S
Shepps
Vieras
Mä koen että mua ei ole tarkoitettu ehkä sitten kuitenkaan äidiksi. Mutta varmaan se kolahtais jos joku toinen sen tulis mulle ilmoittamaan ääneen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kyllä se vaan on pirun helppo sanoa, että tyytyisin kyllä osaani lapsettomana, enkä mihinkään hoitoihin menisi, kun kerran on jo lapsia. Onneksi läheskään kaikki tässä yhteiskunnassa eivät ajattele näin ilkeästi ja itsekkäästi.
Onko ilkeää ja itsekästä tyytyä osaansa, jos ei kykene lisääntymään?
Ei ole, mutta se on mun vahvin kieleni. Ymmärtämisessä on kyllä puutteita, eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä kielen kanssa, vai?
Vaikeuksia ihmisten ajatusmaailman ymmärtämisessä.
Mitä ilkeätä siinä on? Ilkeää yhteiskunnan kannalta, kun ei tule enempää veronmaksajia? Kai sitä nyt ihminen saa sanoa, jos on tuon kannan ottanut. Vai onko tuo asia jotenkin niin pyhä, suorastaan tabu?
No ilmankos kukaan ei ymmärrä mua![]()
Olisi pitänyt jättää kilpirauhasen vajaatoiminta muuten hoitamatta, onhan sekin tavallaan sitä lapsettomuuden hoitoa.
Keskenmeno keskenmenon perään, luontoa kunnioittaen. Jee!
Älykkäitä ihmisiä kertomassa täällä mielipiteitään.![]()
Miksi kaikki pitää ottaa niin henkilökohtaisesti? Jos on yleisesti jotakin mieltä, niin ei kai ne "toiveet" juuri tiettyyn henkilöön kohdistu.
Moni on sitä mieltä, että kaikkien meikäläisten pitäisi palata sinne mistä ovat tulleetkin, mutta jokainen saa olla juuri sitä mieltä, kuin on, enkä mä sitä ota itseeni. Sellainen on jotenkin lapsellista. Joko nyt loukkaannuitte tästäkin?
Kyllä se vaan on pirun helppo sanoa, että tyytyisin kyllä osaani lapsettomana, enkä mihinkään hoitoihin menisi, kun kerran on jo lapsia. Onneksi läheskään kaikki tässä yhteiskunnassa eivät ajattele näin ilkeästi ja itsekkäästi. Jonkun uskonto-perusteen nyt just ja just ymmärrän, mutta ihminen joka tuomitsee lapsettomuushoidot, mutta ottaa vastaan vaikkapa verensiirron tai kirurgisen toimenpiteen, on hakoteillä. Esim. elinsiirrot ovat todella luonnon vastaisia, vai?
Lapsettomuus (ja lapsettomuushoidot) vs. sairaus ja sen hoito.
Kaksi aivan eri asiaa, joita ei voi mielestäni mitenkään verrata.
Lapsettomuus ei sinällään varanna kenenkään fyysistä terveyttä, henkistä kylläkin.
Fyysinen sairaus ilman hoitoa yleensä pahenee ja voi aiheuttaa lisäsairauksia.