Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@Annika88 no onpa ihmeellinen väite että B-lausunnosta saisi sakot! Sehän on hyvänen aika hakemus joka sitten luetaan kelalla ja arvioidaan täyttyykö kriteerit! Ainahan hakea saa ilman sakkorangaistuksen pelkoa!

Mahtavaa kuulostaa hyvältä toi siirtosuunnitelma! Tuleekohan mullekin joku tuollainen. Meillähän on samanikäiset alkiotkin. :D Aloin miettiä joulutaukoa vielä siitäkin näkökulmasta että mitenhän kaikki limakalvoultratkaan järjestyy. No päivät tässä matelee kohti verikoetta ja uusia suunnitelmia.

@Annika88 no onpa ihmeellinen väite että B-lausunnosta saisi sakot! Sehän on hyvänen aika hakemus joka sitten luetaan kelalla ja arvioidaan täyttyykö kriteerit! Ainahan hakea saa ilman sakkorangaistuksen pelkoa!

Mahtavaa kuulostaa hyvältä toi siirtosuunnitelma! Tuleekohan mullekin joku tuollainen. Meillähän on samanikäiset alkiotkin. Aloin miettiä joulutaukoa vielä siitäkin näkökulmasta että mitenhän kaikki limakalvoultratkaan järjestyy. No päivät tässä matelee kohti verikoetta ja uusia suunnitelmia.

No joo, ei varmasti hakemisesta saa mitään sakkoja 😬 Mulle sanottiin että yksi ultra riittää, on kp 10-12. Letroilla ja itrotuspiikillä voidaan ajoittaa sen verran että siirto saadaan arkipäivälle. Jos on normaali kierto, niin ultra olisi joskus loppiaisen jälkeen tai loppiaista seuraavalla viikolla, mutta tarvittaessa ultrataan välipäivinä, jos onkin lyhyt kierto.

Hölmöltähän tuo sakkojuttu nyt kuulostaa mutta olisko kyseessä kuitenkin ollut joku sellainen juttu että lääkäri on kieltäytynyt kirjoittamasta sitä b-lausuntoa koska ei ole nähnyt itsellisen hoitoihin olevan sairausperustetta, yleensähän hoitoihin on kuitenkin syynä ”sosiaaliset syyt” ja käsittääkseni Kela ei helpolla hyväksy sairausperustetta ilman jotain erityistä syytä, eikä katso pelkän insseillä raskautumattomuuden olevan verrattavissa vuoden aktiiviseen luomuyritykseen mikä pareilta vaaditaan. Toki toivon ja itse ajattelen että kaikki jotka eivät insseillä raskaudu, voisivat olla oikeutettuja korvauksiin, asettaahan se nyt ihmiset aivan eriarvoiseen asemaan kun ivf:n vaaditaan niin suuria määriä rahaa, ja kuitenkin suuri osa itsellisiltä raskautuu niillä insseillä, ja parit kuitenkin saa korvaukset tosta noin vaan suorilta. Ja kun kuitenkin tämä itsellisjuttu nyt on ihan valtiotasolla hyväksytty ja nykyään julkisellakin hoitoja tarjotaan. Onhan sekin vähän hullunkurista että julkisella itsellinen saa ivf:t ja kaikki ”ilmaiseksi” ja sitten taas yksityisellä pitää pulittaa täysi hinta🥴

Hölmöltähän tuo sakkojuttu nyt kuulostaa mutta olisko kyseessä kuitenkin ollut joku sellainen juttu että lääkäri on kieltäytynyt kirjoittamasta sitä b-lausuntoa koska ei ole nähnyt itsellisen hoitoihin olevan sairausperustetta, yleensähän hoitoihin on kuitenkin syynä ”sosiaaliset syyt” ja käsittääkseni Kela ei helpolla hyväksy sairausperustetta ilman jotain erityistä syytä, eikä katso pelkän insseillä raskautumattomuuden olevan verrattavissa vuoden aktiiviseen luomuyritykseen mikä pareilta vaaditaan. Toki toivon ja itse ajattelen että kaikki jotka eivät insseillä raskaudu, voisivat olla oikeutettuja korvauksiin, asettaahan se nyt ihmiset aivan eriarvoiseen asemaan kun ivf:n vaaditaan niin suuria määriä rahaa, ja kuitenkin suuri osa itsellisiltä raskautuu niillä insseillä, ja parit kuitenkin saa korvaukset tosta noin vaan suorilta. Ja kun kuitenkin tämä itsellisjuttu nyt on ihan valtiotasolla hyväksytty ja nykyään julkisellakin hoitoja tarjotaan. Onhan sekin vähän hullunkurista että julkisella itsellinen saa ivf:t ja kaikki ”ilmaiseksi” ja sitten taas yksityisellä pitää pulittaa täysi hinta

