi, että pojalta oli tentattu miksei syö lihaa, ja siihen hän oli joutunut vastaamaan.

Se on ihan yleistä että lihaa syömätön saa jokapaikassa selitellä, miksei sitä lihaa syö. En minäkään kysele lihansyöjiltä, miksi ne syö lihaa.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja dipt
[QUOTE="Juu";27106701]http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=2292774
"...lajien aivot kasvavat nopeampaa lihapitoisen ravinnon ansiosta..."[/QUOTE]

Nyt pyydettiin linkkiä, joka osoittaa, että kasvisruokavalio on tuhoisampaa kuin äidin tupakointi tai päihteiden käyttö raskausaikana.

[QUOTE="vieras";27106194]Olette idiootteja. Lasten aivot ei kehity normaalisti kasvisravinnolla. Kasvisravinnon vaikutus on tutkitusti tuhoisampi kuin äidin tupakointi ja päihteiden käyttö raskauden aikana.[/QUOTE]

tuota itseasiassa lihan pois jättäminen on terveellisempää kuin se että' syö lihaa mutta ei kasviksia!

Tiedätkö että oikein koostetusta kasvisruokavaliosta saa kaiken muun paitsi b12 vitamiinin jonka saa purkista! mutta jos käyttää maitotuotteita ei tuota lisää tarvita.

että hehe heh. hei mä tiedän sosiaalityöntekijän joka on perheneuvolassa töissä ja hänen lapsi kieltäytyi syömästä lihaa 6vuotiaana ja siitä eteenpäin on omasta halustaan syönyt kasvisruokaa!

samaten oma lapsi kieltäytyi lihan syönnistä 5v iässä ja oli 3vuotta kasvisruokavaliol

eniten mua häiritsee tässä se että miltä niistä muista 9 vuotiasta on mahtanut tuntua jos toinen latelee kertomuksia eläinten teurastamisesta toisten syödessä..eli jokaisen oma ruokarauha kunniaan...voi tulla ikävä fiilis herkemmälle 9 vuotiaalle jos kesken jauhelihakastikkeen nälkäsenä joutuu pohtimaan jotain kanankasvatusta ym :(..varsinkin jos lapsella on ollut muutenkin vaikea syöntihistoria..oma lapseni meinasi lopettaa syömisen kokonaan toisesta syystä ja jos joku tällais akoulun ruokapöydässä latelisi voisin vetää pienen herneen nenään..

Minä ehkä tiedän, miltä se tuntuu. Tosi kamalalta. Olin ehkä suunnilleen 9-vuotias, kun ihan itse asioita pohtiessani tajusin, että syön itse jatkuvasti, päivittäin, eläimiä. Se ajatus tuntui todella kamalalta ja itkin. Jos silloin olisin tuntenut jonkun kasvissyöjän, jonka esimerkki olisi osoittanut, että lihasta voi myös kieltäytyä ja vaihtoehtoisia ruokia on olemassa ja silti pysyy terveenä, olisin varmaan halunnut ruveta kasvissyöjäksi. Mutta enpä tuntenut ketään ja ruokaympyräpropaganda sekä lapsesta asti harrastettu aivopesu viivyttivät kasvissyöjäksi ryhtymistä niin, että tein päätöksen vasta teini-ikäisenä.

Outo lähtökohta, että lapset pidetään lihansyöjinä siten, että heille ei saa kertoa karua totuutta ruuan alkuperästä, etteivät he vain alkaisi tuntea sääliä kärsivää tai tapettua olentoa kohtaan. Mitähän muuta siinä samalla opetetaan lapselle kylkiäisenä?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27106260:
Joku tässä nyt puhuu muunneltua totuutta. Joko
a) ketjun aloittaja
b) poika
c) opettaja

Aloittajaa epäilen eniten, opettajaa vähiten.

Voihan asia niinkin olla, mutta meillä oli kyllä vielä lukiossa (!) yksi opettaja, joka puuttui parin ystäväni pukeutumiseen antamalla vanhempainillassa palautetta siitä, että heidän pitäisi pukeutua "vähemmän omituisesti". Että kyllä noita luonnevikaisia tapauksia voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27106856:
Outo lähtökohta, että lapset pidetään lihansyöjinä siten, että heille ei saa kertoa karua totuutta ruuan alkuperästä, etteivät he vain alkaisi tuntea sääliä kärsivää tai tapettua olentoa kohtaan. Mitähän muuta siinä samalla opetetaan lapselle kylkiäisenä?

Kyllä täällä syödään lihaa vaikka tiedetään mistä se on peräisin.

Mun mielestä on täysin ok, että joku ei syö lihaa, mutta... En käsitä miksi ne lapsetkin pitää "pakottaa" siihen omaan touhuun mukaan? Eikö lapsille voisi antaa "normaalia" ruokaa, ettei pitäisi poiketa esim hoito/koulukavereista ja antaa lapsen sitten esim teini-ikäisenä tehdä se oma päätöksensä?

Juurikin näin!!! Mua kanssa ihan kauhistuttaa aikuisten tapa aivopestä lapsensa ja vieläpä tällaisella asialla mistä voi myöhemmin koitua suurta ongelmaa. Merkit ovat jo nyt näkyvissä.

