Lapset 1v4kk ja 4kk. Voinko antaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en kyllä ymmärrä tämmöstä. Mikä siinä on ongelma jos vähän päälle vuosikas juo kerran päivässä tuttipullosta maidon?? Kyllä meijänki 2v juo vielä pariki ellei kolmeki kertaa päivässä pullosta maitoa kun ei halua lasista juoda muutakun sillon tällön ja mä en jaksa alkaa huudattaa mukulaa kun on toinen pieni lapsi hoidettavana.

Ja vastaus kysymykseen niin kyllähän mun mielestä voit juottaa samasta tuteista ja pulloista kun puhtaitahan ne on pesun jälkeen.

meilla juo 3v ja pian 2v vieläki illalla sängyssä nokkamukista maidot... =D mut ap kysymykseen sanoisin, että kannattaa aiankin yrittää pitää omat pullot ja tutit. mä ainakin antaisin omalle vauvalle mielummin ihan puhtaasta pullota, vaikka ei kai siihen erityisemmin mitään syytä oliskaan. en ne lapset siitä pilalle mee vaikka samasta antaiskin :)

kyllä mä antaisin samoista pulloista, enkä jaksaisi edes keittää. tietysti sitten jos jompi kumpi olisi esim. mahataudissa niin sitten keittäisin.
ihan kummaa porukkaa täällä kun alkavat vaahtoamaan tuosta tuttipullosta taaperolla. miten se voi niitä niin paljon kaivella jos jossain päin Suomea joku taapero juo illalla maitoa pullosta...

Alkuperäinen kirjoittaja =:
...juoda samoista tuttipulloista ja tuttipullojen tuteista? Tähän asti keitelty pienemmän pullot, yms. Mutta kun on 4kk täynnä, niin voiko vaan pestä ja sillä selvä, ja antaa juoda samoista mistä siskonsa?

Kellä ne pöpöt pestessäkin lähtee. Anti mennä vaan.

Ehkä tässä joku koittaa vähän takoa järkeäkin päähän, ettei yli vuoden ikäiselle kuuluu enää tutti tai tuttipullo. Niistä kannattaa pyrkiä eroon ennen kuin tarpeesta tulee tuollainen tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä tässä joku koittaa vähän takoa järkeäkin päähän, ettei yli vuoden ikäiselle kuuluu enää tutti tai tuttipullo. Niistä kannattaa pyrkiä eroon ennen kuin tarpeesta tulee tuollainen tapa.

Vai että ihan "takoa järkeä päähän" :laugh:...

HAH!!! Älä ap välitä, uskon että aika moni äiti nauraa tämän "vieraan" jutuille :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Vai että ihan "takoa järkeä päähän" :laugh:...

Hyvänä esimerkkinä siinä, ettei sitä itsellä taida oikein olla....

Mitä väliä, jos yli 1v juo pullosta?! Meillä 1.4v juo maidon aina pullosta. Osaa juoda nokkamukista myös ja saakin aina ruualla siitä vettä, mutta saisi aivan liian vähän nestettä, jos pelkkä muki olisi käytössä. Pakko on antaa pullosta, että saa ton kasvamaan, ei se paina kun reilu 8.5kg iästään huolimatta. Ihan sama mistä menee, kunhan menee.

Ap, kyllä voi =) Meil on kaksoset ja ne on ikänsä juoneet samoista pulloista, vaihdelleet tutteja keskenään, nuolleet samoja leluja :) Ja syöneet samoilla lusikoilla ja lautasilta ja mukeista kuin muu perhe, ei meil mitään "vauvanastioita" erikseen ole ollut, tuttipulloja lukuunottamatta.

Joo en välitä, naurattaa vaan, tai ehkä enemmänkin säälittää tuo ihminen.

Juu, kyllä se tuttipullo jossain välissä jää ja tutistakin kannattaa luopua sitten, ku lapsi asian ymmärtää. Noin pienellä tutti ja tuttipullo on täysin ok!

Kyllä, meillä syödään iltapalaa. Teilläkö ei??

No miksi ihmeessä sitten vielä pitäisi tuttipullosta juoda maitoa päälle? Meillä kun syödään se iltapala, pestään hampaat ja mennään nukkumaan.

ja teillä mielestäs tehdään oikein, ja vain tuo on oikein. tää ei liittynyt aloittajan kysymykseen, onko oma elämä noin epätoivoista ja masentavaa, että pitää täällä alkaa haastaa riitaa..

Joo meilläkin lapsilla vuosi ikäeroa, nyt jo vanhempia kuin teidän lapset... Sanonpa vaan että yritäpä pitää ne erillään toistensa tuteista ja pulloista :laugh: Ja juu kaikille kauhistelijoille.... Kyllä meilläki esikoinen jo joi mukista mutta jos jostain kuopuksen pullon löytää niin kyllä varmasti siitä juo.... Eli ap:lle ihan samoilla välineillä meillä mennään. Molemmilla on toki omat mutta aika vapautuneesti niitä vaihtelee.. Kuten myös esikoinen saattaa mennä syömään kuopuksen lusikalla jos ruoka on vielä pöydässä jos olen itse esim vaippaa vaihtamassa...

Mukava että täältä löytyy näin paljon fiksujakin ihmisiä. Tuttia lapseni ei syö enää ollenkaan.

Niin tosiaan, kaksosten äiti tuskin ehtii pitämään tutit, pullot ja muut erillään ;)

Saako vauvaa sitten imettää hampaiden pesun jälkeen? Eikös imetyksestäkin tule paha tapa?

Meillä on lapset saanu parivuotiaaksi saakka iltamaidon pullosta, ja se on tosiaan yksi osa rauhoittumis/nukahtamisrituaaleja. Läheinen sylittelyhetki, joka on mielestäni vaikuttanut paljon siihenkin, että lapset on aina nukahtanut nopeasti sit sängyssä. Ei ole tarvinnut istua vieressä ja "nukutella". Eli on ollut meillä tapa, mut ei paha, vaan hyvä sellainen.

Tää sopi meille mut kukin tyylillään. :)

mä pistän vieläki "paremmaks"meil juo 2v9kk ikänen tuttipullost maidot ku menee nukkumaan...hirvee ku oon kamala ja huono äiti,mut koitettu o luopua tuttipullost monta krt ja sanon vaa et ei nuku...paras et kerran valvottii 3 asti ja annoin pullon!!

Yhteistyössä