Lapset hoidossa joulun välipäivät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulun aika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukaan ei halua varmasti olla välipäivinä töissä, mutta pakkohan se on. Jos itse sairastutte niin olisihan se karua että sanottaisiin ettei meillä nyt ole hoitajia eikä lääkäreitä kun ne ei voineet laittaa lapsiaan varahoitoon. Tai menisistte synnyttämään mutta kätilöitä ei ole. Talo palaisi mutta palokunta ei kerkiä kun lapset ei voineet mennä varahoitoon kun tympääntyneelle päiväkodin tädille oli niin kamalaa että joutuu vaihtaan lakanoita...

Oikeesti miettikää vähän. :headwall: mä en tajua miten joillekin (oletettavasti) päiväkodin hoitajille voi olla niin kamalaa olla välipäivinä töissä. Ne on kuulkaa ihan tavallisia arkipäiviä. Jos työ on noin hirveää niin varmaan kannattaa vaihtaa alaa.

Silloin oli hyvä kun kumpikin lapsi oli päiväkodissa niin ei tarvinnut koskaan tapella jouluista, hiihtolomista tai muista yleisistä lomista. Aina on hoitopaikka tiedossa. Nyt tuon ekaluokkalaisen lomat aiheuttaa harmaita hiuksia.

Tai sitten ei.
Jos päivystytävä paikka on tumpattu täyteen, hoitajat haluaisivat olla kotona perheensä ja omien lastensa luona, paljon sijaisia jotka ensimmäistä kertaa talossa jne niin kyllähän se kaikki vaikuttaa... Jonkun on töitä välipäivätkin tehtävä - onneksi ei minun tänäkään vuonna ;)

Ammattilainen ei anna sen näkyä ;) Ammattitaidottomat ovat niitä kun kulkevat naama norsun v.lla kun maanantaina on tylsä tulla töihin etenkin ennen kymmentä ja perjantainakin pitäisi päästä lähteen jo puolilta päivin viimeistään tai mieluiten olla sekin vapaalla. Oikeastaan koko joulukuu olis kivempi olla kotona ja ainakin kesä, heinä ja elokuu kokonaan. Puhumattakaan vappuaatosta, pääsiäisestä ja tietysti koulujen hiihtolomasta. Lokakuu on niin synkkä ja sateinen että sekin olisi kivempi viettää vaikka etelän lämmössä...

Yhteistyössä