laskettuaika ultrassa viikolla eteenpäin

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Onko se paljon ja onko jotain syytä huoleen? :ashamed:
Tänään olis menkkojen mukaan ollu 11+3 mut ultrassa siirtyikin sikiön pienen koon vuoksi rv 10+3. Kätilö kyllä sanoi että ei syytä huoleen, varsinkin kun mulla on ollut epäsäännöllinen kk-kierto ennen raskautta, mut tää on eka kerta ku la heittää mulla noin paljon :whistle:

Lasketun ajan määrittäminen jopa ultrassa on ihan silkkaa arpapeliä, eikä vauva kuitenkaan synny kuin 5 % todennäköisyydellä lasketuksi päiväksi merkittynä päivänä. Ei se ole todennäköisin raskauden päättymispäivä, vaan kunhan nyt on joku kiva tasaluku oikeilta seutuvilta valittu.

Meillä ainakin ultrassa muutettiin raskauden kestoa pelkästään pään mitan perusteella, vaikka kaikki muut mitat laahasivat muutettuja viikkoja jäljessä. Myöhemminkin pää oli aina muita mittoja isompi, joten pää vaan aloitti kasvun jo siinä vaiheessa yksilöllisellä vauhdillaan. Sitähän väitetään, että noilla viikoilla kaikki kasvavat vielä samalla lailla, mutta hui hai.

Ekaa oottaessa laskettuaika siirtyi 2 viikolla!
Söin pillereitä rv11 asti koska en ees osannu kuvitella olevani raskaana. Pillereiden aikana menkat tuli ihan miten sattuu, joskus tuli parin viikon välein, toisinaan ei tullu 6-7 viikkoon.
Esikko syntyi rv41.
Vauva oli pikkuinen, 2,2kg ja 44cm. Joten vauvan koosta katottuna ois voinu olla pidempääkin kasvamassa :D

Ei tarvitse huolestua. Meidän kuopuksesta tiesin varmuudella, ettei ollut voinut saada alkuaan ennnenkuin viikkoa myöhemmin ja ultra oli asiasta aivan samaa mieltä.

kiitoksia kaikille :flower: jotenkin tuli itselle vaan paniikki että vauvalla ei ole kaikki hyvin jne. Mut jos on kerran näinkin yleistä niin ehkä uskallan huokaista helpotuksesta.... :ashamed:
Mut aika jännä et raskaustestissä raskaus kuitenkin näkyi niin "pian" vaikka mullakin on epäsäännöllinen kierto... vaihtelee 28-52 päivän välillä....

Tai sitten sinulla vaan on pieni vauva tulossa. Tai ottaa kasvupyrähdyksen jossain vaiheessa.
Tosta pojasta siirreltiin parikin kertaa laskettua aikaa koon vuoksi, ja pienenä synty, nyt kun tuo on tiedossa niin ei tästä toisesta alettu laskettuu aikaa rakenneultran jälkeen siirtää, vaikka oli viisi päivää pienemmän kokoinen.
Tarkkaan ne kattoo ne :D

mulla vauva vastas 5 päivää suurempaa np-ultrassa mutta laskettua aikaa ei muutettu. mutta aika jännää jos olis muka hedelmöittyny aijemmin kun menkoista laskettuna koska mun ukko tuli reissusta kotiin vasta just ovis päivänä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Tai sitten sinulla vaan on pieni vauva tulossa. Tai ottaa kasvupyrähdyksen jossain vaiheessa.
Tosta pojasta siirreltiin parikin kertaa laskettua aikaa koon vuoksi, ja pienenä synty, nyt kun tuo on tiedossa niin ei tästä toisesta alettu laskettuu aikaa rakenneultran jälkeen siirtää, vaikka oli viisi päivää pienemmän kokoinen.

no kun mulla on nuo neljä edellistä kuitenkin pitäneet paikkansa. itseasiassa taidankin hieman kaivella vanhoja äitiyskortteja ja varmistaa, mutta muistaakseni ei ole ultrassa la muuttunut kellään. Ja kaikki pojat ovat olleet syntyessään 3500-3900 g, ei minun mielestä kauhean pieniä. varsinkin kun huomioi että on käynnistetty lasketun ajan tienoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:

no kun mulla on nuo neljä edellistä kuitenkin pitäneet paikkansa. itseasiassa taidankin hieman kaivella vanhoja äitiyskortteja ja varmistaa, mutta muistaakseni ei ole ultrassa la muuttunut kellään. Ja kaikki pojat ovat olleet syntyessään 3500-3900 g, ei minun mielestä kauhean pieniä. varsinkin kun huomioi että on käynnistetty lasketun ajan tienoilla.

