Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oo ikinä pakkasalkionsiirrossa ollut joten kaikki on vielä uutta, mutta sikäli kuin ymmärrän ja Felicitaksen joulutaukoinfoa luen niin 22.12. en saisi saada ovisplussaa mutta 23.12. eteenpäin se olisi ok. 22.12. on tästä päivästä kahden viikon päästä. Kyllä mulla ehkä alamahalla vähän enemmän tuntemuksia on kuin vaikkapa eilen, mutta ei vielä sellainen olo että tulisi mieleen pyyhkimisen jälkeen tarkistaa että minkävärinen paperi. Joten toivoisin että tämä kierto kestäisi nyt vähän kauemmin kuin edellinen tuoresiirtokierto, tietysti myös siksi se olisi kiva että kuukuppi+luge-ajanjakso olisi mahdollisimman lyhyt tai sitä ei jopa tarvittaisi ollenkaan.
Mutta en tiedä alkaako se lääkäri nyt suoraan joka tapauksessa ehdotella että joo kattellaan sitten tammikuussa. Kuten hän kesän kynnyksellä sanoi että hyvää kesää, palataan 1.8. :D No jos nyt uskalsin tuon kumppanuusvanhempijutunkin ajaa läpi niin ehkä mä nyt uskaltaisin tivata että eikö nyt mitenkään 29.12. onnistuisi siirto kun ootte silloin näemmä auki kuitenkin.

Tuo ei kyllä vaikuta todennäköisesti mitään siihen seuraavan stimulaatiokierroksen ajoitukseen vaan se menee maaliskuulle, koska tajusin eilen että eksähän on hiihtolomareissulla 14.-20.2. Todennäköisin punktiopäivä olisi todennäköisesti kyllä vasta just hänen paluunsa jälkeen mutta eihän sitä stimulaatiota uskalla aloittaa jos oikein tiukille menee. Mutta haluaisin joka tapauksessa säästyä tammikuussa työaikasäädöltä kokonaan ja siksi saada sen siirron joululomalle jos mahdollista.

Jos joku päivittelee tuota listaa niin mulle voisi lisätä vähän infoa sinne:

Haaveillen / 33v / esikoinen toiveissa / haasteena endometrioosi / 1. ivfstä 2 kemiallista raskautta / 2. ivf tammikuussa 2026 / TAYS

Joo siis nyt eivät laittaneet lähetettä verikokeisiin, aiemmin on ollu. Tää oli niin hailakka mullakin että en tiiä, vielä ei pääse kyllä juhlimaan. Pitää soittaa sairaalaan ja kysyy, tänään harmillisesti toimistopäivä niin en päässy soittelee.

• Tykkää
Reactions: näännä
Mullakin aina joku paperiseinätoimisto/asiakaskäyntejä 45min välein koko päivän -päivä aina kun olis jotain tarvetta soittaa klinikalle. Tai no isoin ja akuutein tarve lääkärin kannanotollehan tulee aina pe-iltana.
Toivotaan parasta @Iik88 ja jos et saa verikoelähetettä niin että vielä huomenna kävisit niin sitten ehkä huomenna uusi kotitesti niin näkee miten kehittyy?

Juu kävin hakee lisää testejä, huomenna testaan vaikka saisinkin lähetteen. Hitsi miten ärsyttävän jännää tää taas. Mutta että ihan samalle se kemiallinen ja rv6 kesken mennyt raskaus näytti tuossa tikussa.

@Iik88 onnea haamusta 😍

@näännä onpa harmi että siellä on edelleen negaa 😣 Onneksi teillä on kuitenkin vielä se yksi alkio 🤞 Mihin asti sulla on tukilääkitys? Kuulostais siltä, että ihan hyvin voisit siirtoon päästä seuraavasta kierrosta, jos tukilääkitys onnistuu pitämään vuodon vielä hetken poissa.

Mä laitoin viime tiistaina testitulokset Ovumiaan ja kysyin lääkärin kantaa tulevan siirron lääkityksiin. Mitään vastausta ei edelleenkään, vaikka yleensä oon saanut suunnitelman viimeistään seuraavana päivänä. Taisi lääkäri ottaa nokkiinsa, kun menin ominpäin lisätutkimuksiin 😏

Mä voisin listan taas päivitellä ja voin jatkaa päivittelyä jokusen viikon. Jos seuraava siirto on taas nega, tuun todennäköisesti vetäytymään täältä pidemmälle tauolle ja sit saa joku muu ottaa koppia päivittelystä 🙋🏼‍♀️

