Lapsettomuus - "Ei tarkoitettu äidiksi"? Huh huh!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saivarteluahan tämä on, ikuinen juupas- eipäs- sönkötys mutta.... äidiksi on mahdollista päästä niin monin eri keinoin nykyään kuin vain sen oman biologisen lapsen kautta, joten äidittömyyttä ei periaatteessa ole edes olemassakaan. Ja kyllä mun mielestä pitäs se järjen ääni puhutella ja kovasti, jos takana on useita hedelmöityshoitoja pettymyksineen - että tämä kortti on jo niin käännetty ja piste. Jonkinlainen itsensä rakastaminen pitäis tuossa vaiheessa tulla jo esiin... Ja ei kaikkia ole toedellakaan tarkoitettu äidiksi, ja kuitenkin tai jopa siitä huolimatta elävät sangen tyytyväistä ja täysinäistä elämää :). Ei lapsi voi olla elämisen mittari, yksistään.

Ja mulle annettiin aikoinaan jyrkkä tuomio omalle mahdolliselle äitiydelleni, joten olin silloin jo sinut ajatuksen kanssa.... toki nyt tässä tilanteessa ymmärrän myös olla nöyrän kiitollinen.

[QUOTE="Kenguru";23894515]Ei tarvitse, mutta jännä tapa sulla keskustella asioista; valitset vain ne viestit joihin haluat/jaksat/osaat vastata, ja viittaat kintaalla lopuille:D.

Et voi väitellä asiasta, ellet ota huomioon asian kaikkia puolia, et siis voi itse valita, ettei joku näkökanta kuulukaan keskusteluun, koska itse et siihen osaa vastata? tai jaksa pohtia sitä. Nuo esille ottamani asiat ovat ihan asiaan kuuluvia.Eikä tässä kyllä ollut kyse mun elämästä...:D[/QUOTE]

Keskosista kärsiviin lapsettomiin aikuisiin, jep jep...

[QUOTE="vieras";23894588]Saanko kysyä onko äidinkielesi suomi? Ymmärtämisessäsi tuntuu olevan puutteita.[/QUOTE]

Ei ole, mutta se on mun vahvin kieleni. Ymmärtämisessä on kyllä puutteita, eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä kielen kanssa, vai?

[QUOTE="vieras";23896071]Luetun ymmärtämisessä yhä vaikeuksia? Hän selvästi tarkoitti että on ilkeää ja itsekästä sanoa, että 'tyytyisin osaani jos en pystyisi saamaan lapsia, enkä menisi lapsettomuushoitoihin.'[/QUOTE]

Mitä ilkeätä siinä on? Ilkeää yhteiskunnan kannalta, kun ei tule enempää veronmaksajia? Kai sitä nyt ihminen saa sanoa, jos on tuon kannan ottanut. Vai onko tuo asia jotenkin niin pyhä, suorastaan tabu?

Mitä ilkeätä siinä on? Ilkeää yhteiskunnan kannalta, kun ei tule enempää veronmaksajia? Kai sitä nyt ihminen saa sanoa, jos on tuon kannan ottanut. Vai onko tuo asia jotenkin niin pyhä, suorastaan tabu?

Se on ilkeää sitä lapsetonta kohtaan. Yleinen keskustelu on eri asia. On hyväksyttävää ruotia lihavuutta ja sen haittoja keskustelupalstoilla tai yleisessä jutustelussa. Sen sijaan suoraan lihavalle asiasta mainitseminen on ilkeää. Sama koskee vammaisia. Vaikka olisi sitä mieltä että down-lapset tulisi abortoida ennen syntymää, ei ole suotavaa sanoa downille että toivoisi että tämä ei olisi koskaan syntynytkään.

[QUOTE="vieras";23896131]Se on ilkeää sitä lapsetonta kohtaan. Yleinen keskustelu on eri asia. On hyväksyttävää ruotia lihavuutta ja sen haittoja keskustelupalstoilla tai yleisessä jutustelussa. Sen sijaan suoraan lihavalle asiasta mainitseminen on ilkeää. Sama koskee vammaisia. Vaikka olisi sitä mieltä että down-lapset tulisi abortoida ennen syntymää, ei ole suotavaa sanoa downille että toivoisi että tämä ei olisi koskaan syntynytkään.[/QUOTE]

Miksi kaikki pitää ottaa niin henkilökohtaisesti? Jos on yleisesti jotakin mieltä, niin ei kai ne "toiveet" juuri tiettyyn henkilöön kohdistu.

Moni on sitä mieltä, että kaikkien meikäläisten pitäisi palata sinne mistä ovat tulleetkin, mutta jokainen saa olla juuri sitä mieltä, kuin on, enkä mä sitä ota itseeni. Sellainen on jotenkin lapsellista. Joko nyt loukkaannuitte tästäkin?

Toisilla ihmisillä on voimakkaampi tarve ajatella, että on olemassa tarkoitus ja kohtalo, joka selittää kaiken, erityisesti pettymykset. Omat tai muiden. Tätä mantraa toistaa erityisen moni uskovainen.

