Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa @Mollama 😇 Voin hyvin samaistua tuohon järkytysfiilikseen siitä, ettei edes ajatella kevyempiä hoitoja, vaan heitetään suoraan syvään päätyyn. Selvästi ovea pidetään kuitenkin auki vielä muillekin vaihtoehdoille, kun aukiolotutkimus tehdään. Mulle ei sitä edes ehdotettu, kun edettiin suoraan IVF ikä edellä. Toki se olisi vaan ollut ajan ja julkisten rahojen heittämistä kankkulan kaivoon, kun ainoa järkevä optio oli IVF. Tsemppiä tutkimuksiin ja kerrohan tänne sitten ihmeessä tuloksia. 😊

• Rakkaus
Reactions: Mollama
Onpa upeita uutisia No nytpä olis kun päästäis kaikki @Mariamimi @MyMa @TOIVOTONVIERAILIJA ja minä siirtoon tässä lokakuussa ja olis aikalailla kovat piipussa kaikilla!!! Tulokset tietty sen mukaiset ja kunnon plussaropina ja saatais porukkaa sinne alkionsiirroista plussanneet -ketjuun ja yhdessä ooteltais ja raportoitais sitten nt- ja rakenneultrista - ja synnytyksistä!!!! Ja @näännä ja @Zelina tietty messiin myös!

Ihana viesti, todellakin toivotaan että näin käy! Jospa tämän ryhmän huono onni olisi kääntynyt @Keltainenkukka92 onnistumisen myötä! ;)

• Tykkää
Reactions: MyMa ja Zelina
@Keltainenkukka92 Onnea Miljoonasti, voin vaan kuvitella mitkä fiilikset

@MyMa Joo siis eihän nyt tietty voikaan pysyä perässä kaikkien kuvioissa ja varsinkaan mun kun käyn ristiin rastiin Virossa, Felicitaksessa ja Naistenklinikalla Mulla on siis Virossa ne hoidot ja käyn pääsääntöisesti kaikki ultrat ym siellä, noi Naikkarille käynnit, mitä olis siis ollu viime pe joka meni ohi sen oksennustaudin takia, olis ollu siis siihen pitkittyneeseen km-vuotoon liittyvää mutta nyt siis tosiaan näyttää että se olisi loppu, 6 viikkoa kesti kaikkinensa. Felicitaksessa oon käyny jonkun kerran folliultrassa ja nyt vaan ihan keskustelemassa näistä huonosti menneistä lahja-alkiohoidoista. Mutta siis Viron lääkäriä en oo tavannut viimeksi kuin varhaisultrassa pari kk sitten eli varsinaista hoidonsuunnitteluakaan ei olla vielä tehty - tai itse olen toki sen tehnyt

Nyt ollaan laivalla, lasten kanssa, ollaan menty yleensä tälleen että yö laivalla ja sitten ollaan jo aamusta Virosta, en oikeen tykkää niistä päiväristeilyjen aikaisista lähdöistä kun pitäis jo joskus 6:40 seistä bussipysäkillä niin mieluummin näin niin pysyy rento meininki ja hyvä fiilis, päiväretken merkeissä aina näitä reissuja tehdään Huomenna siis se ultra

