Lapsiperheiden kyläilyt; Miksi mieluummin tullaan itse kylään kuin kutsutaan omaan kotiin?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmautunut..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmautunut..

Vieras
Minä en enää ihmettele yhtään. Lähes poikkeuksetta koti on kuin pommi-iskun jäljiltä "lapsellisten" perheiden lähtiessä kotiin. Tuntuu, että kukaan ei jaksa enää välittää mitä ne omat kullanmurut tekevät kylässä. Tuskin kukaan antaa tenaviensa sotkea kotona mielin määrin paikkoja. Lelut levitellään yksitellen pitkin kämppää, kahvipöydässä syödään kuin porsaat yms. Kiva tehdä suursiivous jokaisen vierailun jälkeen...

Yllätys, yllätys. Meiltäkin löytyy lapsia. Paikat eivät koskaan ole tiptop kunnossa ja lapset saavat vapaasti leikkiä. Mutta tuo paikkojen yletön sotkeminen ärsyttää.

Kun me menemme kylään, katson että lapset käyttäytyvät ihmisiksi ja suuremmat syntyneet sotkut siivotaan. Ajattelemisen aihetta muillekin!

Mulla on ainakin niin tutut ystävät että vuoroin käydään sotkemassa toistemme luona.

Lapset siivoavat itse enimmät ja vieraiden lähdön jälkeen laitetaan yhdessä paikat kuntoon.
Emmä aikuisiakaan pistä tiskaamaan tai edes viemään astioita koneeseen.

JOO HUOMASIN TÄNÄÄN SAMAN. En tajua miksei äidit voi kerätä lastensa jälkiä pois lähtiessään. Kyllä v ituttaa kun on koko päivä siivonnut ja nyt saa taas aloittaa kun oma muksu nukahti. :headwall:

meillä käy useammin vieraita kuin minä käyn muualla. vähemmän vaivaa siivota ja laittaa tarjottavat kuin pukea ja riisua lapsia ja liikkua paikasta toiseen :ashamed: ja mä en ihan oikeasti ole ikinä käynyt tosi sotkuisessa lapsiperheen kodissa. lelut lattioilla kuuluu asiaan.

Sama meillä kun ollaan kylässä niin yhdessä siivotaan lelut takaisin paikoilleen meillä ei kyllä lapset hirveästi malta herkutellakahvi pöydässä kun on niin kiire leikkimään,mutta viimeksi kun meillä kävi lapsi perhe kylässä niin vanhin pojista söi yksin paketillisen keksejä kun oli kuulemma hänen lemppareita eikä äiti mitään sanonut

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mulla on ainakin niin tutut ystävät että vuoroin käydään sotkemassa toistemme luona.

Lapset siivoavat itse enimmät ja vieraiden lähdön jälkeen laitetaan yhdessä paikat kuntoon.
Emmä aikuisiakaan pistä tiskaamaan tai edes viemään astioita koneeseen.

Joo kyllä mustakin tuntuu, että aikuisten jäljiltä jää ihan yhtä paljon sotkua; kahvikupit pöytään, servetit sinne tänne ja esim. luetut lehdet pöydille. Ei mua haittaa, kiva kun käy vieraita.

täytyy viel lisätä et useimmiten vierailut puolin ja toisin on pitkiä ja sotkut siivotaan yhdessä (siis lelut).. mun luokse kun tulee porukkaa niin tavallinen vierailu aika on noin 4h ja sillä välin saatan laittaa ruoankin, mitä sit toki vieraatkin saa.

en ole ikinä ollut huono mieli vaikka koti ei olisikaan yhtä siisti vieraiden lähdettyä!! kivaa kun käy vieraita :D silloin kun itse vierailemme yritän katsoa pojan perään ettei mitään suur katastrofia syntyisi.. aina sillon tällöin sitä kuitenkin jotain sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
JOO HUOMASIN TÄNÄÄN SAMAN. En tajua miksei äidit voi kerätä lastensa jälkiä pois lähtiessään. Kyllä v ituttaa kun on koko päivä siivonnut ja nyt saa taas aloittaa kun oma muksu nukahti. :headwall:

Tai miksei lapset kerää leluja ennen poislähtöä..? =) Meillä ei enää vieraile supersotkijat!

