Lapsuusajaltasi ruoka,josta et tykännyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laulava Lomittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";22864391]Ihnoan pentuja, jotka kronklaa ruuista. Ne vois laittaa vaikka vähäksi aikaa olemaan ilman mitään ruokaa. Sen jälkeen varmasti maistuis.[/QUOTE]

Olipa piristävää saada yhden ihmisen mielipide ruoan kronklaamisesta tänne kyselyyn vastanneiden väliin:D

[QUOTE="www";22864198]Ei se sit enää oo merimiespihviä :) Herkullisen siitä saa lisäämällä liemeen olutta ja hauduttamalla sitä pitkään leivinuunissa. NAM :)[/QUOTE]

siksi siitä tuleekin hyvää :D

Läskisoosi koulussa (sitä oli ruokalistalla kolmella eri nimellä, mutta samaa tavaraa kaikki)
Tilliliha koulussa (aikuisena olen tykännyt tillilihasta kun sitä on ollut tarjolla)
Äitin paistinpannussa paistama lenkkimakkara.
Äitin tekemä perunamuusi (täynnä sipulisattumia), halusin aina perunani keitettynä ilman muusaamista.

[QUOTE="Vieras";22864499]Tätä ketjua lukiessani toivoisin, että jäisitte kaikki ilman ruokaa.[/QUOTE]

miksi. Minä kyllä ainakin söin lapsena kaikkia niitä ruokia, joita inhosin.
Aikuisällä minulla ei varsinaisia inhokkeja olekaan, mutta maksalaatikko, marsipaani ja munuaiset eivät koskaan päädy ostoskoriimme tai ruokapöytäämme.

Läskisoosi koulussa (sitä oli ruokalistalla kolmella eri nimellä, mutta samaa tavaraa kaikki)
Tilliliha koulussa (aikuisena olen tykännyt tillilihasta kun sitä on ollut tarjolla)
Äitin paistinpannussa paistama lenkkimakkara.
Äitin tekemä perunamuusi (täynnä sipulisattumia), halusin aina perunani keitettynä ilman muusaamista.
meillä oli ainakin koulussa Sianlihakastike, herkkukastike talon tapaan ja vielä joku kolmas... samaa kastiketta. Minäkään en juuri pitänyt siitä.

Tilliliha oli ehdottoman yök! Aikuisena en kai ole siihen enää missään törmännytkään. Toinen kauhistus minkä muistan on siskonmakkarakeitto, jota kyllä nykyään teen ja syön mielelläni.

Aika paljon täällä oli sellaisia ruokia joista en ole kuullutkaan. Kiinnostaisi mm. mitä ovat rössypotut ja kampsut?

Koen olleeni kaikki ruokainen mutta yksi oli sellainen jota en olisi halunnut syödä, mutta pakko oli kun sitä oli tehty. Onneksi äiti teki vain sen kerra, ei tainut itsekkään pitää siittä. Sääntö oli että kaikki syödään mitä lautasella on. Eli kysessä oli tatarpuuro, oli sitten kaameen makusta :x!!

Mulla ei ole mitään muistikuvaa mistään muusta ruuasta josta en olisi pitänyt kun kesäkeitto. Myöskään kesäkurpitsasta ja tomaatista en tykännyt enkä tykkää vieläkään mutta molempia voin kyllä syödä. Kotona on ollut aina hyvää ruokaa enkä muista koulussakaan olleen mitään erityisen mieleenpainuvaa.

Mä olin kyllä tosi epäluuloinen kaikkien vieraiden tekemiä ruokia kohtaan ja jos esim. kyläpaikassa oli jotenkin erikoinen haju tai epäsiistiä niin mä en suostunut syömään mitään. Vanhemmat otti sitten mulle vielä ala-asteikäisenäkin Bona lastenruokia (tai isä teki itse ja laittoi sellaiseen purkkiin) evääksi :)

en tiedä olenko koskaan nähnyt edes vatkulia,musakaa saati tillilihaa, en tiedä miltä ne näyttää saati maistuu :) Meillä ei koulussa koskaan oo ollu mitään kummallisuuksia tai niin pahaa etteikö ole voinut syödä. en muista edesettä mitään läskinpalasia sisältäviä ruokia olis ollu :D

Eli ei kauheita muistoja kouluruokailusta,mutta en syö makaronimössöä/röllipöminää, koska meillä oli sitä kotona joka ikinen viikko ja ajatuskin oksettaa. En myöskään syö läskiä, mämmiä, simpukoita,silakoita tai muita pikkukaloja, en vain tykkää :)

Yhteistyössä