Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla alkoi menkatkin nyt tässä sitten, sanoisin että tänään on kp1 vaikka eilenkin vähän tuhrutteli. Lienee sitten vähän myöhäistä tiistaina lääkärin kanssa pohtia olisiko se folleja tasaava Microgynon ollut hyvä tähän välikiertoon. Toisaalta, ihanaa että nyt ollaan jo siinä välikierrossa, asiat menee eteenpäin, seuraava munasolukeräys voi hyvinkin olla jo ensi kuussa!
Palasin tänään mökiltä, jossa olin maanantaista asti vain kaksi raskaustestiä mukanani, viimeisimmän tein toissapäivänä, enkä nyt ihan vielä uskalla lopettaa lugea vaikka veri+lugemössö alapäässä onkin vähän, öh, no semmoista että tekisi mieli lopettaa ne luget. Jos ehdin huomenna kauppaan ostamaan raskaustestin niin sen jälkeen kyllä sitten jo lopetan. Lääkärihän siis tähdensi että missään nimessä ei saa lopettaa ennen veritestiä.

Mökillä oli yllättävän mukavaa ja olen päässyt yli pahimmasta pettymyksestä ja ajatuksia myös muualle kuin hoitoihin.

Kiitos myötätunnosta. Maanantaina neuvonta + nipt naikkarilla. Sen verran juttelin sieltä soittaneen kätilön kanssa että suurin 🆘 oli papp-a arvo, joka mun kohdalla on hyvin matala. Myös niskaturvotus turhaan iso vaikka siis normirajoissa. Downissa papp-a on hyvin matala, siksi niin kohonnut downriski. Papp-a mittaa istukan toimintaa ja mun arvo on niin matala että vaikkei napsahtaisi kromosomivirhettä niptissä niin raskaus on riskiraskaus, 20-30 kertainen riski preeklampsiaan, kohtukuolemaan, pieneen syntymäpainoon, ennenaikaiseen synnytykseen ja istukan ennenaikaiseen irtomiseen. Että vaikka saadaan ns hyviä uutisia 2-3 viikon kuluttua niin loppuraskaus saa olla vakavasti huolissaan. Heh, miten saatoin edes kuvitella että nyt olisi alkanut ihana seesteinen vaihe missä olisin vain voinut olla iloinen ja onnellinen tästä.

Edelleen en ole saanut mikään lopullinen diagnoosi vaan riskit vähän kaikkeen ovat erittäin kohonneet (ja tilastollisesti todennäköisintä että tarina päättyy onnellisesti)mutta juuri nyt mietin miten vain jaksan nipt tulosten odottelua ja sen jälkeen seuraavat 6kk.

Kauheeta että tuommosen Kannasta saa ittekseen nähdä☹️ Vaikka hyvä tietty että soittivat pikaisesti mutta silti☹️ Tuntuu kyllä sydäntäsärkevältä teiän puolesta💔 Että kun olisit nyt vaan saanu vihdoin nauttia täysillä siitä odotetusta raskaudesta, kun vielä nt-ultrassakin kaikki oli hyvin😢 Jaksamista, on varmasti vaikeita päiviä ootella aikoja ja tuloksia ja sitten vielä ne loppuraskauden riskitkin☹️

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Ei ole totta @Keltainenkukka92 💔 Ei todellakaan pitäisi teidän jo muutenkin vaikean matkan päälle tulla vielä tällaisia lisähuolia. Ja tiedon sait Kannasta? 😳 Kamalaa jättää pohtimaan tollaisia itsekseen ja vielä noin pitkäksi aikaa.

@Karhurouvanen kiitos infosta! Hassua, että siellä kerrotaan noinkin paljon, mutta ei ikää 😄 Tosin se varmasti aiheuttaisi eniten lahjoittajien valikointia, joten ymmärrettävää. Täällä ei tosiaan jostain syystä mee yv:t läpi. Mut löytää samalla nimimerkillä vau.fi-palstalta, jos sitä käytät? Mielellään otan kyllä lisäinfoa Viron hoidoista jos saat laitettua 🙏 Ollaan vielä vähän kahden vaiheilla lähdettäisiinkö tarvittaessa kokeilemaan toisella lahjoittajalla. Tallinnakin on ollut harkinnassa.

Oon yrittäny nyt kaksi päivää päästä sinne vau:lle mutta ei onnistu, hermo vaan menee🤯🤯🤯 Vaikka kuinka vaihdan salasanan ja kaikki on oikein niin en silti pääse sinne sisään, aina vaan muka väärä salasana🤯🤯🤯

Ei ole totta @Keltainenkukka92 💔 Ei todellakaan pitäisi teidän jo muutenkin vaikean matkan päälle tulla vielä tällaisia lisähuolia. Ja tiedon sait Kannasta? 😳 Kamalaa jättää pohtimaan tollaisia itsekseen ja vielä noin pitkäksi aikaa.

