Lapseni väittää mieheni "ravistelleen" häntä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulle tuli mieleeni että olisiko kyse jostain raisummasta leikistä? Eli esim. miehesi nostelee tyttöä jotenkin kovasti? heittelee leikillään ilmaan? pyörittelee sylissä tms? ja tyttö ei vaan viitsi/kehtaa sanoa miehelle ettei tykkää siitä ja kokeen sen ravisteluna...
Oletko muuten selittänyt tytölle mitä voi seurata jos valehtelee? että voi joutua kokonaan pois kotoa jne.
Tietysti pitää ottaa huomioon myös se että tyttö voi puhua myös totta. Sä et voi tietää 100% varmasti etteikö miehesi ole voinut tyttöä ravistella..

Kielsin kerran tyttöäni jostain (en edes muista, mikä asia se oli) tämän ollessa juurikin 5-v. Tyttö sai kauhean raivarin ja alkoi kiljua täysiä että: APUA APUA, ÄITI TAPPAA MUT!!!!! Ihme kun ei ollu sossut ovella.. ;)

Sitten hän oli myös kertonut mummulle, että isi heitti äitin kattoon ja äiti itki. Mitään väkivaltaa tai edes sen uhkaa meillä ei koskaan ollut.

Noh kävin tänään sairaalassa. Lapsi oli selkeästi hämillään ja stressaantunut. Halusi tulla kotiin. Ja välillä isän luokse. Se on selkeää että lapsi ei voi hyvin, joku syy siihen on että sepittää tuommoista. Huomenna sitten psykiatri juttelee lapsen kanssa ja olemme taas hieman viisaampia. Kyllä tämä stressaa ja huolettaa ihan mielettömästi :C

Mieheni tytär kirjoitti eskari-ikäisenä päiväkirjaansa, että olin töninyt häntä, kun olin napakasti ohjannut hänet olkapäästä vessaan miljoonan käskyn jälkeen...että voihan tuo olla totta mitä tyttösi sanoo, mutta ei välttämättä silti mitään väkivaltaista.

meilä 3-vuotias heittää joskus tavaran, kun hermo palaa täysin. ja tuo tavaroiden heittely on häneltäkin kielletty ja joutuu kyllä miettimään omaan huoneeseen tms. jos on tavaroita suutuspäissään heitellyt. mutta että aikuiset heittelee tavaroita hermostuessaan, tuntuu aika käsittämättömältä ja vielä, jos lapsi on näkemässä... :O :/

Lapsi voi huonosti tuosta perhekuviosta, eikä mikään ihme. Erotaan ja tulee "uus isä" jne jne. Oksettavaa.

Lapset noin muuten kyllä voivat puhua ihan mitä sattuu. Veljeni muksut ovat joskus kertoneet, et "iskä heitti minut seinään" ja "iskä aina hakkaa meitä"...ja tiedän 150%sti kaikki valheeksi. :D Parempaa iskää saa hakea.

[QUOTE="mutsi";23734767]Lapsi voi huonosti tuosta perhekuviosta, eikä mikään ihme. Erotaan ja tulee "uus isä" jne jne. Oksettavaa.

Lapset noin muuten kyllä voivat puhua ihan mitä sattuu. Veljeni muksut ovat joskus kertoneet, et "iskä heitti minut seinään" ja "iskä aina hakkaa meitä"...ja tiedän 150%sti kaikki valheeksi. :D Parempaa iskää saa hakea.[/QUOTE]

Ei eroamisessa ole mitään oksettavaa ja exäni ja minä erottiin kun lapsi oli alle vuoden. Nyt se on jo 5 ja ensimmäinen "uus isä". Eikä edes mikään isä. Lapsella on oma isä kenen kanssa ovat läheisiä.

Yritä kuitenkin ajatella asiaa niin että olisko miehesi voinut tehdä jotain? vaikka et sitä uskoisikaan hänestä- mieti silti tarkkaan. Näinkin on käynyt :(
Toiseksi, lapsesi on selkeästi paha olla. Syy siihen varmasti löytyy :( voimia!

[QUOTE="aloittaja";23734787]Ei eroamisessa ole mitään oksettavaa ja exäni ja minä erottiin kun lapsi oli alle vuoden. Nyt se on jo 5 ja ensimmäinen "uus isä". Eikä edes mikään isä. Lapsella on oma isä kenen kanssa ovat läheisiä.[/QUOTE]

Oletko sinä kokenut vanhempien eron kun tiedät miltä tytöstä tuntuu? Ja vaikka olisit niin jokainen on yksilö. Selvästi vaikuttaa siltä, että, tyttö on hämillään uudesta miehestä.

[QUOTE="mutsi";23734767]Lapsi voi huonosti tuosta perhekuviosta, eikä mikään ihme. Erotaan ja tulee "uus isä" jne jne. Oksettavaa.

Lapset noin muuten kyllä voivat puhua ihan mitä sattuu. Veljeni muksut ovat joskus kertoneet, et "iskä heitti minut seinään" ja "iskä aina hakkaa meitä"...ja tiedän 150%sti kaikki valheeksi. :D Parempaa iskää saa hakea.[/QUOTE]

ja koska se tyyppi on sun veli, niin se ei voi hakata oikeasti? Oksettaa tuollaiset siskot, jotka antavat veljenlapsiaan hakattavan, kun haluavat sinisilmäisesti uskoa "kultaista" veljeään.

