Lapsuuden lempiruuat ja onko sitä vielä aikuisenakin

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
minulla oli kaalilaatikko ja on edelleen, sitten jauhelihakastike, no syön vieläkin, mutta en nyt niin hirvee ystävä enää ole, sit ihan pelkkä ruskeakastike ja peruna, siis kastike, jossa ei ollu mitään muuta höysteenä, en söis enää. sit oli ruisleipä ja sen päällä silliä, en söis enää vaikka maksettaisiin. kaalilaatikko ja kaalikääryleet olivat ja on edelleen.
herkuista oli ykkösiä vaniljajäätelö, omena limppari, merkkarit ja hopeatoffee. nämä maistuu vieläkin. sitten hedelmistä ykkönen oli banaani, kunnes joku keksi, että banaaneissa voi olla mato, ja se ei kuulema kuole edes silloin kun vatsaan joutuu vaan elää ja voi siellä hyvin. tiedä sitten onko totta vai ei, mutta mä en voi enää syödä banskua, inhottaa :x

Maksalaatikko oli ja on vieläkin. Samoin perunavelli, kaalilaatikko ja kaalikääryleet. Munahyydyke on kanssa pop. Aika pitkälti on herkut pysyny herkkuina.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Asian vierestä.... Mulle joku uskotteli että banaanimato luikertelee elimistössä ja syö kaikki sisäelimet ja aivot. :x

:laugh: Voihan siinä tietenkin niinkin käydä. Vielä enemmän asian vierestä: minä en uskaltanut lapsena katsoa telkkaria, kun joku uskotteli, että sen katsomisesta alkaa kasvaa aivoissa kasvi, joka sitten tulee pään läpi, ja kasvaa vaan, kunnes ihminen kuolee.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Asian vierestä.... Mulle joku uskotteli että banaanimato luikertelee elimistössä ja syö kaikki sisäelimet ja aivot. :x

:laugh: Voihan siinä tietenkin niinkin käydä.
:D Toisaalta, tuo teoria voisi selittää sen että aivot surraa välillä tyhjää. Banaanimatohan siellä on myllännyt. :xmas: :D

No se äitin tekemä makkarakastike on ihan kunkkua. Aina kun mennään kuopioon porukoille niin pakko saada soossia :p Ja se on kumma juttu kun vaikka miten yrittää tehä samalla tavalla niin ei tule lähellekään niin hyvänmakuista :/

Maksalaatikko ja hernekeitto! Ne oli koulussa aivan ihanan makuisia... :p

Melko kaikki ruokainen olen, vain sienet tökkii... Sienisalaatti on hyvää, mutta sitten muut sieni-jutut (se soppakin haisee niin pahalle) ... :ashamed:

Kaalilaatikko! Ehdottomasti! Ja mummun tekemänä! Mummu tekee edelleen tosi hyvää lootaa (on jo 80 v) ja mä olen oppinut tekemään kanssa toooosi hyvää, tosin ei ihan yhtä hyvää kun mun laatikosta puuttuu se puoli kiloa voita. :whistle: :p

Yhteistyössä