@Karhurouvanen kiitos infosta! Hassua, että siellä kerrotaan noinkin paljon, mutta ei ikää 😄 Tosin se varmasti aiheuttaisi eniten lahjoittajien valikointia, joten ymmärrettävää. Täällä ei tosiaan jostain syystä mee yv:t läpi. Mut löytää samalla nimimerkillä vau.fi-palstalta, jos sitä käytät? Mielellään otan kyllä lisäinfoa Viron hoidoista jos saat laitettua 🙏 Ollaan vielä vähän kahden vaiheilla lähdettäisiinkö tarvittaessa kokeilemaan toisella lahjoittajalla. Tallinnakin on ollut harkinnassa.

En vaan kertakaikkiaan sinne pääse, oon yrittäny jo ties kuinka monta kertaa ja vaihtanu salasanan mutta foorumille en vaan pääse😩 Onnistuisko sähköpostilla jos laittaisit mulle viestiä sannikkaliini@gmail.com 🥴

• Tykkää
Reactions: Mariamimi
Ymmärtääkseni matala papp-a yhdistettynä korkeaan hcg-lukuun on downin riskitekijä, ei niinkään matala papp-a yksinään. Oliko tuo hcg MoM sitten korkea myös?

Tässä onneks hcgb MoM vain aavistuksen koholla (1,1) ja ultrassa näkyi selvä nenäluu, nämä ovat vähän toivoa antavia. Ja riskiluku siis 1/9 eli 8/9 ei ole down, yritän pysyä tässä ajatuksessa kovasti kiinni. Mutta vaikkei ole down niin riski että on muuta häikkää (jokin muu häiriö kuin nämä kolme yleisimmät, rakennevika) tai istukka ei vaik toimi tarpeeksi hyvin on vähintään yhtä iso juttu kuin tuo down. Ja jos nämä asiat ovat vieraita niin riskiluku voi olla vaikka 1/20 000 niin tuo 1/9 on kyllä crazy kohonnut vaikka siis edelleen kaikki voi olla hyvin.

Huomenna naikkarille, siellä neuvonta ja nipt.

Mitä @MyMa ja @Karhurouvanen, vaikuttaako kaikki hyvältä?

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Hienoa @Keltainenkukka92 että pääset jo huomenna naikkarille ja näytteeseen. Voimia sinne ja toivotaan parasta!

Mäkin aloin tuossa miettiä että mitenhän @MyMa mutta joo nyt kertasinkin että sullahan oli se myhäinen Ovitrelle-pistos niin eihän niistä testeistä raskauden kannalta taida vielä saada selkoa?

Mulla on huomenna se veritesti niin sitten voi täysipainoisesti alkaa suuntautua kohti seuraavaa yritystä. Ihan pianhan se tosiaan jo on. Nyt pitäisi päättää sellainenkin että vaihdanko luovuttajaa. Onko muut luovutettuja soluja käyttäneet saaneet tarvittaessa biologilta apua tuon päättämiseen? Jotenkin mun järjellä ajateltuna luovuttajan osuus meni tässä ivf:ssä ihan hyvin, mutta hedelmöittämiskyvystä on mahdotonta sanoa mitään kovin prosentintarkkaa kun lähtötilanne oli 2 kypsää munasolua joihin sitä hedelmöittämistä päästiin yrittämään.

Hei täältä taukotuvalta 👋🏽 en oo ihan kokonaan saanut pysyttyä poissa, välillä oon käynyt vilkuilemassa miten täällä kaikilla menee.

Täällä menossa dpo11. Mulla on aina nämä vuodet ollut ajatuksena, että testaan vasta ihan lähellä varsinaista testipäivää (joka siis vasta viikon päästä 26.10.) ja aiemmin joskus jaksoin odotella jopa veritestiin asti. Ajattelen, että kun joka tapauksessa klinikalle tarvii sen verikokeen vastauksen ennen kuin lääkkeet voi lopettaa, niin haluan tarrautua jonkinlaiseen toiveikkuutteen edes sen 2 viikkoa. En oo yhtään sen laatuinen rautahermoinen varhainen pikkuhiljaa testaaja, joita täältä löytyy useampia 😌 mutta kun täällä mukana roikkuu, niin oon kokenut aika paljon (itse muihin vertaamalla asetettua) painetta varhaiseen testaamiseen, ja nytkin sitten jänistin ja hetken mielijohteesta testasin dpo8 iltapissasta ja nega tuli. Heti kadutti etten pysynyt omissa suunnitelmissani, vaikka ihan ittehän mä siihen tikkuun pissasin 😆

Tästä syystä mä nyt jatkan palstataukoani vielä hetken ja yritän pysyä järjissäni (vaikeaa on!!), tiiraan olemattomia oireitani 24/7 ja pää sekoaa ihan just tähän odotukseen. Luulen että testaan ehkä torstaina tai joskus silloin. Mä haluaisin, että testipäivä olisi niin pitkällä, ettei tarvi arvata joko raskaus näkyisi jos on näkyäkseen.