Olisi pitänyt jättää kilpirauhasen vajaatoiminta muuten hoitamatta, onhan sekin tavallaan sitä lapsettomuuden hoitoa. :D
Keskenmeno keskenmenon perään, luontoa kunnioittaen. Jee!
Älykkäitä ihmisiä kertomassa täällä mielipiteitään. :)

Lapsettomuus (ja lapsettomuushoidot) vs. sairaus ja sen hoito.
Kaksi aivan eri asiaa, joita ei voi mielestäni mitenkään verrata.
Lapsettomuus ei sinällään varanna kenenkään fyysistä terveyttä, henkistä kylläkin.
Fyysinen sairaus ilman hoitoa yleensä pahenee ja voi aiheuttaa lisäsairauksia.

Miksi kaikki pitää ottaa niin henkilökohtaisesti? Jos on yleisesti jotakin mieltä, niin ei kai ne "toiveet" juuri tiettyyn henkilöön kohdistu.

Moni on sitä mieltä, että kaikkien meikäläisten pitäisi palata sinne mistä ovat tulleetkin, mutta jokainen saa olla juuri sitä mieltä, kuin on, enkä mä sitä ota itseeni. Sellainen on jotenkin lapsellista. Joko nyt loukkaannuitte tästäkin?

Iso osa ihmisistä ottaa asioita henkilökohtaisesti. Otan sen huomioon, vaikka itse en juurikaan ota asioita henkilökohtaisesti. Avaatko tuon 'meikäläiset'? En tiedä mihin viittaat sillä.

Kyllä se vaan on pirun helppo sanoa, että tyytyisin kyllä osaani lapsettomana, enkä mihinkään hoitoihin menisi, kun kerran on jo lapsia. Onneksi läheskään kaikki tässä yhteiskunnassa eivät ajattele näin ilkeästi ja itsekkäästi. Jonkun uskonto-perusteen nyt just ja just ymmärrän, mutta ihminen joka tuomitsee lapsettomuushoidot, mutta ottaa vastaan vaikkapa verensiirron tai kirurgisen toimenpiteen, on hakoteillä. Esim. elinsiirrot ovat todella luonnon vastaisia, vai?

No jaa, meille on toivottu toista lasta kohta 4 vuotta. Ei näy, ei kuulu. En mene hoitoihin. Adoptoida voisin.

Nyt menee vähän turhan pitkälle ajatus että veronmaksajat maksetaan nää lapsettomuushoidot siinäkin tapauksessa vaikka hoidon saaja maksais itse joka pennin, että sitten me maksetaan kuitenkin tämän lääkärin koulutus. Siinävaiheessa voimme mielestäni ajatella samoiten ettei haluta maksaa minkään lekurin koulutuksia ja näin ollen meillä ei olis enää lääkäreitä millään saralla. Tiedoksenne vaan että myöskin kunnalliset hoidot maksavat pitkän pennin, ei ainoastaan yksityisellä. Nämä hoidot ei suinkaan ole koskaan niiden ottajalle ilmaista, että en ymmärrä mistä ihmeessä tässä kiikastaa, ihankuin se olis jotenkin itseltään pois vaikkei se ihan niin ole. Tiesittekös että lapsettomat ruokkivat teidän kakaranne kouluissa ja maksavat verorahoja siitä että teidän 6 päinen lapsikatras pääsee valittamaan miten pahaa pinaattikeittoa koulussa taaskin oli. Niin se vaan on että jokainen täällä kantaa kortensa kekoon verojen kanssa asioihin joita ei välttämättä oikeasti haluaisi rahoittaa, ainahan sitä voi soittaa sitä suutaan ja valittaa mutta eipä tuo johda mihinkään :)

minusta kenenkään ei pitäisi mennä toiselle sanomaan ettei ole sua tarkoitettu äidiksi jos ei tule raskaaksi. en usko että kukaan voi tietää miltä tuntuu lapsettomuus jos siitä ei ole itse kärsinyt.
se ettei tule ollenkaan raskaaksi tai raskaus päättyy aina vaan keskenmenoon on niin iso asia sen kokevalle että siitä tulee joskus elämän ainoa asia. ja sinä joka väitit ettei lapsettomuushoitoja pitäisi käyttää ettei mene verorahoja.. eiköhän niitä rahoja käytetä huonompiinkin tarkoituksiin, en viitsi edes mainita mihin. jos sinulla jo on omia lapsia, älä rupea sanomaan mitä muiden pitää tehdä

[QUOTE="vieras";23896275]Iso osa ihmisistä ottaa asioita henkilökohtaisesti. Otan sen huomioon, vaikka itse en juurikaan ota asioita henkilökohtaisesti. Avaatko tuon 'meikäläiset'? En tiedä mihin viittaat sillä.[/QUOTE]

Ihmiset, jotka ovat lähtöisin samasta maasta, kuin minä.

Lapsettomuus (ja lapsettomuushoidot) vs. sairaus ja sen hoito.
Kaksi aivan eri asiaa, joita ei voi mielestäni mitenkään verrata.
Lapsettomuus ei sinällään varanna kenenkään fyysistä terveyttä, henkistä kylläkin.
Fyysinen sairaus ilman hoitoa yleensä pahenee ja voi aiheuttaa lisäsairauksia.

Ei, täysin sama asia siinä vaiheessa kun puhutaan nimenomaan luonnonmukaisuuden säilyttämisestä.

Yhteistyössä