Voihan toivottomuus @toivotonvierailija

Miten sieltäkään nyt ei syytä löytynyt Onhan toi nyt ihan tosi epäreilua että kaksi testattua jo siirretty tuloksetta Oliko sulla siirrot luonnonkiertoon vai lääkkeelliseen? Oliko ovis todennettu/progesteroni katottu ja kaikki tollaset perusjutut varmaan tsekattu? Onko Prednisolonesta mitään puhetta ollu? Oliko sulla millanen tausta että onko raskauksia/plussia hoidoilla tai ilman? Mulla on siis kaksi lasta ivf:llä omilla soluilla ja tulivat suht helposti ekasta blastonsiirrosta molemmat ja nyt olen siis lahja-alkiohoidoissa (mutta ”hyviä” luovuttajien sukusoluja, ei siis pariskuntien ylijäämäalkioita ja nyt viimeisin yritys eri sukusoluilla) ja neljä blastoa siirretty, ei testattuja toki, ja tuloksena vaan kemiallinen, nega, tuulimuna ja tää viimeisin km ja Viron lääkärin ehdotus on kokeilla nyt seuraava siirto Klexanen ja Presnisolonen kanssa, Suomen lääkäri piti Klexanea turhana/perusteettomana mutta Prednisolonea hyvänä ideana ja sanoi että on tutkittu että naisiöle, kenelle on tehty useita alkionsiirtoja, voi tullaan vähän ”hyljintää” alkioita kohtaan. Tämmöstä vaan tuli mieleen.

Yritin vastata tähän, mutta tulee herja, kokeilen nyt jakaa kommentteja useaan viestiin.
Perusjutut on tsekattu meillä vuosia sitten ennen esikoista, voi olla että jotain muutoksia arvoihin olisi tullut nyt. Toisaalta jos lääkkeellinen kierto, niin onko omalla hormonitasolla väliä?

Meillä on nyt hoitojen aikana tullut kemiallisia raskauksia, jotka ovat siis päättyneet hyvin nopeasti plussan jälkeen. Mulla paljon munasoluja ja stimulaatio sujunut hyvin, mutta alkiotestauksessa yli puolet alkioista huonoja . Tämän perusteella ymmärrän ettemme onnistuneet insseissä, mutta nyt tilanteen pitäisi olla toinen.

Onpas sulla muuten ollut erittäin huono onni lahja-alkiosiirroissa :( Oliko niin että selkeää syytä ei ole ja nyt testataan eri asioita?

... jatkoa.

Siirrot on tehty lääkkeelliseen kiertoon, tähän päädyttiin jotta saadaan pelivaraa päivien kanssa. Haluisin vaihtaa luonnonkiertoon, mutta koska limakalvotesti tehtiin lääkkeelliseen kiertoon ei tässä kohtaa enää kannata vaihtaa.

@Karhurouvanen Mainitsemastasi lääkkeestä en ole kuullut, pitäisiköhän ottaa puheeksi. Toisaalta on tehty vain 2 siirtoa, joten jos tuo auttaa vasta useamman siirron jälkeen niin tuskin siitäkään sitten on meille apua.

@Mariamimi ymmärrän ristiriitaiset tunteet tuloksista. Hienoa kuitenkin, että pääsette nyt nopeasti jatkamaan hoitoja.

Lopuksi vielä uusille tervetuloa mukaan 🤗

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Tänään tuli ovisplussa ja nyt on sovittu siirtopäivä ensi viikolle! 😱 Tosiaan mulla on neljä kolmepäiväistä pakkasessa ja nämä kaikki ilmeisesti tarkoitus viljellä blastokysteiksi, jotta huonot karsiutuvat pois jo alkumetreillä. Tietty nyt on sitten ihan pieni paniikki päällä, että kuukahtavatko kaikki, onko meillä ensi viikolla edes siirrettävää. Sulatus alkaa siis maanantaina. En jaksa oikein uskoa, että kaikki alkiot jaksaisivat ponnistaa ja se taitaisi sotia todennäköisyyksiä vastaan myös. Nyt vaan pitää toivoa, ettei soittoa kuulu ja edes yksi selviäisi siirtoon asti.

Tänään tuli ovisplussa ja nyt on sovittu siirtopäivä ensi viikolle! Tosiaan mulla on neljä kolmepäiväistä pakkasessa ja nämä kaikki ilmeisesti tarkoitus viljellä blastokysteiksi, jotta huonot karsiutuvat pois jo alkumetreillä. Tietty nyt on sitten ihan pieni paniikki päällä, että kuukahtavatko kaikki, onko meillä ensi viikolla edes siirrettävää. Sulatus alkaa siis maanantaina. En jaksa oikein uskoa, että kaikki alkiot jaksaisivat ponnistaa ja se taitaisi sotia todennäköisyyksiä vastaan myös. Nyt vaan pitää toivoa, ettei soittoa kuulu ja edes yksi selviäisi siirtoon asti.