Niin ja mä nyt sitten ihan kylmästi jätin sen ovitrellen pistämättä kokonaan (piti olla 5 pvä siirron jälkeen). Se perustelu myytiin mulle niin huonosti Ovumiasta, ja miten hekin sen selitti että "ei oo oikein näyttöä hyödystä mutta ei haittaakaan, ja jos unohdat niin no problem..!" Niin öö no on aika iso haitta mun mielestä se, että teoriassa vielä verikoepäivänäkin se voisi vähän näkyä. Ja kun nimenomaan haluan kiduttaa itseäni tarkkailemalla jokaista pieruani. Mitä itte googlailin (hehe) niin lähinnä luteaalivaiheen buustaukseen (???) sitä jossain hypoteettisissa maailmoissa käytetään, mutta mullahan luomuluteaalia ei ole ja niin stydisti tuetaan nytkin cyclot+Prolutex pistoksilla, joten eipä paljon tukevampaa luteaalitukea lie olekaan...

Sori tuli nyt tämmöinen omanapavuodatus, tuun kyllä takaisin palstalle varmaan viimeistään testaamisen jälkeen, toivottavasti hyvissä merkeissä. Ootte kaikki tosi paljon mielessä olleet kyllä. ♥️

@Karhurouvanen miljoona onnen halausta!!! Ihanaa että sait plussan 🫶🏽 toivottavasti perästä tullaan me muutkin.

@Keltainenkukka92 vielä ihan erikseen, siis voi hyvänen aika mitä uutisia sait 😭😭 Ja siis todellakin nyt oddsit edelleen teidän puolella, että kaikki menee hyvin ja terve lapsi syntyy ja että raskauskin menisi hyvin, mutta aivan kamalaa että tuollainen huoli ja stressi on harteille laskeutunut. Miten tuommoista pystyy poiskaan ravistamaan 😞😞

Olisin minäkin niin suonut sulle rennon ja positiivisen raskausajan kaiken sen säädön jälkeen mitä teillä oli ja sitte varmaan tuntui upealta ihmeeltä se saatu luomuplussa. Ja taas mattoa jalkojen alta 💔☹️

Ymmärrän tosi hyvin että vaikea heittäytyä mihinkään go with the flow fiilikseen. Toivottavasti huomenna saat jotain perspektiiviä ja lisätietoa ajatustesi tueksi. Ja varmaan kaikenmoisia riskiraskaus-vertaisryhmiäkin on jos sellainen tuntuu omalta. Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia lähetän hirmuisesti 💜

Kuitenkin, this too shall pass. Viimeistään ensi kesänä tämä kauhea pelon aika on sulla takana, ja vauva on sylissä, ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä lapsi on terve ja kaikki hyvin. Ymmärrän tosi hyvin että kaikki ne istukan toimintahäiriön riskit ja ennenaikainen synnytys tuntuu pelottavalta, mutta siis ihan taivaan tosi on se, että Suomessa hoito on niin älyttömän korkeatasoista sekä synnyttäjille että vauvoille, että vaikka tiukka paikka tulisi niin siihenkin on upeita ammattilaisia hoitamassa joiden varaan saa henkensä laskea. Ja onneksi asut pk-seudulla niin on lyhyt matka yliopistosairaalaan. Voimia 💫

Dpo8 on tosi aikaista ja mitä ihmettä tuo ovitrelle, ehkä ihan hyvä että jätit välistä 🙈 ja kiitos, paljon fiksuja sanoja ♥️

Jaa joo, jos ei kromosomivirhe napsahda niin yritän ajatella että asun lähellä synnytyssairaaloita, raskautta varmaan seurataan paremmin (ja voin sen lisäksi käydä yksityisellä) ja jo uuden vuoden paikkeilla tällä on pieni mahdollisuus selviää.

(Oikeasti en ole surullinen enkä toiveikas vaan oon vajonnut johinkin zombiemoodiin. Kyllä näihin huonoihin uutisiin ja epätodelliselta tuntuvilta tilanteisiin karulla tavalla tottuu)

• Tykkää
Reactions: Ovum93 ja näännä
Hei täältä taukotuvalta en oo ihan kokonaan saanut pysyttyä poissa, välillä oon käynyt vilkuilemassa miten täällä kaikilla menee.

