lapsi syö vähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niin, mitähän tässä oikein pitäisi ajatella tai onko aihetta huoleen. 11v.poikamme joka on kova liikkumaan syö ainakin minun mielestä tosi vähän. Tänäänkään ei ruokalautaselta paljoa hävinnyt, aamulla otti 2 ruisleipää, joista vain toisen söi. Nyt on kaverien kanssa ulkona ja päivän syömiset tähän mennessä on tässä. Eilenkin söi n.13 maissa ja sen jälkeen maistui vasta iltapala klo 22 jälkeen. Ruokaa kyllä tarjotaan ja esim. leipää tms.hän myös itse osaisi kaapista ottaa, mutta kun ei vaan tunnu maistuvan. Keväällä myös opettaja ihmetteli mulle vanhempienillassa, että poika ei syö koulussa paljon mitään. Hyvin tuntuu kuitenkin jaksavan touhuta, en tiedä pitäisikö olla huolissaan. Mutta jos ei vaan syö enempää, niin minkäs sille mahtaa. Kellä kokemuksia vastaavasta?

Jos kasvu on tasaista eikä painossa ole tullut mitään isompaa notkahdusta alaspäin, niin en olisi huolissani.

Vai onko ylipainoinen ja joku huomautellut painosta?

Voi olla että kesä tekee sen ja jos on aina ollut tätä niin voi olla ehkä jotkut tietyt ruat joista vaan ei yksinkertasesti tykkää tai jotain. Oon itse nuori (15v) ja mulla ei ole siis kesäsin yhtään nälkä. Voisin olla ihan hyvin syömättä 3 päivää putkeen mutta välillä yritän jotain syödä koska luut alkaa tuntua.

Myös epäilen että kun sun poikas on kaverin kanssa voi hyvin mahdollista olla että he käyvät jossain syömässä hesessä tai mäkissä yms. Ja jotkut on luonnostaan sitten laihoja eikä vaan paino nouse.

Sitten on aina se mahdollisuus, että lapsi syö kavereiden kotona, tai käyvät kavereiden kanssa salaa mäkkärillä/karkkikaupassa. Ainakin minun vanhempani epäilivät aina tuota mahdollisuutta, kun ruoka ei kotona maistunut, ja oikeassa olivat.

Täällä amanikäinen syö ajoittain. Joskus elää päivän leivällä, minitomaateilla ja jäätelötötteröllä. Toisena taas kiskoo aamusta puuroa, lounaalla litran muusia ja kasan lihapullia ja illalla neljä lämppäriä ja puoli litraa kaakaota.

Ehkä ton ikäisellä vielä toimii jokin juttu paremmin eikä tule nälkä niin kauan kun ravintoa riittää sen tarpeeseen.

Yhteistyössä