Lapset 1v4kk ja 4kk. Voinko antaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Miks laps ei saa tehä asiaa josta se selvästi nauttii?? Olkoot sit iltapullo tai mikä tahansa!
Kyl mä suuresti ihmettelen tätä touhuu, mitä neuvola minäkin vuonna sanoo sen mukaan eletään.

Mulle ei neuvola ole sanonut mitään vaan oma järki.

oikeesti vitsi mitä porukkaa. meillä on juonu kaikki lapset yli kaks vuotiaiks sängyssä tuttipullosta "nukahtamismaidon" ja kaikilla on ollu hitsin hyvät hampaat. en tajuu miks aina pitää etsiä toisten toiminnasta jotain vikoja ja kauhistella. ette oo itte yhtään sen parempia vaikka juottaisitte pelkästään lasista vaikka jo alle 1vuotiaalle.

Ihan taas vaan selvennystä, meillä tuo lapsi EI siis juo sängyssä tuota desiä maitoaaan pullosta, vaan iltapalan päätteeksi ennen hammaspesua. Lause "tuttipullosta maitoa ennen yöunia" EI tarkoita lausetta "Maito tuttipullosta sängyssä hampaitten pesun jälkeen".

Opettele lukemaan, älä keeksi omiasi!

mulle sanoi neuvolan th ja hammashoitajakin että ei kannata nyt missään nimessä ottaa 1 vuotiaalta tuttia ja tuttipulloa pois kun vauva syntyi. Vauvan tulo oli jo tarpeeksi kova paikka heti alkuun 1 vuotiaalle. Meillä nyt siis 1 v 1kk ja 1kk ikäiset lapset. Ei varmana kaada maailmaa jos 1v juo iltamaidon pullosta <3 älä ap ota ressiä!!! mä en ehkä arvais käyttää samoja tutteja, mutta toisaalta, jos peset ne hyvin niin miksipä ei....

Alkuperäinen kirjoittaja =:
Ihan taas vaan selvennystä, meillä tuo lapsi EI siis juo sängyssä tuota desiä maitoaaan pullosta, vaan iltapalan päätteeksi ennen hammaspesua. Lause "tuttipullosta maitoa ennen yöunia" EI tarkoita lausetta "Maito tuttipullosta sängyssä hampaitten pesun jälkeen".

Opettele lukemaan, älä keeksi omiasi!

Jos muutenkin juo jo lasista, niin miksi ihmeessä iltapalalla tuttipullosta? Menee enemmän oudoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
oikeesti vitsi mitä porukkaa. meillä on juonu kaikki lapset yli kaks vuotiaiks sängyssä tuttipullosta "nukahtamismaidon" ja kaikilla on ollu hitsin hyvät hampaat. en tajuu miks aina pitää etsiä toisten toiminnasta jotain vikoja ja kauhistella. ette oo itte yhtään sen parempia vaikka juottaisitte pelkästään lasista vaikka jo alle 1vuotiaalle.

Nukahtamismaito :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:

Nukahtamismaito :laugh:

Kyllä, meillä jos menee pullon kans sänkyy, nukahtaa vellin tai maidon juotuaan heti. jos ilman pyörii ja kuikuilee pitkän aikaa....
kumpi parempi....

Rutiini, lapsen nautinto, nukkumaanmeno tapa joka jää ajanmyötä pois. Tämän takia moni pieni lapsi juo maidon tuttipullosta ennen nukahtamista.

et osuvammin olis osannu sanoo, just näin!
Meillä tosin juo sängyssä... :O

Rutiini, lapsen nautinto, nukkumaanmeno tapa joka jää ajanmyötä pois. Tämän takia moni pieni lapsi juo maidon tuttipullosta ennen nukahtamista.

Ootko edes kokeillut antaa maidon iltapalalla lasista? Saattaisit yllättyä, et menee se siitäkin lapsella alas.

Ootko edes kokeillut antaa maidon iltapalalla lasista? Saattaisit yllättyä, et menee se siitäkin lapsella alas.

Näinkin selvästi kirjotettuu asiaa joku ei ymmärrä?! Voi huoh, rautalankaa hakemaa...

Näinkin selvästi kirjotettuu asiaa joku ei ymmärrä?! Voi huoh, rautalankaa hakemaa...

Enemminkin taitaa olla kyse siitä mitä ÄITI haluaa lapselleen, lapsi varmasti joisi sen maidon lasistakin, mutta äiti haluaa tuputtaa sen maidon lapselle pullosta.

Enemminkin taitaa olla kyse siitä mitä ÄITI haluaa lapselleen, lapsi varmasti joisi sen maidon lasistakin, mutta äiti haluaa tuputtaa sen maidon lapselle pullosta.

Ok, ihan miten vaan :)

Ok, ihan miten vaan :)

Vaatiiko teillä oikeasti se pieni lapsi sen juotavansa pullosta vai oletko se sinä, joka sen tottumuksesta aina tarjoaa tuttipullosta pitäen taaperoa vauvana?

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Kyllä, meillä syödään iltapalaa. Teilläkö ei??

No miksi ihmeessä sitten vielä pitäisi tuttipullosta juoda maitoa päälle? Meillä kun syödään se iltapala, pestään hampaat ja mennään nukkumaan.