Toivotaan että menis pakkaseenki asti takas alkioita ❤️ Hyvä että viljelevät nyt kaikki kerralla 👍🏻 Musta olis ihan hirveetä jos 1 kerrallaan kokeilisivat ja menis monta kuukautta hukkaan jos ei tuliskaan siirrettävää ja aina on mahollisuus ettei joka kierros ovuloi ees oikeana päivänä. Toivotaan siis onnistunutta siirtoa, alkioita pakkaseen ja pysyvää plussaa 🤞🏻

• Tykkää
Reactions: Zelina
Tuo on ihan totta, et mieluummin näin, niin vältetään turhat siirrot ja keskenmenot myös! Toki tässä on plussana myös se, että pääsee aloittamaan uuden IVF-kierroksen nopeammin, jos näistä alkioista ei olisi mihinkään. Tärkeä asia tässä iässä. Mutta pitää nyt vaan toivoa parasta, ei muu auta. 😊

• Tykkää
Reactions: MyMa
Täälähän on ollu paljon tapahtumaa niin hyvässä kuin huonossa. Alkuun pahoittelut @Karhurouvanen @MyMa ja @tasaraha ettei plussista tullutkaan vauvaa 🫶 En ymmärrä miten täällä on oikeesti ollu näin huono tuuri kaikilla ettei mikään meinaa onnistua

@Keltainenkukka92 Aivan ihanaa että saitte sitte kuitenki ihan luomuplussan ja ultrassakin kaikki hyvin! Tää luo kyllä tosi paljon toivoa että vaikka lähtökohdat alkais olla kuinka huonot tahansa niin siihen ei tosiaan tarvita ku yks hyvä munasolu joka lähtee kehittymään 🫶

@pienitoiveemme Tais olla piinapäivillä, toivottavasti sielä inssi toimis

@Mariamimi @näännä @Zelina @Toivotonvieralija Teillä oli kans hommat hyvällä mallilla etenemäs

Mites @haaveillen meidän toinen pitkä kesätaukoilija. Joko sulla alkaa olemaan syksyn suunnitelmat selvillä millä mennään? On tää vaan ollu pitkä aika oottaa kun mitään ei tapahdu ‍

Uusiakin tullu Kiva saada lisää porukkaa tänne juttemaan Varsinki jos nää suunnittelee seuraavasta siirrosta joukkopakoa Toivottavasti onnistuisivatki 🫶 Vaikka tänne ei kenenkään toivois koskaan päätyvän Mut tervetuloa @sara3 ja @Kerttumaaria

Omat kuulumiset:
Sain tänään hoitosuunnitelman toiseen ivf hoitoon! Lopetan Gestinylit 28.9 ja uus kierto alkaa 1.10. Lääkäri haluaa luomukierron väliin niin enskuun lopussa alkais pistokset Lääkkeeksi tälläkertaa oli laittanu Ovaleap pistokset ja mennään lyhyellä kaavalla taas niin Ganirelix jarruna. Ovaleapin saan alottaa jo kp 2 annoksella 200IU. Viimeksi pistokset alko vasta kp3 illalla kun oli ultra käytynä. Marraskuun puolessa välissä siis pitäis olla punktio!

Jotain varmasti jäi kommentoimatta mutta yritän tässä aktivoitua palstalla niin pysyis paremmin perillä. 🫶 kaikille!