Voi hyvinkin olla. Minulla on niin huippu lääkäri, että olen varmaan nykyään vaativa asiakas eikä kukaan muu lääkäri edes kelpaisi 😅 Hän kirjoitti niin hyvän lausunnon että pitäisi korvaukset saada, oikeasti näissä vaikuttaa vain se mitä lääkäri haluaa kirjoittaa.

Huikea tulos @tasaraha ! Ja @näännä toivottavasti vuoto/ovis aikataulullisesti paras mahdollinen Sullahan on mennyt ne aika nappiin tähän asti? Haittaako jos venyy vielä vähän enemmän, onhan siinä paljon arkipäiviä?

Hitto millainen lääkäri @Mariamimi 🫣 Varsinkin kun löytyi selkeä syy!! onko nyt tietoa aikataulusta ja onko esim selvää tehdäänkö luonnon/lääkekiertoon? Oon niin fiiliksissä kun mariamimin ja haaveillen tosihommat lähenevät, haaveillen aloitat synraelan jo ensi viikolla eiks vaa?
Siirto tehdään Menopurilla tuettuun kiertoon, sitä suositteli Dextrakin. Kroppa saattaa olla kuulemma jumissa endometrioosin kuivatuksen jälkeen ja ovis saattaa kaivata lisäbuustia. Kuivatushoito loppuu joulun välipäivinä ja siitä viikon sisään pitäisi alkaa menkat. Jos ei ala, niin sit ultraan. Mulla on onneksi hoitosuunnitelma ja Menopur jo valmiina lokakuulta, mutta kyseenalaistin kortisonin tarvetta enkä tähän saa vastausta 😏 Pakko ennen joulua soittaa, jos ei ala kuulua. Kortisoni pitäisi aloittaa kierron alusta enkä sitä ihan huvin vuoksi enää haluaisi syödä.

Vähän ärsyttää olla täysin Ovumian armoilla, kun muualla ei pääse ilman pitkiä jonoja lahjasoluhoitoihin. Tässä iässä klinikan vaihto ja pitkä jonotus ei ole enää vaihtoehto, jos uusi luovuttaja tarvitaan. Ellei lähdetä Viroon. Niin toivon, että tää vika alkio tarttuisi ja tällaisia ei tarvitsisi miettiä 🥺

@tasaraha aivan huikea tulos! 😍 Tsemppiä piinapäiviin!

@Annika88 onpa sulla joustava lääkäri, jos lomalta on valmis tulemaan ultraamaan ❤

@Iik88 varhaisilla päivillä varmasti voi viivojen vahvuuksissa olla vielä eroa. Suosittelen testailun jatkamista ja tarvittaessa sitä verikoetta. Harmi ettet sitä polin kautta saa 😣 Mulle on joissain siirroissa laitettu labralähete valmiiksi ajatuksella ”jos testien tulos on epäselvä”.

vautsi vau mikä saldo @tasaraha ❤ Toivotaan että tuolta joukosta tulee teidän pikkuinen, ainakin todennäköisyydet on teidän puolella 🫶

ja @Iik88 :lle rautahermoja. Ainoa lohtu tuossa tilanteessa lienee että todennäköisesti lähipäivinä tilanne selkeytyy ja näkee vahvistuvatko viivat. ❤️ Tosi outoa että et saanut labralähetettä

ja jepp @Keltainenkukka92 , synarela alkaa jo ensviikon pe! cant wait että päästään vihdoin eteenpäin 😍

Minulla on aivan ihana lääkäri, on moneen otteeseen ollut tarvittaessa tavoitettavissa niin työpuhelimesta kuin henkilökohtaisesta numerosta (onneksi ei ole tarvinnut kertaakaan häiritä vapaalla 😅) ja lomiltaankin käy ultraamaan jos on tarve. Ihan lääkärinkin takia toivon että onnistuisi tuolla eikä tarvitsisi vaihtaa klinikkaa, en millään raaskisi vaihtaa lääkäriä.