Täällä menossa dpo11. Mulla on aina nämä vuodet ollut ajatuksena, että testaan vasta ihan lähellä varsinaista testipäivää (joka siis vasta viikon päästä 26.10.) ja aiemmin joskus jaksoin odotella jopa veritestiin asti. Ajattelen, että kun joka tapauksessa klinikalle tarvii sen verikokeen vastauksen ennen kuin lääkkeet voi lopettaa, niin haluan tarrautua jonkinlaiseen toiveikkuutteen edes sen 2 viikkoa. En oo yhtään sen laatuinen rautahermoinen varhainen pikkuhiljaa testaaja, joita täältä löytyy useampia mutta kun täällä mukana roikkuu, niin oon kokenut aika paljon (itse muihin vertaamalla asetettua) painetta varhaiseen testaamiseen, ja nytkin sitten jänistin ja hetken mielijohteesta testasin dpo8 iltapissasta ja nega tuli. Heti kadutti etten pysynyt omissa suunnitelmissani, vaikka ihan ittehän mä siihen tikkuun pissasin

Tästä syystä mä nyt jatkan palstataukoani vielä hetken ja yritän pysyä järjissäni (vaikeaa on!!), tiiraan olemattomia oireitani 24/7 ja pää sekoaa ihan just tähän odotukseen. Luulen että testaan ehkä torstaina tai joskus silloin. Mä haluaisin, että testipäivä olisi niin pitkällä, ettei tarvi arvata joko raskaus näkyisi jos on näkyäkseen.

Niin ja mä nyt sitten ihan kylmästi jätin sen ovitrellen pistämättä kokonaan (piti olla 5 pvä siirron jälkeen). Se perustelu myytiin mulle niin huonosti Ovumiasta, ja miten hekin sen selitti että "ei oo oikein näyttöä hyödystä mutta ei haittaakaan, ja jos unohdat niin no problem..!" Niin öö no on aika iso haitta mun mielestä se, että teoriassa vielä verikoepäivänäkin se voisi vähän näkyä. Ja kun nimenomaan haluan kiduttaa itseäni tarkkailemalla jokaista pieruani. Mitä itte googlailin (hehe) niin lähinnä luteaalivaiheen buustaukseen (???) sitä jossain hypoteettisissa maailmoissa käytetään, mutta mullahan luomuluteaalia ei ole ja niin stydisti tuetaan nytkin cyclot+Prolutex pistoksilla, joten eipä paljon tukevampaa luteaalitukea lie olekaan...

Sori tuli nyt tämmöinen omanapavuodatus, tuun kyllä takaisin palstalle varmaan viimeistään testaamisen jälkeen, toivottavasti hyvissä merkeissä. Ootte kaikki tosi paljon mielessä olleet kyllä.

@Karhurouvanen miljoona onnen halausta!!! Ihanaa että sait plussan 🫶 toivottavasti perästä tullaan me muutkin.
Rautahermoja toivottelen @MyMa <3

Tuo on kyllä mielenkiintoista, että milloin itse kukin kokee lempeimmäksi saada sen mahdollisen negatuloksen. Tai sehän se lähinnä varmaan määrittää että milloin haluaa testata. Minä jotenkin luomuaikoina kun en halunnut testata ennen kuin menkat on myöhässä, opin todella paljon inhoamaan sitä että muutenkin epämiellyttävät menkkakivut toi tullessaan myös tiedon että taaskaan ei tärpännyt. Niin nykyään kun jonkinlainen raskausmahdollisuus on oikeasti olemassa, eikä testaaminen ole täysin narrinhommaa, kuten se spermavikaisen eksän kanssa luomuillessa oli, haluan ehdottomasti tietää negatuloksen ennen kuin menkat alkaa. Silloin menkat voikin parhaimmillaan merkitä uuden toiveikkaan yrityskierron alkua, kun negatulos on jo surtu. Ja tässä kuussa mietin myös privaattiuden tarvettani: Päivä verikokeen jälkeen tapaan lääkärin ja suunnittelemme uutta ivf:ää, enkä halua silloin todellakaan olla missään suruprosessin ensinyyhkytysvaiheessa. Mutta kiva jos mun varhaistestailut vaikuttaa jonkun mielestä rautahermoisilta. :D Itselleni pikemminkin myöhäistestailu on sitä. Mutta joka tapauksessa, toivottavasti saat nyt pitäydyttyä sellaisessa testaamisaikataulussa joka sun hermoille on vähiten raastava!