Kiitos kysymästä! Selvistä suunnitelmista en tiedä, mutta suunnittelukäynnin odotus on menossa, jonne en vielä(kään) ole saanut kutsua. Toivon että päästäisiin vielä tälle vuodelle tekemään ivf. Turhauttaa tämä odottelu kyllä, tuntuu että kaikilla muilla on syksy startannut uusia vaiheuta, ja itsellä ei tapahdu _mitään_. Jos asuisin Tampereella niin varmaan ivf olisi jo hyvää vauhtia menossa… Olen siis taysin satelliittisairaalan asiakas ja täällä päässä on klinikka ruuhkautunut ja on lääkärivajetta… Ja kun luomuyritystäkään ei voi ajankuluksi harrastaa, niin eipä tässä juhlafiiliksiä ole. Suht syvissä vesissä on menty viimeiset pari kk. En ole jaksanut osallistua täälläkään kauheasti keskusteluun, muiden tsemppaaminen tuntuu teennäiseltä tällä hetkellä, kun itsellä on niin matala mieliala. Aika kuluu, sitä vanhenee, ja pelottaa että tää kaikki odottelu ja hoitojen läpikäynti on lopulta turhaa eikä johda pysyvään raskauteen. Sellanen avautuminen sitte 😅

Tänään dpo7 ja mut valtasi aamulla jotenkin semmonen kummallinen "mitä jos nyt kuitenkin"-olo 🤩 jostain tämä fiilis kaivautui yllättäen vaikka eikai nyt vielä näillä päivillä juuri mitään vielä tiedä. On myös pistellyt vatsanpohjasta pari päivää. Mutta voi olla mitä vaan ja kohta tullaan taas alas ja lujaa 🙈

Mutta joka tapauksessa tämä toiveikkuus tuntuu nyt hetken hyvältä joten tartutaan siihen 🤞 koskahan uskaltaisi testata? 🤭

Tänään dpo7 ja mut valtasi aamulla jotenkin semmonen kummallinen "mitä jos nyt kuitenkin"-olo 🤩 jostain tämä fiilis kaivautui yllättäen vaikka eikai nyt vielä näillä päivillä juuri mitään vielä tiedä. On myös pistellyt vatsanpohjasta pari päivää. Mutta voi olla mitä vaan ja kohta tullaan taas alas ja lujaa 🙈

Mutta joka tapauksessa tämä toiveikkuus tuntuu nyt hetken hyvältä joten tartutaan siihen 🤞 koskahan uskaltaisi testata? 🤭
Minä varmasti olisin testaamassa viikonloppuna jo. 🤭 Ainakin kuulostaa lupaavalle tässä vaiheessa! 🤩

• Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
... jatkoa.

Siirrot on tehty lääkkeelliseen kiertoon, tähän päädyttiin jotta saadaan pelivaraa päivien kanssa. Haluisin vaihtaa luonnonkiertoon, mutta koska limakalvotesti tehtiin lääkkeelliseen kiertoon ei tässä kohtaa enää kannata vaihtaa.

@Karhurouvanen Mainitsemastasi lääkkeestä en ole kuullut, pitäisiköhän ottaa puheeksi. Toisaalta on tehty vain 2 siirtoa, joten jos tuo auttaa vasta useamman siirron jälkeen niin tuskin siitäkään sitten on meille apua.

@Mariamimi ymmärrän ristiriitaiset tunteet tuloksista. Hienoa kuitenkin, että pääsette nyt nopeasti jatkamaan hoitoja.

Lopuksi vielä uusille tervetuloa mukaan 🤗

Se Prednisolon on siis kortisonia ja sitä aina silloin tällöin siirroissa käytetään/kokeillaan, ajatuksena siis jos olisi jonkinlaista ”hyljintää”/voimistunutta immuunipuolustusreaktiota alkiota kohtaan eikä siksi kiinnittyminem onnistuisi, ei siis erityisesti useamman alkionsiirron jälkeen, mulla on ollu se aikanaan kokeeksi ihan ekan ivf:n ekassa PASissa. Olikohan täällä myös Zelinalla (?) se käytössä. Se tuli vaan mieleen että jos haluaa jotain kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa pitäisi olla ja sitä yleensä käytetään/kokeillaan just jos ”ei hyvätkään alkiot oo kiinnittyny”. Mulla itellä ”autoimmuunitaipumusta” (kilpparivajis, astma ja allergioita) niin silläkin ajatuksella sitä sillon joskus kokeiltiin.

