Lapset jäi kesälomalle, en tule selviämään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäitiä väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä jäi kolme kesälomalle koulusta. Ohjelmatoimistoksi en ole koskaan alkanut, mutta jonkinlaista kuskuu&tilluu pyykinpesupalvelulla rumbaa kesä tuo. Aina on joku lähdössä jonnekin, jonkun kaverit tulossa meille, rokkibändi pystyttämässä teltan takapihalle ja tarvitaan 2-20 euroa ja kyyti 10/50/jonkun muun kilometrimäärän taakse.

Ja ruokaa menee ja menee. Mutta on tämä ihanaakin ja suloista. Että noin osaavia ja omatoimisia ja taitavia olen joskus synnyttänyt.

Mä ootan että koulut alkaa ja kaikki lapset on enimmäkseen kotona. Isot tietty sit on päivät koulussa, mut sentään illat kotona. Nuorin on hirmu kärttynen ku isot ei oo kotona. Esikko nyt leirillä ja kakkonen sukuloimassa. Ja juniori kiukuttelee kun mä vaan oon viihdyttämässä ja koira.

aika moni palstalla miettii sitä miten saisi kesän järjestettyä niin ettei lapset tarvitsi olla keskenään kotona kun koulun loppumisen myötä loppuu iltapäiväkerhot ja sellaiset eikä pienemmillä paikkakunnilla ole jokapäiväistä puistotoimintaa yms. eli erilaiset murheet erilaisilla ihmisillä.
Itse tässä kesän mietin mitä kokkaan jotta lapset voi itse lämmittää vai käynkö itse pikaiseen lounastamassa kotona heidän kanssaan.
vähän ilkeänä tulee mieleen että miksi ne lapset tuli tehtyä jos ne viimeistään kouluiässä pitäisi sysätä toisten riesaksi sen sijaan että olisi omana ilona? minusta ainakin kesälomapäivät jotka ollaan yhdessä on kivoja!

Kyllä mä ymmärrän ap:n fiilikset.Meilläkin sotkua tulee ihan eri tahtiin kun koululainen on kotona.
Keskimmäinen ja esikoinen riitelee koko ajan.Kesälomapäivät on kivoja joo,jos pystyy tekemään jotain (ajokortittomana vähän vaikeaa) 3 tenavan kanssa.Ja kaikki maksaa ihan tolkuttomasti jos jotain pientä haluaisi tehdä....

Meillä 4lasta ja niistä 2koululaista,minä taas odotin koko toukokuun että millon se loma alkaa,on ihanaa kun on ohikaikki "pakolliset" menot vähäksi aikaa.Ja koululaiset siivoaa omat sotkunsa ja eihän ne syö kuin kerran koulussa joten 1 ateria enemmän heille tai onko lähistöllänne asukaspuistoa jossa olis puistoruokailu?Voimia ap:lle!

Mä en jaksa noita valittajia. Jos et jaksa niin mee töihin ja vie lapset hoitoon . Siis sullahan on kuitenkin helppoa yksi alle3v ja loput koululaisia.
Vastaus ongelmiin on se että MEE TÖIHIN ja lapset hoitoon. Tai lapset hoitoon ja jää kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä en jaksa noita valittajia. Jos et jaksa niin mee töihin ja vie lapset hoitoon . Siis sullahan on kuitenkin helppoa yksi alle3v ja loput koululaisia.
Vastaus ongelmiin on se että MEE TÖIHIN ja lapset hoitoon. Tai lapset hoitoon ja jää kotiin

Helppoa ja helppoa.Koululaisten kanssa painitaan eri ongelmien kanssa kuin leikki-ikäisten.Fyysisesti on helpompaa mutta henkisesti ei ;)
Jatkuvaa tappelua,kitinää,valitusta kun ei ole tekemistä....ym ym ja sit korjailet toisten jälkiä pitkin päivää kun rasvat on jätetty keittiön pöydälle jo 30 krt vaikka asiasta on puhuttu 100 kertaa......
En ole ap mutta vähän ymmärrystä pliis ;)
vai surffaileeko täällä pelkkiä superäitejä?