• Tykkää
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🍀Mariamimi/41/toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut. 2x IVF omilla soluilla ja 3x PAS lahjasoluilla. Yksi alkio pakkasessa jäljellä, hoidot jatkuu 2026
🍀Haaveillen/ 33v / esikoinen toiveissa / haasteena endometrioosi / 1. ivfstä 2 kemiallista raskautta / 2. ivf tammikuussa 2026 / TAYS
🍀pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono (n. 2026>), palstatauko
🍀näännä / 39 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/kumppanuusvanhemmuus/IVF
🍀Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🍀MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. Hoidot päättyneet.
🍀Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus
🍀Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus
🍀Tasaraha / 37v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2,5v. / 2x km / selittämätön lapsettomuus / HUS / 4x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 11/25
🍀Tiuhti92/33/1./yksityinen/ICSI/ vaikea oligozoospermia
🍀Siili88/ 37 / ensimmäinen / tyks /IVF-jonossa/selittämätön lapsettomuus
🍀Iik88/37/2./tays/lahjasolu IVF/3. alkio siirretty, 3 pakkasessa

*Haikara matkalla*

Ovum93
...ensimmäinen..LA
Keltainenkukka92/ 33v/toinen, esikoinen luomuna, ongelmana erittäin matala AMH, Luomuplussa, LA 4/26
Zelina / 39 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor / 1. PAS plussa, LA 6/2026
Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. Mariamimi poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.

@Iik88 onnea haamusta

@näännä onpa harmi että siellä on edelleen negaa Onneksi teillä on kuitenkin vielä se yksi alkio Mihin asti sulla on tukilääkitys? Kuulostais siltä, että ihan hyvin voisit siirtoon päästä seuraavasta kierrosta, jos tukilääkitys onnistuu pitämään vuodon vielä hetken poissa.

Mä laitoin viime tiistaina testitulokset Ovumiaan ja kysyin lääkärin kantaa tulevan siirron lääkityksiin. Mitään vastausta ei edelleenkään, vaikka yleensä oon saanut suunnitelman viimeistään seuraavana päivänä. Taisi lääkäri ottaa nokkiinsa, kun menin ominpäin lisätutkimuksiin

Mä voisin listan taas päivitellä ja voin jatkaa päivittelyä jokusen viikon. Jos seuraava siirto on taas nega, tuun todennäköisesti vetäytymään täältä pidemmälle tauolle ja sit saa joku muu ottaa koppia päivittelystä
Mulla on Luge 400mgx2 verikokeen negaan eli perjantaihin asti. Outoa että kevään inssikierroissa vaikutti että pystyin siirtämään vuodon alkua puolet pienemmällä lugeannoksella, tai sitten se oli vaan sattumaa. Viime tuoresiirtokierrossa kun tämä nykyinen lugeannos ei pitänyt vuotoa poissa. Tunsin kyllä että se pidätteli sitä kaksi päivää kun kramppeja jo oli, mutta lopulta oviksen ajoituksesta päätellen johtofolli lähti kuitenkin kasvamaan silloin kun ne krampitkin tuli. Jos olen oikeassa niin nyt näyttää kyllä ihan hyvältä, koska tänään ei tullut mitään vahvoja menkkakipuja. Ehkä lieviä kyllä ja muistan että olin hetken huolissani että oisko kuukuppi pitänyt ottaa töihin mukaan. Jos se johtofolli ei lähde tänään kehittymään vaan vasta huomenna niin ovisplussa 23.12. eikä 22.12. vaikuttaa aiempaa mahdollisemmalta. Tästä teoriastani johtuen ajattelin että olisi sama lopettaa luget sitten kun tuo nykyinen purkki loppuu eli huomisen DPO 13 ilta-annoksen jälkeen.

Toivotaan @Mariamimi että lääkäri vastaa pian! Ja kiitos että päivität listaa!

HUH HUH! Perjantaina hedelmöittyneitä oli 8, tänään oli 9!! Eli kaikki jatkoi jakautumista viikonlopun yli plus yksi extra. Yksi siirrettiin, kaksi meni tänään pakkaseen ja loppuja viljellään vielä huomiseen ja sit menevät pakkaseen. Siis ihan huikeeta!
Mieletön tulos, vautsi! Siis oliko niin että se yksi hedelmöittyi hieman myöhemmin kuin muut? Tarrasukkia tänään siirretylle! Milloinkas viralliset ja epäviralliset testailut?

Huikea tulos @tasaraha ! Ja @näännä toivottavasti vuoto/ovis aikataulullisesti paras mahdollinen 🤞 Sullahan on mennyt ne aika nappiin tähän asti? Haittaako jos venyy vielä vähän enemmän, onhan siinä paljon arkipäiviä?