Mulla on aina aiemmat kaikki ivf-siirrot tehty luonnonkiertoon, nyt nää pieleen menneet lääkkeelliseen (alunperin yritettiin myös luonnonkiertoon mutta kun kaksi peräkkäistä kiertoa meni ohi kun ovis silleen että siirto olis ollu vkl niin siirryttiin lääkkeelliseen) ja nyt sit seuraava tehdään taas luonnonkiertoon. Suomen lääkäri oli sitä mieltä että ehdottomasti kannattaa tää seuraava tehdä luonnonkiertoon (kun siis aiemmat raskaudet tullu ”helposti” ja sillon luonnonkiertoon siirrot), sanoi että vaikka periaatteessa tulokset niillä on samaa luokkaa mutta että luonnollinen keltarauhanen erittää useita hormoneja mutta lääkkeellisessä kierrossa otetaan vaan yhtä, eli keltarauhashormonia että voi siinä olla eroja, sanoi esimerkkinä jonkun hormonin nimen jonka roolia ei kuulemma tiedetä (reliini tai jotain sinnepäin). Nythän on myös tullut niitä tutkimustuloksia (ja esim TAYSissakin vaihdettu ihan linjaa ja siirrytty suosimaan luonnonkiertoa entisen 50/50-suhteen sijaan) että lääkkeelliseen kiertoon tehdyssä on paljon enemmän raskausmyrkytyksiä ja jotain muita ongelmia, liittyy kai siihen istukan kehitykseen että se ei just kehity välttämättä niin hyvin kuin luonnonkierron siirroissa kun keltarauhanen tuottaa kaikki tarpeelliset hormonit. No mutta siis onhan niitä lääkkeellisiä tehty iän kaiken ja hyvin useimmiten menee että tää nyt on vaan tällasta pohdintaa.

Heti tänään perjantaina vaan testaamaan👌 Dpo 8 voi jo hyvin näkyä tai yhtä hyvin olla näkymättä, joten jos tulee plussa niin voi olla onnellinen, jos nega niin sitten tietää että ehkei vielä vaan näy👌 Itellä tullu plussa Pregcheckillä (ei herkkä) kaksi kertaa dpo 8, sekä pojan raskaudessa että tuulimunassa (ja dpo:t varmoja kun olleet alkionsiirtoja), ihan sellanen selvä viiva, siis hailu tietysti mutta ihan silminnähtävä eikä mikään hyvällä tahdolla ja mielikuvituksella tietyssä valossa ja kallistuskulmassa nähtävä🙂👍 Kerrohan tänne sitten heti kun oot tehny🤩🤩🤩

Mulla tuota Prednisolonia ei oo hyljintäajatuksella ollut käytössä, mutta ihoon/autoimmuunisairauteen muutoin oon sitä joutunut syömään yhden parin viikon kuurin vuodessa. Nyt ei olekaan tarvinnut ainakaan pariin vuoteen sitä syödä, kun iho ollut niin hyvässä kunnossa. 😊 Tuosta tulikin mieleen, että katoin Simpukan nettisivuilta eilen Eero Varilan 9.9. verkkoluennon pitkistä epäonnisista hoidoista. Hänen vastaanotollaan on sitten löydetty ratkaisu/hoito ongelmiin ja saatu toivottu tulos. Kannattaa kurkata, jos yhtään kiinnostelee, oli mielenkiintoisia juttuja!

@haaveillen oot usein ollut ajatuksissa. Teidän tauko on venynyt kyllä kohtuuttoman pitkäksi Onko noissa jonoissa tokaan ivf:ään mitään hoitotakuuta?

