Huh, mulla pyörii mielessä ihan samat ajatukset kuin ap:llä. Tosin tilanne on sen verran erilainen, että raskaana en vielä ole. Joten muutokset olisivat helpompia. Eilisyönkin vain makasin sängyssä ja mietin mitä tässä tilanteessa oikein pitäisi tehdä. Miehessäni on paljon hyviäkin puolia, mutta tuntuu, että jotain puuttuu. Saattaa hyvinkin olla, että haikailen jonkinlaisen utopian perään, sillä eihän mikään suhde saata olla täydellinen. Syvälliset keskustelut puuttuu, seksistä puuttuu intohimoa (se on kyllä laadukasta, mutta usein tylsää) enkä tiedä... Nuorempana oli helpompaa! Olin silloinkin kihloissa eikä ollut epäilyksen häivääkään siitä, etteikö silloinen olisi elämäni mies... Noh, hehheh, yllättäen meni mönkään sekin suhde. Voi hyvinkin olla, että tällaiset ajatukset on sitoutumiskammoa. Pointti lienee se, etten tiedä, rakastanko todella vai en. Olen miettinyt, pitäisikö ehdottaa tilapäistä eroa, muuttaisi vaikka vähäksi aikaa pois. Siinä ehkä huomaisi, mikä on todellinen tilanne.
Toisaalta myös pelottaa - jos lähden tästä suhteesta, löydänkö ikinä mitään edes mitään samanveroista? Ja ikääkin on jo niin paljon, että... Eihän näin kyllä saisi ajatella... Sinkkuajoista muistaa enää vain hyvät puolet: miten jännittäviä ovat ensitreffit, suudelmat, seksi... Vähemmällä huomiolla on se, että miten yksinäistä oli huonona päivänä ja miten harvassa olivat ne miehet, joita huvitti päästää kosketusetäisyydelle. Ymmärrän kyllä, miten ihmiset ajatuvat pettämään! Olisihan se jännä päästä kokemaan samoja kiksejä uudelleen! Mutta se ei ole vaihtoehto, en voisi elää itseni kanssa sellaisen jälkeen, kaikki itsekunnioitus olisi mennyttä.
Meilläkin on tilanne niin, että olen puolisoani fiksumpi. Joskin hänkään ei tyhmä ole. Mutta toisaalta se osuus jollain tavalla toimiikin tässä suhteessa. Mies arvostaa järjenjuoksuani ja sitä käytetään hyödyksi.
Olen miettinyt näitä asioita ennenkin. Suhteessamme on nousu- ja laskukausia. Huvittavinta on se, että elämämme on mielestäni välillä todella kurjaa ja kun parempina aikoina puhun mieheni kanssa ja sanon, että onpa hyvä, kun nyt menee paremmin, niin hän ei ole kurjuutta edes huomannut. Ajattelee, että samalla tavalla on mennyt koko ajan.
Tuntuipa hyvältä avautua, vaikka tästä ei varmaan ollutkaan ap:lle hyötyä.