O
onnellinen
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:Ylpeys käy lankeemuksen edellä... EN YHTÄÄN tajua ihmisiä, jotka käy töissä vain siitä syystä, että saavat sitten olla ylpeitä siitä, että itse, ihan itse, elättävät perheensä. Minä ARVOSTAN rehellistä työtä, mutta en arvosta ylpeyttä, enkä takuulla titteleitä, en mammonaa.
Rahahan se on, joka puhuu. Mutta ei sillä lasta kasvateta, ruokitaan kyllä. Onneksi Suomessa saa köyhätkin lisääntyä.
no ei kait kukaan käy töissä jotta sais olla ylpeitä siitä..
ja mun mielestä on ihan oikeutettua olla ylpeä jos pärjää itse..
ja noin normaali ylpeys ei ole mikään synti eikä millään tasolla haitallista..
kautta aikain on ollut miehen mitta että pystyykö huolehtimaan perheestään, ja noin yleisesti ottaen miehiä jotka löhöävät kotona kun vaimoke on töissä niin niitä katsotaan alaspäin..
minä olen ylpeä siitä että käyn töissä ja pärjäämme omillamme, että kykenen miehen rinnalla huolehtimaan perheestämme.. olet sinä sitten mitä mieltä tahansa
ja vaikka sillä rahalla ei lasta kasvateta niin se miten raha hankitaan vaikuttaa myös lapseen.. ja se onko lapset ylpeitä vanhemmistaan.. esim joku tavan rikollinen ei välttämättä tee suurta vaikutusta lapseensa hankkimalla perheen elatuksen varastamalla muilta... ja nyt en verranut rikollisia ja sossun asiakkaita
---> eli turha suuttua...