Itselläni on ensi viikolla varmuudeksi puhelinaika Dextraan. Toivottavasti ei ole kovin eri kannalla oman lääkärin kanssa sovituista lääkkeistä. Lisää olen valmis ottamaan, jos jotain suosittelee.

Ah ku tää on niin rasittava tää vaihe kun venailee menkkoja ja pää yrittää pyörittää erilaisia aikatauluskenaarioita tuleviin hoitoihin vaikka niihin ei ole mitään suunnitelmiakaan vielä tehtynä niin sikäli kaikki skenaariot on turhia. Mutta kyllä tää aika tästä kuluu ja ylihuomenna oon toivottavasti jo valaistuneempi mitä jatkosuunnitelmaan tulee.
Eksä myös ehdotti että lähdettäisiinkin välipäivinä reissuun. En kehdannut sanoa että en lähde koska haluan pitää varalla sitä pientä mahdollisuutta että silloin ois siirto. Omiinkin korviin tuo kuulostaa tyhmältä syyltä olla lähtemättä varsinkin kun stimulaatio tosiaan menee kuitenkin mun järjen mukaan maaliskuulle ainakin jos se on pitkä kaava, jolloin siirron on aikataulullisesti ihan sama olla tammikuussa. No mutta katsotaan mihin päädytään ja mitä jatkoja se lääkäri ehdottaa jne.

No mulla alkoi tänään nyt menkatkin jo mutta aina saa pitää peukkuja että joskus vielä raskautuisin vaikken nyt niin tehnytkään. <3
Itse asiassa käyn vastoin saamiani ohjeita verikokeessa to-iltana, koska perjantai on vaan ihan mahdoton päivä järjestää, minkä tajusin vasta sen viimeisen lääkärikäynnin jälkeen.
Toivotaan @Iik88 että viiva vahvistuu huomenna! <3

Hui tule päivittämään iik! Huomisen testi (mikä dpo?) kertonee melko paljon. 🙈 Ja nyt en osaa laskea, onko hyvä vai huono juttu että alkoi tänään @näännä? Siis seuraavan kierron kannalta. Tavallaan kurjaa kun alkaa näin yleisesti ottaen mutta toisaalta mielestäni se oli aina uusi mahdollisuus+sai jonkinlaisen aikataulun vs se kauhea limbo kun tietää ettei tullut mitään tällä kertaa ja menkkojakaan ei näy.

Ja naiset, jouluun on _kaksi viikkoa _!!

Tänään testasin ihan puhtaan negan. Dpo ois 18. Mä arvasin tän siitä ekasta testistä kyllä jo. Ja oireettomuudesta.

voi ei, pahoittelut että kävi näin 🥺 toi on raakaa kun annetaan ensin vähän toivoa ja sitten universumi toteaa että ei vaiskaan! 😣 Been there jo kahdesti tänä vuonna…

Mikäs tilanne sulla oli hoitojen suhteen? en jaksa selata taaksepäin. Oliko pakkasessa jotakin? Vai onko tämä hoitokierros tässä?

Voi kurjuus, @Iik88 :( Ja ikävää sekin että lääkitystäkin pitää vielä jatkaa. Mutta toivotaan että viikonlopuksi jo pääsisit lopettelemaan.

Itse kävin äsken verikokeessa, ja se kuulemma valmistuu vasta huomenna puolenpäivän jälkeen. Se on kyllä sitten siinä ja siinä että ehtiikö jatkosuunnitelmiin tulla mitään selvyyttä enää tällä viikolla.
Tosiaan olen jutellut lääkärin kanssa viimeksi siirtopäivänä, jolloin ei vielä tiedetty saadaanko mitään pakkaseen. Joten nyt on kyllä todella hatara mielikuva että mitä seuraavaksi ehkä tapahtuu. No mutta pikkuhiljaa tässä kuitenkin pääsee jo suuntautumaan johonkin muuhun kuin tähän että nyt tuli nega.