[QUOTE="aloittaja";23734704]Noh kävin tänään sairaalassa. Lapsi oli selkeästi hämillään ja stressaantunut. Halusi tulla kotiin. Ja välillä isän luokse. Se on selkeää että lapsi ei voi hyvin, joku syy siihen on että sepittää tuommoista. Huomenna sitten psykiatri juttelee lapsen kanssa ja olemme taas hieman viisaampia. Kyllä tämä stressaa ja huolettaa ihan mielettömästi :C[/QUOTE]

Loistavassa kunnossako ajattelit lapsen sairaalassa olevan. Edelleen sairaalaan ei oteta eikä siellä pidetä jos siihen ei ole todella syytä. Tutkimuksia voisi varmasti tehdä vaikka isän luota, mutta lapsi tarvitsee nyt sairaalahoitoa?!

Oliko kuvaus tehty? Mitä selvisi? Entä psykologi?

Loistavassa kunnossako ajattelit lapsen sairaalassa olevan. Edelleen sairaalaan ei oteta eikä siellä pidetä jos siihen ei ole todella syytä. Tutkimuksia voisi varmasti tehdä vaikka isän luota, mutta lapsi tarvits.ee nyt sairaalahoitoa?!

Oliko kuvaus tehty? Mitä selvisi? Entä psykologi?

Magneettikuvaus tulee vasta parinviikon päähän. Psykologi tulee vasta huomenna. Samaten huomenna menee silmälääkäriin ja vatsaultraan. Vatsa sen takia kun on pidemmän aikaa valittanut että vatsa on kipeä. Muita syitä ei ole pitää sairaalassa.

VOi olla yhtälailla totta kuin valettakin. Asia selviää sinulle sitten, kun olet itse lapsesi kanssa jutellut. Ei saa johdatella suuntaan eikä toiseen ja sinä itse lapsesi parhaiten tunnet. Meidän 4,5v. lasta, jos uskoo, niin äiti, isä, mummit, papat ja tarhatäditkin on sitä lyöneet ja tönineet. Eli osaa satuilla. Toisaalta aina myöntää myöhemmin, että juksasi ja hänestä näkeekin, milloin puhuu totta ja milloin valehtelee.

Itselläni on samanikäinen lapsi ja voin olla varma että jos avioituisin uudelleen niin lapsi ei uutta puolisoa hyväksyisi ja voisi hyvinkin satuilla kaikenlaista. Ja nythän on kovasti kohistu siitä laihialaisäidistä joka ravisteli vauvaansa, voisiko olla että tyttö on ohimennen kuullut tästä tapauksesta?

Jos lapsi joutuu sairaalahoitoon on hän varmasti hämillään, johtuu se sitten mistä syystä tahansa. Ja sairaalassa suhtaudutaan aina vakavasti pahoinpitelyepäilyihin kun on lapsista kyse.

Mutta oli lopputulos mikä tahansa niin lapsi tarvitsee varmasti jonkinlaista ulkopuolista apua, ja toivottavasti sitä saakin. Lapsi on varmasti aika sekaisin uudesta perheenjäsenestä, varsinkin jos on joutunut todistamaan teidän riitojanne.

[QUOTE="vieraana";23735220]Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! Silti en voi olla ihmettelemättä, mikset ole oman lapsesi luona sairaalassa?[/QUOTE]

no hei asiat tärkeysjärjestykseen kotona on kuitenkin oma hanipuppeli miesystävä eihän sitä voi jättää yksin

Mä vähän luulen, ottaen huomioon sen että exä on mustasukkainen (ja esim. vaatii sinulta ruokaan rahaa?!?) että tämä exä on nyt tehnyt kaikkensa saadakseen lapsenne kertomaan tällaista ja lapsi on ehkä sanonut jotain sinne päin miellyttääkseen isäänsä ja isä saanut siitä tuulta purjeidensa alle ja olettanut ja kuullut sen mitä halunnut kuulla. Lapsethan nyt sanovat mitä tahansa miellyttääkseen vanhempiaan ja muita tärkeitä aikuisia. Viisi vuotias ei vielä erota totuutta omista totuuksistaan!

Jos olisin sinä, menisin myös sairaalaan hinnalla millä hyvänsä, ihan jo sillä ettei isä olisi enää provosoimassa tyttöä ja saisit itse olla mukana selvittämässä asiaa. Uskoisin sen näyttävän paremalla myös sossujen silmissä kun sen että olet kotona. Pyydä miehesi viemään sinut sinne! Lisäksi olen ihan varma, että psykologi saa selville miten tilanne on, hän on ammattilainen eikä saa esittää johdattelevia kysymyksiä (mitä exäsi suurella todennäköisyydellä tekee!!!).

Tsemppiä kovasti!!!

Saat sairaslomaa varmasti töistäsi siihen, että menet sairaalaan lapsesi luokse. Sairaaloilla on potilaiden omaisille halpoja "hotelleja" missä voit olla yötä, ettei tarvi pitkän matkan taakse kulkea kotiin.
Ei lasta sairaalassa pidetä ellei ole jotain syytä. Vatsaultrat ja silmälääkärit hoituisivat polikliinisestikin, päiväkäynteinä, niin että kyllä siellä ollaan nyt huolissaan.
Toivottavasti asiat selviävät lapsesi kannalta parhain päin.

[QUOTE="aloittaja";23735140]Magneettikuvaus tulee vasta parinviikon päähän. Psykologi tulee vasta huomenna. Samaten huomenna menee silmälääkäriin ja vatsaultraan. Vatsa sen takia kun on pidemmän aikaa valittanut että vatsa on kipeä. Muita syitä ei ole pitää sairaalassa.[/QUOTE]

Mun lapsi oli vakavasti sairas ja silti kaikenmaailman tutkimukset onnistuivat poliklinikkakäynteinä.

Ihme, että pitävät osastolla....

Yhteistyössä