🫶 kiitos sympatiasta. En kyllä nyt sitten tiedä, miten hoitotakuu menee näissä ivf jonoissa 🤔. Ja kun todennäköisesti tays on antanut vihreetä valoa, mutta ongelma on muualla. Onko se sitten se sama 3kk mikä kiireettömässä hoidossa muutenkin. Täytynee nyt selvitellä tuotakin. Nopeella googlettelulla mulla olis oikeus saada seteli yksityiselle kun julkisella ei hoitkotakuuta pystytä toteuttaan..

Meille sanottiin että HUS hoitojonot IVF suunnitteluun on n. 3-4kk. Eli jos nyt meillä ei ole tässäkään kierrossa onnea aloitetaan jonottelu todennäköisesti n. viikon päästä.

En vielä testannut, vähän semmosta menkkamaista juilimista on. Toisaalta menkat olisi super ajoissa jos nyt jo tulisi. Hmm. Jospa huomenna testaan 🤔

🫶 kiitos sympatiasta. En kyllä nyt sitten tiedä, miten hoitotakuu menee näissä ivf jonoissa 🤔. Ja kun todennäköisesti tays on antanut vihreetä valoa, mutta ongelma on muualla. Onko se sitten se sama 3kk mikä kiireettömässä hoidossa muutenkin. Täytynee nyt selvitellä tuotakin. Nopeella googlettelulla mulla olis oikeus saada seteli yksityiselle kun julkisella ei hoitkotakuuta pystytä toteuttaan..

• Tykkää
Reactions: Zelina
@haaveillen mietin myös että Suomessahan on terveydenhuollon valinnanvapaus. Olin oikeastaan ollut käsityksessä, että potilas saa käytännössä valita vain sairaanhoitopiirin, jossa hoito tapahtuu, mutta nyt kun googlasin tuotakin niin sanamuoto näyttääkin menevän että saa valita sen hoitoyksikön vapaasti, kunhan hoitoja vaan tehdään siinä potilaan haluamassa yksikössä. Eli sinne taysiinkin voisi ehkä olla mahdollista kuitenkin päästä potilaaksi valinnanvapauteen vetoamalla? Toki jonotushan ehkä alkaisi uudestaan että sikäli ei tässä kohtaa ehkä houkutteleva vaihtoehto.

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Millasella annoksella @Karhurouvanen sulla on prednisolon käytössä? Mulla kans autoimmuuni sairaus ja on ollut aktiivisena viime vuodet. Ja edelleen lievästi aktiivisena niin oon miettinyt, voiko se olla osa syynä kun raskaus ei ala... Pitää ensviikolla kysyä lääkäriltä ao yhteydessä. Olisin valmis sitäkin kyllä kokeilemaan, vaikka pienet riskit senkin käytössä on.

Tänään tuli ovisplussa ja nyt on sovittu siirtopäivä ensi viikolle! Tosiaan mulla on neljä kolmepäiväistä pakkasessa ja nämä kaikki ilmeisesti tarkoitus viljellä blastokysteiksi, jotta huonot karsiutuvat pois jo alkumetreillä. Tietty nyt on sitten ihan pieni paniikki päällä, että kuukahtavatko kaikki, onko meillä ensi viikolla edes siirrettävää. Sulatus alkaa siis maanantaina. En jaksa oikein uskoa, että kaikki alkiot jaksaisivat ponnistaa ja se taitaisi sotia todennäköisyyksiä vastaan myös. Nyt vaan pitää toivoa, ettei soittoa kuulu ja edes yksi selviäisi siirtoon asti.