Tuntuu koko ajan vaikeammalta uskoa että siirto voisi olla tässä kierrossa, mutta toisaalta eikö he nyt pidä sitä klinikkaansa väliviikolla auki just siks että silloin voisi olla siirtoja. No, sen perusteella että menkat alkoi eilen niin todennäköisintä on edelleen että mun ovis tulee yhden päivän liian aikaisin. Ja jos mullekin haluttaisiin jotain lääkkeellistä tukea alkukiertoon niin sellaisenkin suunnitteleminen vaikkapa ensi maanantaina lienee tähän kiertoon jo liian myöhäistä.

Voi kurjuus, @Iik88 Ja ikävää sekin että lääkitystäkin pitää vielä jatkaa. Mutta toivotaan että viikonlopuksi jo pääsisit lopettelemaan.

Itse kävin äsken verikokeessa, ja se kuulemma valmistuu vasta huomenna puolenpäivän jälkeen. Se on kyllä sitten siinä ja siinä että ehtiikö jatkosuunnitelmiin tulla mitään selvyyttä enää tällä viikolla.
Tosiaan olen jutellut lääkärin kanssa viimeksi siirtopäivänä, jolloin ei vielä tiedetty saadaanko mitään pakkaseen. Joten nyt on kyllä todella hatara mielikuva että mitä seuraavaksi ehkä tapahtuu. No mutta pikkuhiljaa tässä kuitenkin pääsee jo suuntautumaan johonkin muuhun kuin tähän että nyt tuli nega.

Tuntuu koko ajan vaikeammalta uskoa että siirto voisi olla tässä kierrossa, mutta toisaalta eikö he nyt pidä sitä klinikkaansa väliviikolla auki just siks että silloin voisi olla siirtoja. No, sen perusteella että menkat alkoi eilen niin todennäköisintä on edelleen että mun ovis tulee yhden päivän liian aikaisin. Ja jos mullekin haluttaisiin jotain lääkkeellistä tukea alkukiertoon niin sellaisenkin suunnitteleminen vaikkapa ensi maanantaina lienee tähän kiertoon jo liian myöhäistä.
Eikös sulla ollut säännöllinen kierto ja ovulaatio? Silloin ei välttämättä alkukiertoon tarvita mitään lääkityksiä. Mahdollisesti haluavat ultrata ~kp 10 limakalvon tsekkaamiseksi ja sitten vaan ovistestejä. Kannattaa ehdottomasti soittaa huomenna ja ilmaista kiinnostus päästä siirtoon jo tästä kierrosta 🤞Mulla Felicitaksella (taisi olla sama lääkärikin) mentiin nopeasti hoidoissa eteenpäin ja kävin epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen jo kp 2 aamulla ultrassa ja lääkäri lähetti siitä suoraan tien toiselle puolelle apteekkiin hakemaan estrogeenit, ne piti aloittaa heti 🫢

Alkukierron lääketuki tosiaan jo alkaisi aikalailla näillä näppäimillä, jos sellaiselle olisi sulla tarvetta. Mulla oi-kierroissa Menopur on alkanut kp 3 ja lääkkeellisissä siirroissa estrogeeni kp 2.

@Iik88 pahoittelut negasta 💔 Oliko niin, että tämä oli eka siirto uuden lahjoittajan kanssa vai oliko nää kaikki kolme kemiallista saman lahjoittajan soluista? Onko sulla tarkistettu progesteroniarvoja siirtopäivänä?

• Tykkää
Reactions: näännä
Hei kiitos, @Mariamimi , tuo toi vähän toivoa! Pitää siis huomenna soittaa sinne heti kun hcg-arvo on valmis. Ja itse asiassa oon nimennyt vasta tämän kuluvan päivän viralliseksi kp1:si, koska eilen tulikin sitten vain jotain ruskeaa tuhrua ja kunnollisempi vuoto alkoi yön aikana. Niin sikäli sekin antaa hieman lisäaikaa peliliikkeille jos vain ehdin saada sen lääkärin langan päähän huomenna.