Mulla on 1 lapsi ja se on nyt tarhassa kesäkuun. En jaksa millään keksiä sille kahta kuukautta ohjelmaa, kun ei niitä kavereitakaan juuri ole tarjota jokapäiväksi.
Vähän mietin kellon soidessa aamulla, että onko tässä mitään järkeä, mutta nähdessäni lapsen innon nähdä kavereitaan, totesin että on todellakin.
Lapseni on seurallinen, eikä viihtyisi montaa päivää yksin leikkien,,, saas nähdä mitä heinäkuuksi keksin sitten päiviksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Mulla on 1 lapsi ja se on nyt tarhassa kesäkuun. En jaksa millään keksiä sille kahta kuukautta ohjelmaa, kun ei niitä kavereitakaan juuri ole tarjota jokapäiväksi.
Vähän mietin kellon soidessa aamulla, että onko tässä mitään järkeä, mutta nähdessäni lapsen innon nähdä kavereitaan, totesin että on todellakin.
Lapseni on seurallinen, eikä viihtyisi montaa päivää yksin leikkien,,, saas nähdä mitä heinäkuuksi keksin sitten päiviksi.

Siis olet yksin kotona ja lapsi hoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vesper:
:laugh: Eikös kesäkuussa ole hyvää aikaa laittaa kasvimaat kuntoon, tehdä pihahommia muutenkin, pestä mattopyykkiä, siivota juhannukseksi suursiivous ikkunan- ja saunanpesuineen.. Siinä sitä ohjelmatoimistoa!

Jep nämähän kaikki tarvii hoitaa myös kodin normaali hommien( jotka tosiaan voi kertoa kolmella nyt kun isot muksut päivät himassa) ja kahden joka välissä tappelevan tytön sekä 8 kk olevan vauvan lisäksi. Missäköhän välissä, mies on kuitenkin töissä ja kaikilla ei ole mahdollisuutta tuupata kakaroitaan mummolaan koska niitä ei ole!! ....

Alkuperäinen kirjoittaja voi taivahan vallat:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:

Siis olet yksin kotona ja lapsi hoidossa?

Kyllä. Tosin mulla on ihan ohjelmaakin päivisin, en istu tässä kokoaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Helppoa ja helppoa.Koululaisten kanssa painitaan eri ongelmien kanssa kuin leikki-ikäisten.Fyysisesti on helpompaa mutta henkisesti ei ;)
Jatkuvaa tappelua,kitinää,valitusta kun ei ole tekemistä....ym ym ja sit korjailet toisten jälkiä pitkin päivää kun rasvat on jätetty keittiön pöydälle jo 30 krt vaikka asiasta on puhuttu 100 kertaa......
En ole ap mutta vähän ymmärrystä pliis ;)
vai surffaileeko täällä pelkkiä superäitejä?

Voi aargh! olet niin oikeassa!!! Täällä sama homma!! Ja voin kertoa että kesäkuun puolessa välissä menen töihin. yövuoroa. Eikä se asia siitä päivisin muutu kun ne helv..tin rasvat on sielä pöydällä edelleen ja lapset tappelee ihan samanlailla kun aina ennenkin.. olisko muita hyviä ideoita..?!

Vaikka miten väsyttäisi ja joskus kävisi hermoille, niin ollaan kiitollisia siitä että meillä on ne lapset ja että he ovat terveitä. =)
Kun on heitäkin, jotka ovat lapsensa hiljattain menettäneet tai perheessä painitaan vakavan sairauden kanssa.

Kuulostaa, että teän jäkikasvut kapaa just sitä ohjelmaa. Kun on jotain sellaista puuhaa, mikä pitää heidät kiireessä on vähemmän kitinää ja tappeluja. Eikö kesäohjelmistoon voisi ottaa kesäisiä harrastuksia? Futista, uimakoulua, taidekerhoa, seurakunnan kerhoa jne jne. Kun on paikkoja, missä käydä vähän purkamassa energiaa ja paikkoja jonne pääsee vähän tuulettumaan sen sijaan että kotona ja kotipiirissä vain pyörisi, jaksaa lapsetkin kodin ympäristössä paremmin. Mun muksut ei oo vielä kouluikäisiä, mutta arki on meillä ihan kivaa just kun hararstetaan paljon muskareita ja liikuntaryhmiä. Kotona menee silloin aika kuin siivillä kun käydään riittävän paljon kodin ulkopuolella touhuamassa. Itsekin jaksan paljon paremmin kotiäidin arkea kun pääsen ulos tuulettumaan lasten harrastusten merkeissä.

joo kyllä kiroan päivää ku päätikin et 4 lasta on ok =o)

nyt kaikki kotona, yks asunnu vuoden viikot pois kotoa, ja kyllä on pyykkiä, ruoan tekoa ja passaamista... lasten iät on 17. 14. 5. ja 3v.
onneks noot isot auttaa, mut tota ruokaa ja pyykkiä riittää... nytkin jo 3 koneellista pessy ja eile 2... PRKL