Esitin vaan yhden mahdollisuuden =)
Mutta hyvänkokoisiahan nuo pojat ovat sitten olleet, että taitaa arvaukseni mennä mettään, meillä tosiaan oli vaan 2510gr ja 47cm tuo poika ja siksi nyt tästä toisesta ei lähdetä laskettuu aikaa muuttaa.

Esitin vaan yhden mahdollisuuden =)
Mutta hyvänkokoisiahan nuo pojat ovat sitten olleet, että taitaa arvaukseni mennä mettään, meillä tosiaan oli vaan 2510gr ja 47cm tuo poika ja siksi nyt tästä toisesta ei lähdetä laskettuu aikaa muuttaa.

ja onhan tuo mahdollista jos ootanki tällä kertaa tyttöä =) mutta todennäköisempää ehkä kuitenki on että hedelmöitys on tapahtunu myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
paljonko oli turvotusta?

0,6 sekin oli jotenki mun mielestä uskottavan vähän :snotty:
Taidan uskoa tähän raskauteen synnytyssalissa vasta :D

samma här. :| :hug:

luin odotuspuolelta et sulla oli mitattu turvotusta 1,8? menikö oikein?
Katselin vanhoja äitiyskortteja ja koskaan ei mulla turvotus ole ollut näin alhainen, vaan just tota 1,5 luokkaa. jotenkin en koe sitä mittaustulosta luotettavaksi kun sikiö oli niin pieni vasta. Mut siihenkin kätilö sanoi et se on se ja pysyy.

paljonko oli turvotusta?

Katselin vanhoja äitiyskortteja ja koskaan ei mulla turvotus ole ollut näin alhainen, vaan just tota 1,5 luokkaa. jotenkin en koe sitä mittaustulosta luotettavaksi kun sikiö oli niin pieni vasta. Mut siihenkin kätilö sanoi et se on se ja pysyy.

oli joo. pikkasen meni sanattomaks. olin miettiny meneväni siihen veriseulantaan mutta nyt en tiiä haluunko sittenkin. joo..onhan se normaalin rajan sisällä mutta emmä tiiä haluunko sitten joutuvani tekemään päätöksiä lukujen perusteella. :| pitää miettiä...

mä kysyin voiko olla enemmän turvotusta kun on pieni vielä (vastas rv 10+5) mutta ei kuulemma. ennen niillä oli jotain taulukoita ja turvotusrajat oli koon mukaan.

paljonko oli turvotusta?

oli joo. pikkasen meni sanattomaks. olin miettiny meneväni siihen veriseulantaan mutta nyt en tiiä haluunko sittenkin. joo..onhan se normaalin rajan sisällä mutta emmä tiiä haluunko sitten joutuvani tekemään päätöksiä lukujen perusteella. :| pitää miettiä...

mä kysyin voiko olla enemmän turvotusta kun on pieni vielä (vastas rv 10+5) mutta ei kuulemma. ennen niillä oli jotain taulukoita ja turvotusrajat oli koon mukaan.

eiköhän kaikki kuitenkin ole kunnossa :hug: katselin tuossa edellisistä äitiyskortteja ja yhdellä pojalla on turvotus ollut 1,5, kahdesta ei ollut merkintää kortissa ja yhdellä pojalla oli arvoksi laitettu 0,6-0,9 eli sama kuin nyt tällä viidennellä. Et pitäisköhän sitä vaan nyt sit olla onnellisesti raskaana? kuiteski ;)

eiköhän kaikki kuitenkin ole kunnossa :hug: katselin tuossa edellisistä äitiyskortteja ja yhdellä pojalla on turvotus ollut 1,5, kahdesta ei ollut merkintää kortissa ja yhdellä pojalla oli arvoksi laitettu 0,6-0,9 eli sama kuin nyt tällä viidennellä. Et pitäisköhän sitä vaan nyt sit olla onnellisesti raskaana? kuiteski ;)

joo. varmaan ehitään vielä keksiä muitakin huolia. :o :D
odottavan aika on pitkä. |O

joo. varmaan ehitään vielä keksiä muitakin huolia. :o :D
odottavan aika on pitkä. |O

joo, ja tieto lisää tuskaa :/ :ashamed: ei esikoisen odottaminen ollut näin "vaikeeta".... tai toisen...

Yhteistyössä