Hitto millainen lääkäri @Mariamimi 🫣 Varsinkin kun löytyi selkeä syy!! onko nyt tietoa aikataulusta ja onko esim selvää tehdäänkö luonnon/lääkekiertoon? Oon niin fiiliksissä kun mariamimin ja haaveillen tosihommat lähenevät, haaveillen aloitat synraelan jo ensi viikolla eiks vaa? 🤩

Huikea tulos @tasaraha ! Ja @näännä toivottavasti vuoto/ovis aikataulullisesti paras mahdollinen Sullahan on mennyt ne aika nappiin tähän asti? Haittaako jos venyy vielä vähän enemmän, onhan siinä paljon arkipäiviä?

Hitto millainen lääkäri @Mariamimi 🫣 Varsinkin kun löytyi selkeä syy!! onko nyt tietoa aikataulusta ja onko esim selvää tehdäänkö luonnon/lääkekiertoon? Oon niin fiiliksissä kun mariamimin ja haaveillen tosihommat lähenevät, haaveillen aloitat synraelan jo ensi viikolla eiks vaa?
Joo se ei todallakaan haittaisi mitään vaikka ovis tulisi myöhemmin kuin 23.12., mutta en vain pidä sitä kovin todennäköisenä. Jos se tulis aattona niin olis aika hurjaa 29.12. alkaa soitellla Felicitakselle että moi käykö jos tuun huomenna siirtoon. XD Mutta ne on mitoittaneet tuon joulutauon fiksusti niin että kenenkään ei sentään tarvitse ilmoittaa että siirron tarvis samana päivänä. No, pitää jutella sen lääkärin kanssa vielä tuosta väliviikkosiirtopolitiikasta. Pahus kun pitää sitäkin odottaa ainakin perjantaille tai en tiedä pitääkö varata maanantaille joku käynti jossa sitten suunnitellaan.
Joo monet ajoitukset mulla on menneet hyvin mutta fiaskona on jäänyt mieleen se kun popsin sydänkesällä Primolutia aivoinfarktia peläten että kuukautiset siirtyis ja elokuun stimulaatio saataisiin mahdutettua mun kahden reissun väliin, ja sitten aiottua stimulaatiota edeltävän kierron menkat tuli 5 päivää odotettua aikaisemmin ja aiheutti 5 viikon viiveen hoitoihin. Ylipäätään koko alkusyksyn teema oli "ai nytkö se vuoto jo tulikin?". Ne yhdistelmäpillerit joita söin syyskuussa alkoi vuodattaa läpi niin että helteinen ulkomaanreissu meni tiputellessa ja stimulaation aloitusajankohta huonoksi arvaukseksi, sitten ekan tuoresiirron jälkeen alkeellisissa mökkiolosuhteissa menkat puski lugeista läpi mitä ne eivät olleet ikinä tehneet. No mutta se Synarela-kierto toi korvaavan kokemuksen toki.

@Iik88 no nyt on kyllä vaikea käsittää sun klinikan aivoituksia. :O Luulis että se verikoe ois paljon halvempikin kuin ultra. Ja muutenkin olin luullut että siirron jälkeen tehdään tyyliin rutiinisti verikoe. Mutta kyllähän se kotitestien toistaminen toki antaa hyvää osviittaa tilanteesta. Ei auta kuin toivottaa rautahermoja!

@Iik88 Voi eii, toi on niin stressaavaa. 😓 Luulisi, että nyt hcg voisivat määrätä, jos viivat tosi haaleita. Ainakin esim synlabissa yms. mahollista käydä ottamassa jos ei sairaala millään suostu.
Mutta muista kans, että testien välillä on eroja. Mulla pc näytti paljon vahvempaa, kun taas raskauskeijun se oma liuskatesti näytti ihme hailuroita.

Olen kuullut viime aikoina ihmeellisiä juttuja tuosta Ovumiasta, mm. etteivät kirjoita itsellisille B-lausuntoa kun muka saisivat sakot 🙄 Felicitaksen lääkäri kirjoitti juuri ja laitettiin Kelaan, toivon että saan korvaukset jotta rahat eivät lopu ihan heti.

Minulle suunniteltiin tammikuulle osittain modifioitu PAS (pitäisi yleisesti ottaen olla paras, mitä luin tutkimuksia), Letroilla, irrotuspiikillä ja kahdella progesteronilla. Pitäisi mennä hyvin tammikuun puoliväliin, tai pidemmällekin, mutta lääkäri lupasi tarvittaessa taas tulla lomalta ultraamaan ❤

• Tykkää

Yhteistyössä