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
joo kyllä kiroan päivää ku päätikin et 4 lasta on ok =o)

nyt kaikki kotona, yks asunnu vuoden viikot pois kotoa, ja kyllä on pyykkiä, ruoan tekoa ja passaamista... lasten iät on 17. 14. 5. ja 3v.
onneks noot isot auttaa, mut tota ruokaa ja pyykkiä riittää... nytkin jo 3 koneellista pessy ja eile 2... PRKL

Pyykinpesua ja ruuanlaittoa täälläkin piisaa.Lapset siis 17,15,12,n 8v ja 11kk.
Yritän kuitenkin muistuttaa itseäni siitä ja olla kiitollinen, että on niin terve, jotta voi noita kotihommia tehdä ja että lapset ovat terveitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Vaikka miten väsyttäisi ja joskus kävisi hermoille, niin ollaan kiitollisia siitä että meillä on ne lapset ja että he ovat terveitä. =)
Kun on heitäkin, jotka ovat lapsensa hiljattain menettäneet tai perheessä painitaan vakavan sairauden kanssa.

Samoin. En kuitenkaan voi ihan ymmärtää näitä kaikkia viestejä. Milloin omien lasten kanssa olemisesta on tullut niin raskas ja vastenmielinen asia?

Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
Kuulostaa, että teän jäkikasvut kapaa just sitä ohjelmaa. Kun on jotain sellaista puuhaa, mikä pitää heidät kiireessä on vähemmän kitinää ja tappeluja. Eikö kesäohjelmistoon voisi ottaa kesäisiä harrastuksia? Futista, uimakoulua, taidekerhoa, seurakunnan kerhoa jne jne. Kun on paikkoja, missä käydä vähän purkamassa energiaa ja paikkoja jonne pääsee vähän tuulettumaan sen sijaan että kotona ja kotipiirissä vain pyörisi, jaksaa lapsetkin kodin ympäristössä paremmin. Mun muksut ei oo vielä kouluikäisiä, mutta arki on meillä ihan kivaa just kun hararstetaan paljon muskareita ja liikuntaryhmiä. Kotona menee silloin aika kuin siivillä kun käydään riittävän paljon kodin ulkopuolella touhuamassa. Itsekin jaksan paljon paremmin kotiäidin arkea kun pääsen ulos tuulettumaan lasten harrastusten merkeissä.

Täällä kaikki aktiviteetit jää kesätuolle.

Samoin. En kuitenkaan voi ihan ymmärtää näitä kaikkia viestejä. Milloin omien lasten kanssa olemisesta on tullut niin raskas ja vastenmielinen asia? [/quote]

No voi jumankauta.

Onko täällä kukaan sanonut että lasten kanssa oleminen on AINA raskasta ja vastenmielistä.Joskus se on raskasta.
Etenkin kun on monta lasta.Luulis että tällaisella palstalla sais purkautua ja mahdollisesti saisi tukea muilta äideiltä...mutta ei.Korostetaan omaa paremmuutta.

Mulla on aika monta tuttua, jotka on kotona koko ajan kolmen lapsen kanssa. Ja ovat siitä pelkästään onnellisia. Itelläni on 2 pientä ja miehen 2 kouluikäistä täällä kesää viettämässä. En mäkään ihan ymmärrä... mut ei kai mun tarvikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Samoin. En kuitenkaan voi ihan ymmärtää näitä kaikkia viestejä. Milloin omien lasten kanssa olemisesta on tullut niin raskas ja vastenmielinen asia?

No voi jumankauta.

Onko täällä kukaan sanonut että lasten kanssa oleminen on AINA raskasta ja vastenmielistä.Joskus se on raskasta.
Etenkin kun on monta lasta.Luulis että tällaisella palstalla sais purkautua ja mahdollisesti saisi tukea muilta äideiltä...mutta ei.Korostetaan omaa paremmuutta.[/quote]

Joskus se on raskasta, mulla on monta lasta ja tietenkin oon välillä väsynyt, mutta kun tässä on kyse siitä, että koululaiset on kesälomansa kotona ja mammat kilvat huutaa kirosanoja, että ei selviä lomasta... Tää tuntuu sellaisesta, joka on välillä ollut töissä ja joutunut miettimään miten pienet koululaiset selviää yksin silloin kun ei ole omaa tai miehen lomaa, vähän kohtuuttomalta... Mutta tokihan sitä saa purkaa täällä. Mutta kaikki ei vain ihan ymmärrä aina tätä valitusta.

Yhteistyössä