Olettepas ihmeellinen perhe kun ette syönnin päälle juo mitään
Miksei lapsesi juo sitä maitoa iltapalapöydässä mukista?
tähän kaipaan edelleen vastausta...

Kyllä jollakin on vaan innostusta sekaantua toisten elämään.

Kyllä, olen antanut maidon monesti lasista, mutta nyt tulee taas tuo rautalankaosio, eli toistan itseäni, lapsi ei halua maitoaan ennen nukkumaan menoa (mikä siis juodaan ennen hampaitten pesua, iltapalan päätteeksi ihan pystyasennossa) lasista, vaan tuttipullosta. Ja miksi alkaa huudattamaan niin pientä, koska vielä ei ole mikään kiire saada tuttipulloa pois. Ja sun mielestä lapseni saa tietysti traumoja ja vinot hampaat, ym kun hän juo tuon yhden desin maitoa päivässä tuttipullosta, johon aikaa kuluu ehkä pari minuuttia. Voi hyvänen aika sentään, kehotan sua hankkimaan elämän, oikean sellaisen.

Kyllä, meillä syödään iltapalaa. Teilläkö ei??

No miksi ihmeessä sitten vielä pitäisi tuttipullosta juoda maitoa päälle? Meillä kun syödään se iltapala, pestään hampaat ja mennään nukkumaan.

Olettepas ihmeellinen perhe kun ette syönnin päälle juo mitään
Miksei lapsesi juo sitä maitoa iltapalapöydässä mukista?
tähän kaipaan edelleen vastausta...

Näin se ap vissiin vastasi siihen kysymykseen :whistle: , vastaus, jossa mun mielestä ei ollut päätä eikä häntää ko. kysymykseen.

"Rutiini, lapsen nautinto, nukkumaanmeno tapa joka jää ajanmyötä pois. Tämän takia moni pieni lapsi juo maidon tuttipullosta ennen nukahtamista."

Ja nyt sitten väitetään että lapseni joisi kyllä maidon mukista, mutta minä en siihen suostu. Voi haloo, mitähän te seuraavaksi keksitte? Että mulla ei ookkaan lapsia ja olen keksinyt koko jutun? Ja juon itse tuttipullosta vai?

Jotenkin niin naurettavaa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että 1v4kk vanha lapsi EI HALUA maitotilkkaansa lasista, hän ei suostu sitä siitä juomaan, joten annan pullosta.

Ja nyt sitten väitetään että lapseni joisi kyllä maidon mukista, mutta minä en siihen suostu. Voi haloo, mitähän te seuraavaksi keksitte? Että mulla ei ookkaan lapsia ja olen keksinyt koko jutun? Ja juon itse tuttipullosta vai?

Jotenkin niin naurettavaa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että 1v4kk vanha lapsi EI HALUA maitotilkkaansa lasista, hän ei suostu sitä siitä juomaan, joten annan pullosta.

Itsepä olet lapsesi siihen opettanut. Hieman vaan ihmetyttää, että tuolla logiikalla pitäisi sitten kaikki juomansa vaatia tuttipullosta.

No tulihan se vastaus sieltä. Eli lapsi ei halua juoda maitoaan mukista vaan tuttipullosta. Mikäs siinä sitten jos ei kerran halua, kyllä kaikista tavoista silti aikanaan pääsee :)

Niin, ja muuten tuo 1v 4kk juo ihan tavallisesta lasista, ei nokkamukista. Mutta ennen yöunia juo tuttipullosta.

Ei kai juo sängyssä maaten :(
Kannattaisi jo luopua unipullosta nyt se on helpompi tehdä kuin myöhemmin.

Kyllä, itse olen opettanut lapseni juomaan tuttipullosta. Miksi ihmeessä sinun logiikkasi mukaan hänen pitäisi haluta kaikki juomat tuttipullosta? Nytkö alat sitä vaatimaan?

Yritä nyt vain käsittää se, että lapseni 1v 4kk juo kaikki juomat lasista, mutta iltamaidon tuttipullosta. Ja yritä vielä elää tämän asian kanssa. Toivon sulle voimia että pystyt elämään tämän tiedon kanssa.

Me annetaan isomman (1v2kk) juoda samasta pullosta, mutta eri tuteista. Meillä tosin pienempi on vasta 10 vrk, mutta emme anna isompanakaan samoja tutteja käyttää.

Tarkoitus olisi saada isommalta pullo pois, kun nyt vihdoin ja viimein on oppinut juomaan nokkamukista, mutta toisaalta vauvan tulo on ollut hälle aika kova paikka, joten juuri tällä sekunnilla emme pullosta yritä irtaantua. Se kun on likalle niin tärkeä,

Alkuperäinen kirjoittaja :
Niin, ja muuten tuo 1v 4kk juo ihan tavallisesta lasista, ei nokkamukista. Mutta ennen yöunia juo tuttipullosta.

Ei kai juo sängyssä maaten :(
Kannattaisi jo luopua unipullosta nyt se on helpompi tehdä kuin myöhemmin.

Lue koko ketju, olen pariin kertaan jo kirjoittanut että hän juo desin verran maitoa tuttipullosta iltapalan päätteeksi, pystyasennossa. Sen jälkeen hammaspesuille ja nukkumaan. Aikaa tuttipullosta juomiseen menee pieni hetki, ja muuten ei tuttipullosta juo. Ikää on vasta 1v 4kk.

Yhteistyössä