Me kutsutaan mieluummin omaan kotiin. Ite tykkään vähän passata vieraita, ja jotenki tykkään olla täs omassa kotona ja omalla pihalla jossa tietää vaarat yms.. (ei oo kiva kaverin luona jossa piha täynnä röökin tumppeja)..
Ei meilläkään tip top ole, tosin monen lapsellisen kaverin mielestä on. Imuroin päivittäin, koska on koira, ja toki tiskit pyykit yms hoidan. Leluja taas on ihan turha joka leikin välissä korjata kun ne ovat heti taas levällään, illalla siivoan lelut kun lapset nukkuu.
Muuten pyrin silleen perussiistinä pitämään ettei just haittaa jos joku pölähtää yllättäen ja onhan se itellekin kivempi kun on siisti koti.

Eikö ne lapsetkin ole vieraita? Kerääkö teillä aikuisetkin kahvikupit pois pöydästä ja tiskaa?

Emmää tiiä mutta jos siinä omat + vieraat muksut sotkemassa niin tietysti siitä tulee sotkua. Turhaa mun mielestä lapsiperhettä/lapsia varten hirmusesti siivota etukäteen kun kuitenkin tietää että sotkua on jälestä päin. Toki se on ihan ok auttaa korjaaman osa leluja, mutta ainakin emäntä vois pyytää tyyliin Keräättekö yhessä... Mistä sitä muuten tietää onko leluilla miten tarkat säilytyspaikat jne.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Hmmm, emmä kyllä oleta että it siivoaa lastensa sotkut kyläillessä.
Ei mun maailma kaadu sotkuiseen lastenhuoneeseen, siivota se täytyy iltaisin kuitenkin ;)

jep, jos olisikin kyse yhdestä huoneesta, eikä koko asunnosta. Itse en kehtais lähteä isompia pois keräämättä jos olisi kaikki nappailtu hyllyistä alas ympäriinsä parveketta myöten..

mä henk.koht. en pidä siitä että kaveri siivoaa muksujemme levittämät lelut kun tekevät lähtöä..Vaikka kaunis ajatus,ja varmasti ajattelee vilpittömästi helpottavansa mun hommia. meillä on pieni asunto, jossa jokaisella tavaralla oma paikkansa. lelut on niin näkyvillä tuossa olohuoneessa, ja kaikki ei mahdu lelulaatikkoon, niin haluan tietyt lelut (autot) siihen laatikon viereen kun ne ei silmääni häiritse siinä ollessaan. Mutta tämä kaveri tunkee kaikki kamat sinne lelulaatikkoon, ja jättää sihen viereen ne mitkä ei mahdu.. yleensä siinä onkin sitten kaikenlaista sekalaista roinaa, ja minä järjestelen ne kertaalleen uusiksi.. Mutta itselläni on sitten heidän luona helppo siivota lapseni sotkut, kun tiedän että siellä heitellään vaan tavarat sikinsokin lelulootaan.

Mä annan kyllä liiaksikin lapsen sotkee kotona mut kylässä ollessa yritän siivoilla jälkiä perässä.

Niin ja mä lähden monesti mieluummin muualle kyläilemään kun meillä on niin sotkusta. :ashamed:

En tykkää kutsua vieraita kotiin, koska meillä on kaksi isoa ja touhukasta koiraa. Kilttejä kuin mitkä, mutta monet pelkää ja aina on ihan tajuton show. Ei sillä, että muutenkaan tykään, että meillä kotona käy vieraita, kos avalitettavan monilta tosiaan puuttuu käytöstavat :(. Kylässä voin käydä, mutta ei olla kuin siat pellossa vaan käyttäydymme aina korrektisti.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Mä otan mielummin vieraita meille kuin käyn itse vieraissa.

:wave: paljon helpompaa niin. ei tarvi olla vahtimassa koko ajan mitä ne lapset nyt tekee. eihän vieraista tiedä onko siellä jotain lapsille sopimatonta vaan saa olla koko ajan perässä.Kotona niillä muutenkin enemmän tekemistä ei tuu tylsää.

Yhteistyössä