• Haha
Reactions: MyMa
Rautahermoja toivottelen @MyMa <3

Tuo on kyllä mielenkiintoista, että milloin itse kukin kokee lempeimmäksi saada sen mahdollisen negatuloksen. Tai sehän se lähinnä varmaan määrittää että milloin haluaa testata. Minä jotenkin luomuaikoina kun en halunnut testata ennen kuin menkat on myöhässä, opin todella paljon inhoamaan sitä että muutenkin epämiellyttävät menkkakivut toi tullessaan myös tiedon että taaskaan ei tärpännyt. Niin nykyään kun jonkinlainen raskausmahdollisuus on oikeasti olemassa, eikä testaaminen ole täysin narrinhommaa, kuten se spermavikaisen eksän kanssa luomuillessa oli, haluan ehdottomasti tietää negatuloksen ennen kuin menkat alkaa. Silloin menkat voikin parhaimmillaan merkitä uuden toiveikkaan yrityskierron alkua, kun negatulos on jo surtu. Ja tässä kuussa mietin myös privaattiuden tarvettani: Päivä verikokeen jälkeen tapaan lääkärin ja suunnittelemme uutta ivf:ää, enkä halua silloin todellakaan olla missään suruprosessin ensinyyhkytysvaiheessa. Mutta kiva jos mun varhaistestailut vaikuttaa jonkun mielestä rautahermoisilta. Itselleni pikemminkin myöhäistestailu on sitä. Mutta joka tapauksessa, toivottavasti saat nyt pitäydyttyä sellaisessa testaamisaikataulussa joka sun hermoille on vähiten raastava!
Joo tää on just niin että näkövinkkeleitä on monia. Enkä niitä arvota ollenkaan toisiinsa nähden, oon vaan huomannut että täältä palstalta "mallia" ottamalla poikkean siitä omasta vinkkelistäni, siitä omasta tutusta kurjuudesta johon on jo tottunut 😆 mä näen siksi sen varhaisen testaamisen rautahermoisena, että jos varhain tulee nega, joka tietenkin aina on pettymys vaikka vielä toivoa olisikin, niin sit voi tulla taas kahden päivän päästä nega ja uusi pettymys, ja sit sinne verikokeeseen asti sitä vaan pettyy ja toivoo ja pettyy ja toivoo.... Mä mietin omalla kohdallani niin, että mieluummin toivon-toivon-toivon ja sitten vasta petyn 😉 mulla ei menkat ala vaikka odottaisin vuoden 😂 joten mulla asian lopullinen laita selviää aina vasta verikokeessa.

Niin ja piti vielä kertoa sekin kun tosiaan sain muistaakseni @Karhurouvanen testailusta äkki-idean että no minäpä kans testaan nyt aikaisin, kun olin vie yksin kotona sopivasti, ja luin täältä että karhurouvanen sai tyyliin 2 päivää siirron jälkeen ainakin kolme viivaa tikkuun 🙈😅 niin sit pissasin alkuillasta tikkuun ja vasta kuivuessa tajusin että se olikin 25mmol testi, no paska sit löysin jostain vessan kaapin pohjalta YHDEN 10mmol herkän testin, pissat oli jo pytyssä ja tiristin sitten jonkun kolme tippaa vielä väkisin testikippoon, tuli varmaan siitäkin johtuen ihan tosi laadukas näyte ja testi...🤦🏽‍♀️

Juu, ne on liiankin inspiroivia ne muiden varhaistestailuplussat... Sen mäkin nyt viime kierron jälkeen päätin että ei enää DPO 8 -testailua jos on ollut Ovitrelle.

Kaikesta huolimatta kun tällaisia kirjoittelee niin tulee olo että pääsispä taas pian piinailemaan itsekin...

Joo tää on just niin että näkövinkkeleitä on monia. Enkä niitä arvota ollenkaan toisiinsa nähden, oon vaan huomannut että täältä palstalta "mallia" ottamalla poikkean siitä omasta vinkkelistäni, siitä omasta tutusta kurjuudesta johon on jo tottunut 😆 mä näen siksi sen varhaisen testaamisen rautahermoisena, että jos varhain tulee nega, joka tietenkin aina on pettymys vaikka vielä toivoa olisikin, niin sit voi tulla taas kahden päivän päästä nega ja uusi pettymys, ja sit sinne verikokeeseen asti sitä vaan pettyy ja toivoo ja pettyy ja toivoo.... Mä mietin omalla kohdallani niin, että mieluummin toivon-toivon-toivon ja sitten vasta petyn 😉 mulla ei menkat ala vaikka odottaisin vuoden 😂 joten mulla asian lopullinen laita selviää aina vasta verikokeessa.

Niin ja piti vielä kertoa sekin kun tosiaan sain muistaakseni @Karhurouvanen testailusta äkki-idean että no minäpä kans testaan nyt aikaisin, kun olin vie yksin kotona sopivasti, ja luin täältä että karhurouvanen sai tyyliin 2 päivää siirron jälkeen ainakin kolme viivaa tikkuun 🙈😅 niin sit pissasin alkuillasta tikkuun ja vasta kuivuessa tajusin että se olikin 25mmol testi, no paska sit löysin jostain vessan kaapin pohjalta YHDEN 10mmol herkän testin, pissat oli jo pytyssä ja tiristin sitten jonkun kolme tippaa vielä väkisin testikippoon, tuli varmaan siitäkin johtuen ihan tosi laadukas näyte ja testi...🤦🏽‍♀️

Kiitos onnitteluista, tosi onnessani täällä kyllä olenkin😍😍😍😍😍

Haha joo siis oon kyllä useammankin kerran saanu plussan dpo 8 ja aina testaan vain Pregchekillä eli 25 vahvuudella, herkkiä en käytä ollenkaan, ja nuokin ei oo ollu mitään korkeiden hcg:idea plussia esim tuulimunassa hcg oli verikokeessa dpo 16 256, siirto oli 23.12. ja plussa tuli 26.12 illalla kun testasin heti kun kotiuduin joulunvietosta, pojasta myös plussa tuli dpo 8 mutta siinä olikin kyllä 625 hcg dpo 16. Tytössä oli täys nega vielä dpo 10, siinä hcg 127 dpo 15.

Nythän tässä mulla oli se Ovitrelle pohjalla ja siksikin aloin testaamaan jo dpo 7 kun halusin nähdä miten se viiva siitä jatkaa kehitystään, jos olisin alottanu vasta vaikka dpo 9 niin enhän olis tienny mikä viiva kyseessä😁 Tosin kyllä muutenkin usein testaan dpo 7😁

Mä nään just rautahermosena sen myöhäisen testaamisen🤣🤣🤣 En vaan millään voi käsittää miten joku pystyy siihen🤣🤣🤣 Aatella kun jos plussaa pukkaa niin olla hermorauniona ”ihan turhaan” esim viikko ootella virallista testipäivää😅 Musta se on niin lohdullinen ja leppoisa se varhainen testaus (varsinkin kun ei käytä herkkää testiä), varhaisilla päivillä nega johtuu todennäköisesti vaan liian aikaisesta testaamisesta☺️ Mulla vielä lyhyt luteaali ja aiemmin kun aina tehty siirrot luonnonkiertoon niin menkat alkaa kyllä lugejen läpi aina dpo 12 joten ei siinä montaa päivää tarvi mietiskellä🙂👍 Ja on siinä sekin että mieluusti haluan tietää jos on jotain kiinnittymistä, nythän näissä lahjasolusiirroissa ekassa siirrossa viime vuoden syksyllä oli kemiallinen, viivaa näky joku dpo 12-14, jos olisin odottanu testipäivän niin olis jääny tietämättä, varsinkin kun mulla on aina, myös aiemmissa Suomen hoidoissa, ollu ohjeena testipäivänäkin vaan pissatesti ja veritestiin sit jos pissasta plussa🙂👍

No mut kukin tyylillään👍 Eiköhän se vielä plussa sieltä sulle parin päivän päästä tuu, pidän peukkuja!!!!!

Hienoa @Keltainenkukka92 että pääset jo huomenna naikkarille ja näytteeseen. Voimia sinne ja toivotaan parasta!

Mäkin aloin tuossa miettiä että mitenhän @MyMa mutta joo nyt kertasinkin että sullahan oli se myhäinen Ovitrelle-pistos niin eihän niistä testeistä raskauden kannalta taida vielä saada selkoa?

Mulla on huomenna se veritesti niin sitten voi täysipainoisesti alkaa suuntautua kohti seuraavaa yritystä. Ihan pianhan se tosiaan jo on. Nyt pitäisi päättää sellainenkin että vaihdanko luovuttajaa. Onko muut luovutettuja soluja käyttäneet saaneet tarvittaessa biologilta apua tuon päättämiseen? Jotenkin mun järjellä ajateltuna luovuttajan osuus meni tässä ivf:ssä ihan hyvin, mutta hedelmöittämiskyvystä on mahdotonta sanoa mitään kovin prosentintarkkaa kun lähtötilanne oli 2 kypsää munasolua joihin sitä hedelmöittämistä päästiin yrittämään.

Mä kyllä jatkaisin samalla luovuttajalla kun kerta blastonkin sait🙂👍 Ihanaa että hommat etenee!

• Tykkää
Reactions: näännä
Tässä onneks hcgb MoM vain aavistuksen koholla (1,1) ja ultrassa näkyi selvä nenäluu, nämä ovat vähän toivoa antavia. Ja riskiluku siis 1/9 eli 8/9 ei ole down, yritän pysyä tässä ajatuksessa kovasti kiinni. Mutta vaikkei ole down niin riski että on muuta häikkää (jokin muu häiriö kuin nämä kolme yleisimmät, rakennevika) tai istukka ei vaik toimi tarpeeksi hyvin on vähintään yhtä iso juttu kuin tuo down. Ja jos nämä asiat ovat vieraita niin riskiluku voi olla vaikka 1/20 000 niin tuo 1/9 on kyllä crazy kohonnut vaikka siis edelleen kaikki voi olla hyvin.

Huomenna naikkarille, siellä neuvonta ja nipt.

Mitä @MyMa ja @Karhurouvanen, vaikuttaako kaikki hyvältä?

Kyllähän nuo hurjilta kuulostaa nuo riskiluvut tietysti kun se omalle kohdalle osuu, vaikka kuten sanoit että 8/9 ei ole down☹️ Onneksi edes etenee asiat joutuisaan ja jo huomenna pääset sinne vastaanotolle ja tutkimuksiin!

@Keltainenkukka92 tsemppiä huomiseen ❤

@MyMa kieltämättä muiden varhaiset plussat innostaa testaamaan ja sit sen negan jälkeen tulee tyhmä olo, et miks piti mennä testaamaan aikaisin 🤦‍♀️ Mutta mäkin testaan mieluummin sen negan ennen virallista (ja todella myöhäistä) testipäivää, että ehtii sulatella tulosta ennen kuin sitä tarvii klinikalle ilmoittaa. Dpo 8 on vielä superaikaista, jospa se plussa sieltä vielä tulee 🤞

Olikohan täällä muuten muita Menopurin käyttäjiä? Kynä on kuulemma poistumassa markkinoilta ja lääke palaa takaisin kuiva-aine + liuotin -muotoon. Mä sain jo reseptin seuraavaa siirtoa varten (toive OI-siirrosta meni siis läpi 🙏) ja lääkäri kehotti hakemaan kynän asap.

• Tykkää
Reactions: MyMa
@Keltainenkukka92 tsemppiä huomiseen

@MyMa kieltämättä muiden varhaiset plussat innostaa testaamaan ja sit sen negan jälkeen tulee tyhmä olo, et miks piti mennä testaamaan aikaisin Mutta mäkin testaan mieluummin sen negan ennen virallista (ja todella myöhäistä) testipäivää, että ehtii sulatella tulosta ennen kuin sitä tarvii klinikalle ilmoittaa. Dpo 8 on vielä superaikaista, jospa se plussa sieltä vielä tulee

Olikohan täällä muuten muita Menopurin käyttäjiä? Kynä on kuulemma poistumassa markkinoilta ja lääke palaa takaisin kuiva-aine + liuotin -muotoon. Mä sain jo reseptin seuraavaa siirtoa varten (toive OI-siirrosta meni siis läpi ) ja lääkäri kehotti hakemaan kynän asap.
Eikä toi Menopur! Täytyy sitten itsekin varautua ostosreissuun jo ensi viikolla. Se oli suosikki kaikista tököteistä joita piti viime kuussa pistellä. Tosin enhän mä nyt ihan varma oo että tehdäänkö seuraavakin ivf sillä mutta näin olen kyllä koko ajan olettanut. Tajusin muuten sen valmisteyhteenvedon luettuani että sen nimi tulee siitä että se on valmistettu menopaussin ohittaneiden naisten virtsasta.
Mutta hienoa @Mariamimi että sun toive kuultiin!

@Keltainenkukka92 Täällä oon iloinnut vahvistuvasta viivasta, dpo 15 verikoe hcg 177,9, eli laskennallisesti dpo 16 (jolloin yleensä mulla testattu ja jota käytetään usein tutkimuksissa jne) hcg olis noin 240, joka nyt ei ole niin korkea kuin olisin toivonut mutta kuitenkin ”normaali” ja toivon että hcg olis ottanu vaikka nyt ison harppauksen (niinku esikoisessa se yli nelinkertaistui dpo 15 -> dpo 17), viiva alkaa lähentelee jo tasavahvaa, joka musta aika normaali/hyvä näillä päivillä👍 Oon kuitenkin iloinen ja hyvissä fiiliksissä, kohtutuntemukset on reiluja ja sitä oon pitäny aina parhaana merkkinä, näitä on ollu jo dpo 6 alkaen ja siitä oikeestaan jo arvelinkin että plussa tulee🤩🤩🤩🤩🤩 Muita oireita en odotakaan vielä, oon tosi hormoni-epäherkkä tyyppi, pahoinvointi on aina alkanu 6+ viikoilla ja juuri muita oireita ei oo ollukaan.

@Mariamimille pitikin vielä sanoa että se muuten menikin niin että siirrosta se Medrol vaihtuikin Prednisoloniin (5 mg x 2) ja oon kyllä ihmetelly että onkohan mulla ollu joku kortisolin puute (lisämunuaisten uupumus tms) kun fiilis ollu niin mahtava ja oon kokenu olevani ”entinen itseni” juuri siitä kortisonin aloituksesta lähtien ja erityisesti mua tovin vaivanneet nukkumisongelmat kaikkos sen sileän tien melkein ekasta päivästä kun se Medrol alkoi! Siis tuntuu ihan että olisin ihan superwoman sen entisen kehäraakin kaakin sijaan😅😅😅

Hauska miten eri tavalla jokainen tosiaan testaa. Ite en oo mikään himotestaaja. Ekan vuoden jaksoin testailla about dpo 12 paikkeilla kerran. Sitten lopetin koko testaamisen ja menkat oli mun testi. 😁 Ärsytti sit, kun terolutit alotin, että oli pakko testata joka kierrossa, että osaan lopettaa nega tulokseen. Saa nähä miten käy jos ja kun ivf alkaa.

@Keltainenkukka92 Tsemppiä huomiseen! Onneks asiat etenee nopsaan. Mun tytön raskaus oli riskiraskaus vuotavan hematooman takia ja olin vuodelevossakin useita viikkoja, kunnes raskaus päättyi tytön syntymään pikkukeskosena 1kg painoisena. Aivan hemmetin raskasta aikaa, mutta siitä selviää. Suomessa ja HUS :ssa aivan huippu osaaminen ja hoito ja herkästi pääsi aina näytille. Toivotaan että kaikki menis kuitenkin helposti ja todettais vaan väärähälytys tms lievempää. 🙏🏻 Fb on hyvä ryhmä "Riskiraskaus" -niminen, jos kaipaat asiaan vertaistukea. Voimia vielä ❤️

On: Mä täällä vähän taustailen, kun mitään ei just nyt voi tehdä muuta kuin odottaa. Aika m a t e l e e. Vasta viikko mennyt ja tämä on tuntunut jo ikuisuudelta. En tiiä miten saan kulumaan seuraavat 7vko. 🤯😓

Tuo testaushomma on kyllä niin jännä. 🤭 Mä en henkilökohtaisesti kestä yhtään sellaista tiirailua että onko nyt haamu vai viivanpaikka tai tai tai niin siksi en itse kestä mitään dpo 7-10 testailua. Siksi oli aikaisemmin dpo 12 omana rajana. Kun on toiveikkaana kääntänyt ja vääntänyt eri valossa tarpeeksi monta negaa tuli sellainen olo etten elämässäni halua nähdä ensimmäistäkään negaa enää ikinä ja päätin etten säilytä testejä kotona tai testaile ennen kuin vuoto on selvästi myöhässä. Vielä tässä raskaudessa kun istuin pöntöllä kiroilin itseäni kun sorruin ja testasin "jo" dpo 13 kun oli tarkoitus odottaa 1-2 päivää (mutta oli tosiaan vahva fiilis plus mies ja lapsi lähtivät yllättäen pariksi tunniksi pois ja sain olla yksin).

Hienoa että hcg nousee ja viiva tummenee @Karhurouvanen!

Kiitos @Mollama ♥Ehkä liityn jos nyt saadaan puhtaat paperit niptistä...

Onko sun tytölle jäänyt jtn esim kehityksellistä tuon pikkukeskoisuuden takia? Onneksi asumme maassa missä tuollaisella 1kg miniminiminillä on mahdollisuus ♥♥♥

Tyttö on nyt 6v. Mitään elimellistä ei ole enää (ensimmäisenä vuotena oli maksan kanssa ongelmaa, mutta saatiin hoidettua). Muuten on lievää neuropsykiatrista haastetta; aistipulmaa, toiminnanohjaus hankalaa, hahmotus ajoittain hankalaa, tunteidensäätely haastavaa jne. Mutta näiden kanssa pärjätään. ❤️❤️

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Tuo testaushomma on kyllä niin jännä. Mä en henkilökohtaisesti kestä yhtään sellaista tiirailua että onko nyt haamu vai viivanpaikka tai tai tai niin siksi en itse kestä mitään dpo 7-10 testailua. Siksi oli aikaisemmin dpo 12 omana rajana. Kun on toiveikkaana kääntänyt ja vääntänyt eri valossa tarpeeksi monta negaa tuli sellainen olo etten elämässäni halua nähdä ensimmäistäkään negaa enää ikinä ja päätin etten säilytä testejä kotona tai testaile ennen kuin vuoto on selvästi myöhässä. Vielä tässä raskaudessa kun istuin pöntöllä kiroilin itseäni kun sorruin ja testasin "jo" dpo 13 kun oli tarkoitus odottaa 1-2 päivää (mutta oli tosiaan vahva fiilis plus mies ja lapsi lähtivät yllättäen pariksi tunniksi pois ja sain olla yksin).

Hienoa että hcg nousee ja viiva tummenee @Karhurouvanen!

Haha siis tämä. Ite tuli vielä tehtyä sitä, että heittää negatestin roskiin ja sit joskus iltapäivällä menee kaivamaan sen sieltä esiin, että jospas aamulla katsoi kuitenkin väärin. 😆😆

• Haha
Reactions: Siili88 ja MyMa

Yhteistyössä