Päästään piinailemaan yhdessä, täälläkin saatu siirtopäivä ensi viikolle 🤗

Teidän suunnitelma viljellä kaikki blastoiksi kuulostaa hyvältä. Toivottavasti nyt molempien osalta kaikki välivaiheet ennen siirtoa menevät nappiin. 🙈

Jäin nyt vähän siihen käsitykseen tarkemman googlettelun jälkeen, että ivf jonotukseen ei päde hoitotakuu. Kun taas esim lapsettomuustutkimusten ensikäyntiin se luonnollisesti pätee. Siitä eteenpäin se on vaan sit jonoon ja jonotusaika on kysynnän mukaan 🫣 näin asian ymmärsin.

@näännä joo näinhän se on, että voisin vaatia hoidon kokonaisuudessaan taysiin, mutta se vaikeuttaa käytännön toteutusta niiiiin paljon, kun sinne on yli 200km matkaa, niin käytännössä se vaatisi aina vapaapäivän vaikka käynti olisi 15min ultraus. Ja haluan olla mahdollisimman pitkään kertomatta näistä kuvioista töissä. Ja voi tosiaan olla, että jotain jonotusta (ehkä?) voisi olla edessä jos nyt kesken kaiken haluaisin vaihtaa 🤔MUTTA, eipä tuota nyt tarvitse miettiä koska saatiin juuri tänään AIKA SUUNNITTELUUN! Toki se on vasta reilun 6 viikon päästä, mutta ainakin nyt on joku päämäärä mihin suunnata ajatukset. Saan vielä ohjeet, milloin lopetan pillerit, koska on pakko lopettaa ne ennakkoon että varmasti ehtii ennen joulua. Onpa helpottunut olo nyt 🫶

Jäin nyt vähän siihen käsitykseen tarkemman googlettelun jälkeen, että ivf jonotukseen ei päde hoitotakuu. Kun taas esim lapsettomuustutkimusten ensikäyntiin se luonnollisesti pätee. Siitä eteenpäin se on vaan sit jonoon ja jonotusaika on kysynnän mukaan 🫣 näin asian ymmärsin.

@näännä joo näinhän se on, että voisin vaatia hoidon kokonaisuudessaan taysiin, mutta se vaikeuttaa käytännön toteutusta niiiiin paljon, kun sinne on yli 200km matkaa, niin käytännössä se vaatisi aina vapaapäivän vaikka käynti olisi 15min ultraus. Ja haluan olla mahdollisimman pitkään kertomatta näistä kuvioista töissä. Ja voi tosiaan olla, että jotain jonotusta (ehkä?) voisi olla edessä jos nyt kesken kaiken haluaisin vaihtaa 🤔MUTTA, eipä tuota nyt tarvitse miettiä koska saatiin juuri tänään AIKA SUUNNITTELUUN! Toki se on vasta reilun 6 viikon päästä, mutta ainakin nyt on joku päämäärä mihin suunnata ajatukset. Saan vielä ohjeet, milloin lopetan pillerit, koska on pakko lopettaa ne ennakkoon että varmasti ehtii ennen joulua. Onpa helpottunut olo nyt 🫶

Kuusi viikkoa on toki pitkä aika, mutta ihana kun on edes se etappi nyt tiedossa! 🥳

• Rakkaus
Reactions: haaveillen
@haaveillen loistavaa 🥳 Vaikka odottelua vielä onkin tiedossa, on sentään joku takaraja jo sille odotukselle! Ihan peestä jos hoitotakuu ei koske jonotusta mitenkään 😩

Prednisolonista oli puhetta. Mulla se oli kesäkuun siirrossa käytössä 10mg annostuksella. Isommistakin annoksista olen kuullut. Mulla ei ole autoimmuunisairautta, mutta koska takana oli kolme negasiirtoa hyvälaatuisilla blastoilla ilman minkäänlaisia kiinnittymisyrityksiä, otettiin sekin kokeiluun. Ei kyllä auttanut sekään ainakaan vielä. Tosin aloitettiin vasta kesken kierron vähän lennosta, kun järkevintä olisi aloittaa kierron alussa. Nyt taas tässäkin siirrossa menee samalla annostuksella ja aloitin kp 2.

Yhteistyössä