Lasten kuvat netissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *huolestunut*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
Noo--- tiedutosvälineitä ja lastensuojeluasioita melko paljon seuranneena TIEDÄN, että internet on tuonut aivan uuden ulottuvuuden pedofiiliongelmaan.

Mutta joo, taidat tosiaan olla vähän jääräpäinen, etkä voi myöntää olevasi väärässä... Ja haluat viimeisen sanan... En jaksa enää vääntää sulle tästä.

No tottakai mäkin tiedän, että Internet on tuonut aivan uusia ulottuvuuksia pedofiiliongelmaan. Kukapa vähänkään uutisia seuraava ei sitä tietäisi.
Mutta tiedän myös sen, että pedofiilejä on ollut jo ennen Internettiäkin. Sekä sen, että heitä liikkuu tuolla ulkosalla siinä missä meitä muitakin. Sekä sen, että lapsen kuvan laittaminen nettiin ei tee hänestä taattua pedofiilin uhria, eikä lapsen kuvan laittamatta jättäminen tarkoita sitä etteikö pedofiili voisi silti häntä kyylätä ja hänestä haaveilla.
Eli ei kannata pelätä hysteerisenä nettiä, ja samassa unohtaa muut riskit.
Maalaisjärjen käyttö on ihan sallittua tässäkin asiassa.
Sulla on oma katsantokantasi, ja mulla omani. Se ei kuitenkaan tarkoita että mä olisin väärässä, tai antaisin lapseni ilomielin pedofiilin leikkikaluksi, tai asettaisin heitä muuten vaaraan laittamalla heidän kuvansa nettiin.

no entä jos mä vaikka nappaisin tuolta sun tytön kuvan ja muokkailisin sitä pikkusen, eikö haittais?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
no entä jos mä vaikka nappaisin tuolta sun tytön kuvan ja muokkailisin sitä pikkusen, eikö haittais?

Ai sä oot pedofiili? Sääliksi käy lapsiasi.
Tottakai haittaisi. Mutta mä olen tainnut tässäkin ketjussa jo kertaalleen kertoa syyn sille, miksi lapsistani ja meistä vanhemmistakin on paljon kuvia netissä. Sekä sen, että kuka tahansa voi ottaa mun lapsista kuvia missä tahansa me ikinä liikutaankin. Eli niitä saa muualtakin kuin netistä.
Jos et tajua, et tajua. Sun ei ole pakko laittaa lastesi kuvia nettiin, eikä mua voisi vähempää kiinnostaa onko niitä netissä vai ei. Miksi sua siis kiinnostaa toisten lasten kuvat? Eri asia jos kuvassa olisi alaston lapsi...

En ole väittänyt, että olet antamassa ilomielin lastasi pedofiilin leikkikaluksi.

Mutta on kyllä sinisilmäinen sun suhtautuminen asiaan. Mutta joo, annetaan olla, meillä on vastakkaiset käsitykset asiasta.

Silti säälin sun lapsias, kun eivät voi itse päättää, mitä heistä levitellään koko maailman käsille. (Ja ei tarvi taas alkaa jauhaan siitä sanomalehdestä.)

Säästä säälisi jollekulle joka sitä kaipaa, mun lapsiani sun ei tarvitse sääliä siksi, että heistä on netissä kuvia.
Mutta omien lastesi kohdalla muista varoa muitakin mörköjä kuin nettiä. Tuntuu, että takerrut vain siihen, ja unohdat että pedofiilit takuulla löytää lapsia muualtakin.

En ole väittänyt, että olet antamassa ilomielin lastasi pedofiilin leikkikaluksi.

Mutta on kyllä sinisilmäinen sun suhtautuminen asiaan. Mutta joo, annetaan olla, meillä on vastakkaiset käsitykset asiasta.

Silti säälin sun lapsias, kun eivät voi itse päättää, mitä heistä levitellään koko maailman käsille. (Ja ei tarvi taas alkaa jauhaan siitä sanomalehdestä.)

Säästä säälisi jollekulle joka sitä kaipaa, mun lapsiani sun ei tarvitse sääliä siksi, että heistä on netissä kuvia.
Mutta omien lastesi kohdalla muista varoa muitakin mörköjä kuin nettiä. Tuntuu, että takerrut vain siihen, ja unohdat että pedofiilit takuulla löytää lapsia muualtakin.

Miten niin? Voin vakuutta sulle, että en unohda.

