Lasketaanko autolaina tuloksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todennäköisesti ei tipu mitään, sanovat että ottakaa lainaa tai käyttäkää luottokorttia. Sossu on VIIEMINEN mahdollisuus.

Kumma vaan et kaikenmaailman mamuille maksetaan huonekaluista ja kalliista vaatteista yms lähtien kaikki . Saavat ilmaset terveydenhuoltopalvelut jne. Ja suomalaisille ei voi edes yhtä helvetin vuokraa maksaa.

En ymmärrä. Mun mielestä suomalaisten asioita vois ajatella ensimmäiseks.

No kyllä sossu ihan ihmisen alkuperästä huolimatta katsoo tiliotteet, ja samalla perusteella rahat jää saamatta, mikäli tilille on tulllut "liikaa" rahaa... Ja kyllä minäkin ihan syntyperäisenä suomalaisena saan ilmaiset terveydenhuoltalvelut, jos sinä et saa, kehotan ottamaan asiassa yhteyttä eduskunnan oikeusasiamieheen...

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Voi olla että se katsotaan tuloksi jonka perusteella ei ehkä saisi toimeentulotukea. Jos on mahdollisuus ottaa lainaa ja saada rahaa muuta kautta niin sillä pitäisi kyllä vuokra maksella ja elää elämää.

Säkään et vissiin oo jaksanut lukea loppuun asti.

Luin kyllä, mutta sossu on melko armoton jos tilillä on "ylimääräistä" rahaa.

Näin se menee. sossu tosiaan laskee yhteen ihan kaikki teidän nettotulot, vaikka olisitte saaneet rahaa synttärilahjaksi.

Järkevintä on ap ottaa yhteyttä vuokranantajaan, ja yrittää sopia eräpäivän siirrosta.

Näin. Mä en edes tajua, että jos yksi kuukausi on hiukan tiukempi, mutta muuten on talous ok, niin heti mennään sossuun? Teilläkin on palkka tulossa yms. Miksi pitäisi edes saada toi yksi ilmainen vuokra tohon väliin?

Minunkin suositus olisi, että soita ap vuokranantajalle ja sopi vuokranmaksusta tämän kuukauden osalta. ttä maksatte myöhemmin (kun on rahaa) tai sitten vaikka kiritte sen yhden vuokran erissä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Todennäköisesti ei tipu mitään, sanovat että ottakaa lainaa tai käyttäkää luottokorttia. Sossu on VIIEMINEN mahdollisuus.

Kumma vaan et kaikenmaailman mamuille maksetaan huonekaluista ja kalliista vaatteista yms lähtien kaikki . Saavat ilmaset terveydenhuoltopalvelut jne. Ja suomalaisille ei voi edes yhtä helvetin vuokraa maksaa.

En ymmärrä. Mun mielestä suomalaisten asioita vois ajatella ensimmäiseks.

No kyllä sossu ihan ihmisen alkuperästä huolimatta katsoo tiliotteet, ja samalla perusteella rahat jää saamatta, mikäli tilille on tulllut "liikaa" rahaa... Ja kyllä minäkin ihan syntyperäisenä suomalaisena saan ilmaiset terveydenhuoltalvelut, jos sinä et saa, kehotan ottamaan asiassa yhteyttä eduskunnan oikeusasiamieheen...

Aijaa! Etteikö muka tk:ssa mitään maksuja tarvi maksella vai? Niin vissiin.

opiskelija lienee yleensä oikeutettu toimeentulotukeen ensimmäisenä kesätyökuukautena kun yleensä palkka tulee vasta loppukuusta ja opintotukea ei saa. Monta vuotta sitten kuin hain, laskettiin tuloihin opintolainan nostoerä vaikken sitä nostanutkaan, jotta ollaan samalla viivalla muiden kanssa. Toisella kertaa kun hain, sossu katsoi että olin 3kk aiemmin tienannut x summan palkkaa, joten hän tyynesti siirsi siitä tulosta osan hakukuukauden tuloiksi.

Aijaa! Etteikö muka tk:ssa mitään maksuja tarvi maksella vai? Niin vissiin.

No jos saa toimeentulotukea (ihan suomalainenkin) niin ei tarvitse maksella, sossu maksaa ne. Mutta jos ei saa toimeentulotukea niin kyllä mun on silloin ainakin pitänyt itse maksuja maksella, eikö se ihan niin kuulu mennäkin?

Yhteistyössä