Hyvä aloittaja. Lapsi EI ole saanut anafylakstistashokkia. Jos näin olisi, niin lapsi EI olisi nyt kotona, vaan häntä seurattaisiin lastenosastolla yön yli. Olen itse vastaavassa yksikössä työssä ja jokainen anafylaktisen shokin saanut lapsipotilas todellakin ON sairalassa osastoseurannassa mahdollisten jälkioireiden vuoksi.
Lisäksi maitoaltistus aloitetaan AINA limakalvosivelyllä tai 1ml maitoa suun limakalvoille. Yhden annoksen välillä odotetaan paikasta riippuen 30min-1h ja annosta lisätään 1ml.
Kun altistus lopetetaan, niin lapsi on poliseurannassa vähintään KAKSI tuntia. missään nimessä yhden tunnin kuluttua ei pääse anafylaktisen shokin saanut lapsi kotiin.
Miehesi on ymmärtänyt asian nyt todella väärin.
Soitin itse henk. koht. heti aamupäivällä sairaalan polille kun mies ilmoitti asiasta ja näin oli todella käynyt. Lääkäri antoi reseptillä jotain nestemäistä allergiaoireiden hoitoon olevaa lääkettä jota annoin nyt nukkumaan mennessä, lisäksi on saanut kasan lääkkeitä polilla. Tunti oli seurattu ja laitettu kotiin. Oli vain sanottu että loppupäivä kotipäivä eikä hoitoon myöskään huomenna jos vatsaoireet jatkuu tai lapsi on väsynyt vaan päivystyksen kautta takaisin polille. Lähinnä oli huolissaan verisestä ulosteesta. Eli siis lääkäri laiminlöi myös seurantaa aika rankasti???!!!!!!!!!!!!