Eikös sulla ollut säännöllinen kierto ja ovulaatio? Silloin ei välttämättä alkukiertoon tarvita mitään lääkityksiä. Mahdollisesti haluavat ultrata ~kp 10 limakalvon tsekkaamiseksi ja sitten vaan ovistestejä. Kannattaa ehdottomasti soittaa huomenna ja ilmaista kiinnostus päästä siirtoon jo tästä kierrosta Mulla Felicitaksella (taisi olla sama lääkärikin) mentiin nopeasti hoidoissa eteenpäin ja kävin epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen jo kp 2 aamulla ultrassa ja lääkäri lähetti siitä suoraan tien toiselle puolelle apteekkiin hakemaan estrogeenit, ne piti aloittaa heti 🫢

Alkukierron lääketuki tosiaan jo alkaisi aikalailla näillä näppäimillä, jos sellaiselle olisi sulla tarvetta. Mulla oi-kierroissa Menopur on alkanut kp 3 ja lääkkeellisissä siirroissa estrogeeni kp 2.

@Iik88 pahoittelut negasta Oliko niin, että tämä oli eka siirto uuden lahjoittajan kanssa vai oliko nää kaikki kolme kemiallista saman lahjoittajan soluista? Onko sulla tarkistettu progesteroniarvoja siirtopäivänä?

Joo tää oli eka uudella luovuttajalla. Progesteronit tarkistettiin joo, ne oli reilu 50. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoimintaa ja se tsh oli ehkä aavistuksen korkee sekin (ehkä neljä jos muistan oikeen)ja sit ferritiinit jotain 20 mikä on liian matala sekin, kaikkeen on tietysti lääkitystä menossa niin ehkäpä seuraavalla on paremmat mahkut sit.

Se hcg-tulos tuli vasta ihan äsken :O
Olin just päättänyt että soitan sinne klinikalle nyt vaan vaikka se tulos ei ole vielä tullut, kun se Omamehiläisnäkymä päivittyikin siinä mun silmien edessä ja tulos viimein tuli. Negatiivinen tosiaan oli.

Hoitaja sanoi puhelimessa että tuoresiirron jälkeen pitäisi olla joka tapauksessa yksi välikierto ennen passia :O No jos se jotenkin parantaa ennustetta niin sillä sitten mennään. Sain lääkärille soittoajan tiistaille.

• Surullinen
Reactions: pienitoiveemme
Joo tää oli eka uudella luovuttajalla. Progesteronit tarkistettiin joo, ne oli reilu 50. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoimintaa ja se tsh oli ehkä aavistuksen korkee sekin (ehkä neljä jos muistan oikeen)ja sit ferritiinit jotain 20 mikä on liian matala sekin, kaikkeen on tietysti lääkitystä menossa niin ehkäpä seuraavalla on paremmat mahkut sit.
Toivotaan ja onneksi on joitakin mahdollisesti selittäviä tekijöitä kemiallisille ja niihin hoito 🙏 Koska seuraava siirto?

@näännä jännä miten samalla klinikallakin on noin erilaisia ohjeistuksia. Mähän en siis itse edes pyytänyt siirtoa heti seuraavaan kiertoon, vaan lääkäri käski tulla ivf:n jälkitarkastukseen vuodon alettua ja itse ehdotti suoraan toista siirtoa heti perään. Ei mitään puhettakaan taukokierroista 🤷‍♀️ Jos jotain positiivista, niin sun ei tarvitse jännätä sotkeeko joulutauko aikataulut.

Harmi, ettei tähän kiertoon saatu uusia positiivisia 🥲

Mulla alkoi menkat tänään ja tajusin, että seuraavien kohdalla on jo IVF-suunnittelukäynti takana päin👌Mitenhän hommat lähtee sen jälkeen pyörimään? 🤭 voiko olla mahdollista, että hoitoon pystyisi ilmottautua siitä tyyliin heti? 🤔 Menkat siis alkaa oletettavasti pari päivää suunnittelukäynnin jälkeen. Missä vaiheessa IVF liittyvä lääkitys aloitetaan? Mietin, että tarviiko jotain lisäkäyntejä vielä suunnittelun jälkeenkin..

Katseet voi alkaa suunnata ensi vuoteen, toivottavasti siitä tulee meidän kaikkien the vuosi ❤️🫶

• Rakkaus
Reactions: näännä

Yhteistyössä