Lapsuusajaltasi ruoka,josta et tykännyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laulava Lomittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22863990]lapsena inhosin makkarakeittoa ja kalakeittoa. Kalakeitto meni alas mutta makkarakeittoa en syönyt. Istuin monta tuntia lautasen vieressä,mutta en syönyt.

En edelleen syö makkarasoppaa. tehty siskonmakkaroista.
Miehen tekemä kalakeitto jopa hyvää.[/QUOTE]

Jaa sielä toinen joka ei syöny edes istuttamalla. Ja samanmoinen on mun poikanikin.Että ei syö vaikka istuttas päivän.

Tykkäsin yleensä kaikesta. 60-luvulla oltiin vielä lauantainakin koulussa; eväät mukana ja myös maitopullo ja koulusta saatiin ruismarjapuuroa. (Puolukoita kerättiin koululle aina syksyisin).

Lauantai oli lyhyt päivä ja kuunneltiin vain kouluradiota.

Niin... oli yksi inhokki; porkkanavelli.

Mä oon ollut ihan törkeen kranttu pienenä.
En syöny mitään keitettyä juuresta vai vihannesta ( paitsi perunaa )
Raakana meni kyllä kaikki.
Hernekeittoa en pystynyt syömään ollenkaan ja suurin osa muistakin keitoista oli pahaa.
Mitään kalaa en syönyt.
Sitten oli paljon yksittiäisiä juttuja; sienet, makaronivelli, rusinakeitto, kaurapuuro.

Mutta eipä toi aikuisikään oo vaikuttanut. Nykyään oon kaikkiruokainen ja syön mitä erikoisempiakin juttuja.
Hernekeittoa en syö vieläkään....

Tattaripuuro, hirssipuuro. Näitä oli äidin terveysintoilukokeiluvaiheessa pakko syödä. Hyi saasta. Veripalttu ja kaalikääryleet tais olla koulussa aika inhokkeja.

[QUOTE="vieras";22864014]Mainitsemasi kuuluvat keidän lasten suosikkeihin. Toki järjestät myös niin ettet omien mieltymystesi ja rajoitteidesi takia jätä lapsia ilman kokemuksia ja tilaisuuksia maistaa kaikkea?[/QUOTE]

Meidän lapset ei syö sianlihaa eikä verituotteita. Ei ole kyse mun mieltymyksistä sentään. Muksut ovat kyllä kaikkiruokaisia, syövät kaikenlaista mitä moni muu lapsi ei syö, ja ovat paljon ennakkoluulottomampia ruuan suhteen mitä minä lapsena :)

maitokastike. :X

kaurapuuro :X :X :X
Tätä yritän joskus terveyspuuskassa syödä, mutta ei mene paljoa. Äitini keittämä vesi-kaurapuuro on jotain kamalaa. jää vielä sellaiseksi vellimäiseksi.

Katkaravut ja sienet on sellaisia joista en ole koskaan tykännyt enkä tule tykkäämään. Mitään erityistä inhokkia en muista. Pidän todella monista ruoista mitä moni luetteli inhokeiksi mm. kaikki maksaruoat ja perunavelli nam! Koulun kanaviilokki oli todella hyvää!

Yhteistyössä