Ä
äiti 1 2 3
Vieras
Harmittaa, kun minulla on hyvä ystävä jolla ei ole lapsia eikä miestä. Minulla on itsellä kaksi pientä lasta joiden kanssa olen kotona. Kalenterimme on aivan täynnä, varsinkin viikonloput ja kaikki viikonloppuohjelmat täytyy varata ajoissa että mahtuu kalenteriin. Tuntuu että hän ei tätä ymmärrä ollenkaan. Tiedossa oli eräs omaan harrastukseeni liittyvä viikonloppukurssi. En ole päässyt mihinkään omiin harrastuksiini viime vuosina kuin ehkä n. kerran vuodessa viikonloppukurssin muodossa. Tämä oli siis minulle tärkeä asia että sain sovittua mieheni kanssa lastenhoidon ja hänelle oli ok että menen tälle kurssille, ja olin sen merkannut kalenteriin aikaisin. Sitten eräs kaverimme kutsuikin illanviettoon juuri tälle samaiselle viikonlopulle. En näe usein tätä kaverianikaan joten mietiskelin vähän mitä tekisin, minun pitäisi perua kurssini toiselta illalta jos menisin illanviettoon ja mieheni joutuisi hoitamaan lapsia yksin melkein koko viikonlopun. Näin tätä lapsetonta ystävääni ja mietiskelin ääneen etten tiedä tulenko tuohon illanviettoon kun minulla on se harrastuskurssi ja olin ajatellut mennä sinne. Kaverini oli aivan tuohtunut ja sanoi että no ei mun ainakaan olisi vaikea valita "ko. harrastus" tai kaverien tapaaminen että ei paljon toi harrastus kyllä kiinnosta. Luulin hänen vitsailevan ja sanoin että no joo, mulle tuo harrastus on tärkeä ja vaihdoin puheenaihetta. Sitten kuitenkin päätin mennä siihen kaverien illanviettoon. Siellä tämä lapseton kaveri kertoi kaikille moneen otteeseen kuinka minä olin sanonut että olen ehkä menossa tähän harrastukseeni mieluummin kuin kavereita tapaamaan ja naureskeli kovasti sille ja hoki asiaa moneen kertaan. En edes jaksanut vaivautua selittämään asiaa tarkemmin, pahoitin vain mieleni ja ihmettelin miksi hänen pitää jauhaa siitä. Tuli vähän tyhmä olo että kun kerran tulin siihen illanviettoon niin mitä varten hän alkaa kaikille kertoa että olin ensin epäröinyt. Jotenkin loukkaaannuin tuosta. Tuntuu ettei hän muutenkaan yhtään ymmärrä kiireitäni, jos en joskus pääse johonkin hänen ehdottamaansa tapaamiseen koska meillä on muuta ohjelmaa, hän ehdottaa että jättäisin sen muun ohjelman väliin esim että jätät vain lapset miehelle ja tulet sitten. Ihan kuin se kävisi noin vain ja voisin milloin vain jättää lapset miehelle ja sanoa että menen nyt. Hän ei ymmärrä että haluan viettää aikaa lapsieni ja mieheni kanssa ja se menee kyllä edelle kaverien tapaamisesta! Jos esim olen jossain pe-iltana niin todellakin mieluiten olen la-illan kotona perhen kanssa vaikka kaverit ehdottaisivatkin kaverien illan viettoa. Tuosta hän sitten vitsailee ja pilkkaa minua eikä yhtään ymmärrä. Harmittaa kun aikaisemmin oltiin hyviä ystäviä ja nyt mietin onko hän minun ystäväni ollenkaan. Ei tee juuri nyt mieli edes nähdä ko. tyyppiä niiden kommenttien takia. Olenko tosi herkkänahkainen?