Vegelasten äitinä, mua lähinnä hämmästyttää miksi olette yksityiskohtaisesti kertoneet lapselle miten niitä teuraseläimiä kohdellaan. Tietenkin lapsi alkaa julistamaan omaa näkökantaansa kavereille ( se on lapsilla tapana) oli sitten kyse ruokavaliosta tai jostain muusta. Siksi en olekaan alkanut julistamaan lapsilleni mitään eläinaktivistisanomaa, vaikka kasvissyönti kohdallani perustuukin eettisiin valintoihin. Siitä huolimatta kouluikäinen lapseni saattaa kauhistella muiden tapaa syödä kuolleita eläimiä.
Opettajan kantaa en kyllä ymmärrä ollenkaan.

Me ollaan vegejä mutta lapset syö kyllä hoidossa ja koulussa ihan tavallista sekaruokaa. Mielestäni hyvä näin.
Samoin täällä.
En kyllä ole vege, vaikka lihaa en syökään (syön kalaa, munia ja maitotuotteita), mutta en myöskään ole kertonut lapselle lihakarjan julmista elinolosuhteista.

Lapsi syö kaikkea. Varmasti oppii yläasteikäsenä tietämään millasta se lihankasvatus on, ja siinä vaiheessa tuskin enää lihaan koskee jos äitiinsä tulee.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En ole vege, vaikka lihaa en syö (syön kalaa, munia ja maitotuotteita), mutta en myöskään ole kertonut lapselle lihakarjan julmista elinolosuhteista.

Lapsi syö kaikkea. Varmasti oppii yläasteikäsenä tietämään millasta se lihankasvatus on, ja siinä vaiheessa tuskin enää lihaan koskee jos äitiinsä tulee.

MÄkään en oo kertonu mitään eläinten kohtelusta tai muusta sellaisesta.

[QUOTE="vieras";27106194].Kasvisravinnon vaikutus on tutkitusti tuhoisampi kuin äidin tupakointi ja päihteiden käyttö raskauden aikana.[/QUOTE]

Jep jep, jonkun raskaana tupakoivan mielestä ja "tutkimuksesta". Sitähän voi keksi mitä vaan puolustellakseen lapsen myrkyttämistä tupakalla ja alkoholilla.

Jos ei tiedä kasvisruokavaliosta ja sen terveellisyydestä (yhtä terveellistä kuin lihansyönti) ja proteiinin saannista niin on elänyt ihan tynnyrissä...

Syömishäiriöisiä nimenomaan kasvatetaan sillä tyylillä millä ap. Jokainen vähälläkin älyllä sen tajuaa ja siksi opettajakin on pyrkinyt ennaltaehkäisemään vielä pahempaa jälkeä mitä nyt on saatu aikaan.

Sama se mitä syötte ja sama mitä muut syö. Jokainen valitkoon itse ja sinunkin lapsesi olisi syytä oppia se ettei hänen tarvitse tehdä numeroa toisten syömisistä. Voin oikein kuvitella kuinka pieni ituhippi siellä paassa eläinten kärsimyksestä ja kasvisten tervellisyydestä. Eikähän lapsenne asiaa ota leitsomisena jos se teidän perheessä on yleinen tapa suhtautua asiaan...

Kyllä se vain on aika monen mielestä ärsyttävää jos lapat lautasellesi lihakastiketta ja pottuja ja joku kitisee vieressä että "eksä kuule kuin se eläin huutaa?". No, suurin osa ei kuule ja se joka kuulee niin voisi mennä johonkin tarkempiin tutkimuksiin.

Opetathan lastasi kunnioittamaan toisten valintoja. Asianhan voi ihmettelijöille kertoa ihan asialisesti "olen vegetaristi/vegaani tms. enkä syö ollenkaan lihaa, kalaa, kanaa, munia, maitoa jne". Miksi sitä pitää ryhtyä mellastamaan sen kummemmin?

Allekirjoitan kaiken.

Onpas ne jukuripäisiä lapsia kun vielä kolmannellakin luokalla noin kyselevät :)

Kyllä meillä riistaa ja luomua lapset syövät, vaikka itse en lihaa syökään. He myös kunnioittavat muiden ihmisten valintoja niin ruoan kuin muunkin suhteen, eivät yleensä kysele tai ihmettele saati saarnaa. Olen tyytyväinen kyllä :)

Idiotismi nyt kyllä jossain muualla kuin vegemammassa tai ruokavaliossaan.
Vai yritätkö vain provota esittämällä poikkeuksellisen tyhmää ja mitäänmistääntietämätöntä?

:D

[QUOTE="vieras";27106595]Aivojen kehityksen kannalta oleellisia proteiineja ja rasvoja ei saa mistään muusta kuin lihasta. Viimeisen kyselyn perusteella Mensassa ei yle yhtään jäsentä joka olisi lapsena joutunut elämään kasvisravinnolla.[/QUOTE]

Miksi valehtelet?
Provon vuoksi vai joidenkin omien traumojen , kun et saanut lapsena kasviruokaa ja älysi jäi... tuolle tasolle?

:)

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrätkö;27107304:
Syömishäiriöisiä nimenomaan kasvatetaan sillä tyylillä millä ap. Jokainen vähälläkin älyllä sen tajuaa ja siksi opettajakin on pyrkinyt ennaltaehkäisemään vielä pahempaa jälkeä mitä nyt on saatu aikaan.

Eiköhän ne syömishäiriöiset lapset kasvateta ihan muulla tapaa.
Äitien jatkuva painonsa tarkkaileminen ja kurinalainen pakkoliikunta taitaa olla yksi osasyy lapsien syömishäiriöissä.
Eikä median osuutta kannata unohtaa.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä