lapsi ei halua mennä varahoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
3v lapsi ilmoitti ettei halua mennä varahoitopaikkaan. On siis aiemmin ollut ko paikassa hoidossa, ja on aiemminkin sanonut ettei sinne halua mennä. Muiden hoitopaikkojen (esim. se jossa yleensä on) kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Laittaisitteko lapsenne varahoitoon vai olenko hysreerinen mamma jos sanon ettei lapsi voi sinne mennä? Tai onko huoltajalla edes oikeus moista vaatia?

Onko lapsi pakko viedä varahoitoon?Noi päivystyspäiväkodit ei mun mielestä sovi pienille lapsille kokee turvattomuutta ryhmässä ei välttämättä ole yhtään tuttua aikuista kannattaa kysyä onko lapselle tuttua aikuista ryhmässä.Lapsen ehkä helpompi mennä jos tietää,että yksi tuttu aikuinen ottamassa vastaan.

[QUOTE="vieras";25240955]Onko lapsi pakko viedä varahoitoon?Noi päivystyspäiväkodit ei mun mielestä sovi pienille lapsille kokee turvattomuutta ryhmässä ei välttämättä ole yhtään tuttua aikuista kannattaa kysyä onko lapselle tuttua aikuista ryhmässä.Lapsen ehkä helpompi mennä jos tietää,että yksi tuttu aikuinen ottamassa vastaan.[/QUOTE]

Ei meidän tytsy kokenut turvattomuutta, hyvin oli mennyt molemmilla kerroilla ja tyttö oli itse tosi tyytyväinen. Kyseli jälkeenpäin milloin pääsee taas varahoitoon.Eiköhän kyse ole siitä, miten homma sujuu ja siitä millainen lapsi on.

Ei ole työvuorojen vuoksi mahdollisuutta olla kotona, ja kyse on viikosta. Lapsi ei ole sanonut mitään selkeää syytä, mutta on useaan otteeseen on sanonut ettei sinne halua. Viimeksi kun oli siellä muutaman päivän niin oli illat kärttyinen ja aamulla huusi ettei halua sinne mennä. Siksi tuntuu ikävältä lasta sinne väkisin laittaa. :(

[QUOTE="vieras";25240990]Ei ole työvuorojen vuoksi mahdollisuutta olla kotona, ja kyse on viikosta. Lapsi ei ole sanonut mitään selkeää syytä, mutta on useaan otteeseen on sanonut ettei sinne halua. Viimeksi kun oli siellä muutaman päivän niin oli illat kärttyinen ja aamulla huusi ettei halua sinne mennä. Siksi tuntuu ikävältä lasta sinne väkisin laittaa. :([/QUOTE]
Ok, no sitten lapsi ei ole viihtynyt paikassa. Höh, kurja juttu. Jospa kaikki kuitenkin menisi hyvin...?

mikä olis sit se vaihtoehto, jos ei varahoito käy ja kotona et voi hoitaa? et voi vaatia toista varahoitopaikkaa, tai voit, mutta tuskin järjestyy, koska varahoitopaikat on ainakin täällä "kiven alla".. kurjaa jos lapsesi ei viihdy, sanoisin tästä varmaan varahoitopaikassa.

No ei sille mitään voit. Kannattaa itse vaan olla positiivinen, se on kumminkin lyhyt aika. Eihän se välttämättä helppoa ole mennä paikkaan missä kaikki on vieraita, mieti nyt jos sun pitäisi mennä päiväksi ihan vieraaseen työpaikkaan. Kyllähän se jännittää.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No ei sille mitään voi. Kannattaa itse vaan olla positiivinen, se on kumminkin lyhyt aika. Eihän se välttämättä helppoa ole mennä paikkaan missä kaikki on vieraita, mieti nyt jos sun pitäisi mennä päiväksi ihan vieraaseen työpaikkaan. Kyllähän se jännittää.

Niin, kun en tiedä onko tässä ylipäänsä vaihtoehtoja, ei varmaankaan sitten ole. Kyseessä on ns. toinen varahoitopaikka, eli ensisijaiseen varahoitopaikkaan ei pääse. Ensisijaisesta paikasta lapsi tykkäisi. Ja jos joku ihmettelee miksi varahoitopaikkoja on useita, niin lapsi on pph:ssa, joten varahoidot on lisääntyneet huomattavasti lakiuudistuksen jälkeen.

[QUOTE="vieras";25241086]Niin, kun en tiedä onko tässä ylipäänsä vaihtoehtoja, ei varmaankaan sitten ole. Kyseessä on ns. toinen varahoitopaikka, eli ensisijaiseen varahoitopaikkaan ei pääse. Ensisijaisesta paikasta lapsi tykkäisi. Ja jos joku ihmettelee miksi varahoitopaikkoja on useita, niin lapsi on pph:ssa, joten varahoidot on lisääntyneet huomattavasti lakiuudistuksen jälkeen.[/QUOTE]

No eihän siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin joko järjestää hoito itse, tai viedä varapaikkaan. Ihan normaalia että lapsi ei tykkää kaikista maailman hoitopaikoista, voihan olla että ekassa paikassa on joku tuttu kaveri tai siellä tehdään jotain erityisen kivaa, ja toisessa paikassa taas ei sellaisia juttuja ole.

Yhteistyössä