Lapsi söi ehkä magneetin..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huvitutti harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huvitutti harmailee

Vieras
Onko vaaraa? Kovasti yski silmät punaisina jääkaapin tykönä, missä meillä on jääkaappi magneetteja lapsille. Mieheni on heittänyt jotain pieniä osia roskiin, joten en voi olla varma puuttooko yhtään. Henki kulkee taas, joten mahaan taisi mennä mikä lie sitten olikin.
 
Jos ei ole teräviä reunoja, eikä kamalan suuri magneetti niin tulee luultavasti luonnollista reittiä pois. Mutta missään nimessä ei saa niellä toista magneettia.
 
Meillä nielas viime kesänä, soitettiin tk:een, seurailtiin, yritettiin kattoa kakasta, mut ei löytyny. Lastenlääkäriltä sit kysyttiin kun muuten käytiin, niin sanoi että on se tullu pois, ei hätää jos ei oireita.
 
Ok! Täytyy tarkkailla tilannetta, kun en ole edes aivan varma söikö magneetin. Siivottu on, joten ei kyllä oikeen muukaan voi olla. En kuitenkaan epäilyn vuoksi viitsisi lääkäriin lähtee.
 
Magneetteja sisältävät lelut ovat aiheuttaneet kymmeniä onnettomuuksia ja
ainakin yhden kuolemantapauksen Euroopassa ja USA:ssa. Jos lapsi
nielaisee magneetin, se voi aiheuttaa pahoja suolitukoksia.
Kuluttajavirasto varoittaa magneettilelujen riskeistä. Magneetteja sisältävät
lelut, kuten jotkut rakennussarjalelut, ovat kasvattaneet suosiotaan
viime aikoina. Ongelmana ovat lelujen pienet magneettiosat, jotka
voivat nielaistuna aiheuttaa hengevaarallisia tukoksia suolistoon

Jos epäilee lapsen nielleen magneettilelun osia, hänet on vietävä välittömästi
lääkäriin ja kerrottava epäilyistä lääkärille. Röntgenkuvassa saattaa näkyä vain yksi
esine, vaikka todellisuudessa kyse voi olla useista, suolen seinämien
erottamista magneettiosista

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2007/07/03/magneettilelu-voi-tukkia-suolen/200716321/139
 

Yhteistyössä