(Älä nyt tätä tähän jätä, kait sun pitää saada se viimeinen sana.... ;) )

Tottakai haittaisi. Mutta mä olen tainnut tässäkin ketjussa jo kertaalleen kertoa syyn sille, miksi lapsistani ja meistä vanhemmistakin on paljon kuvia netissä. Sekä sen, että kuka tahansa voi ottaa mun lapsista kuvia missä tahansa me ikinä liikutaankin. Eli niitä saa muualtakin kuin netistä.
Jos et tajua, et tajua. Sun ei ole pakko laittaa lastesi kuvia nettiin, eikä mua voisi vähempää kiinnostaa onko niitä netissä vai ei. Miksi sua siis kiinnostaa toisten lasten kuvat? Eri asia jos kuvassa olisi alaston lapsi...

:headwall: :headwall: :headwall:
No en mä sitä tekisi, olisi vaan todella helppoa jos joku haluaisi... Ootko kysyny lastes mielipiteitä siitä missä he haluavat kuviensa pyörivän? Kova halu sulla tuntuu olevan niitä kuvia tuolla esitellä, mä en vaa tajuu tommosta... ...omapa on sitten ongelmas. :/

No en mä sitä tekisi, olisi vaan todella helppoa jos joku haluaisi... Ootko kysyny lastes mielipiteitä siitä missä he haluavat kuviensa pyörivän? Kova halu sulla tuntuu olevan niitä kuvia tuolla esitellä, mä en vaa tajuu tommosta... ...omapa on sitten ongelmas. :/

Tyttö suorastaan vaatii kuvaansa nettiin, lehtihaastatteluun ja -kuvauksiin suostui enemmän kuin innoissaan. Poika ei ole ilmaissut kantaansa tähän asiaan, tai muihinkaan.
Sun ei ehkä tarvitsekaan tajuta kaikkea tässä maailmassa? =)

Muistakaahan kysyä niiltä lapsiltanne luvat myös niiden kuvien ottamiseen, lapsen pukemiseen ja hiusten leikkaamiseen. Olisihan se hirveää jos lapsi ei antaisi 1-vuotiaana kirjallista suostumusta siihen, että jotain tuollaista kamalaa saisi tehdä :o

Mä en vaan ymmärrä miksi te levittelette niitä kuvia, kun on kuitenkin olemassa uhka että niitä käytetään väärään tarkoitukseen, niitähan ei ole pakko esitellä yleisillä keskustelupalstoilla???

No ehkä mun ei tarviikkaan sitten ymmärtää teidän itsekeskeisyyttänne...
...sitähän tuo "mun lapsi on kaunis" juuri edustaa...

Alkuperäinen kirjoittaja pupu tupuna:
on kuvia netissä mutta en laita just mitään nakukuvia kun niitä sairaita ihmisiä on niin paljon... :(

sama täällä, paljon kuvia netissä mutta aina vaatetta päällä, en ees alusvaatteilla uskalla kuvaa laittaa...

meillä on molemmat vanhemmat sitä mieltä että saa kuvia netis olla kunhan ne on ehdottoman tarkkoja sillee ettei esim. ilman paitaa ole.

Mun mielestä jokainen perhe tekee niinkuin parhaaksi katsoo :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tästä se ajatus lähti

http://kaksplus.fi/keskustelu/t947294,350#m10060070

Ei herranjumala! Miksi joku on laittanut lapsestaan tuollaisen kuvan nettiin???
Kysyppä sitä Heililtä Karjalasta

Hei! Mikä juttu tää nyt on? Onko jollain sama nikki kun miulla?

Alkuperäinen kirjoittaja Heili (oikeesti) Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tästä se ajatus lähti

http://kaksplus.fi/keskustelu/t947294,350#m10060070

Ei herranjumala! Miksi joku on laittanut lapsestaan tuollaisen kuvan nettiin???
Kysyppä sitä Heililtä Karjalasta

Hei! Mikä juttu tää nyt on? Onko jollain sama nikki kun miulla?

Ei oo kyse nikistä vaan sinun photob:ssä oli tuommoinen kuva lapsestasi, josta joku teki valituksen (photob:n)ylläpidolle ja se kuva ilmeisesti sieltä poistettiin. Oli siis sinun kansiossasi. Kannattaa varmaan kirjautua nyt, jos kirjoittelet tästä aiheesta että ihmiset uskoo, et olet oikeesti sinä.

Joku on näköjään tässäkin kirjoittanut muka minun nimelläni. Laitanpa oman mielipiteen asiastani tähän ketjun loppuun. Valitettavasti en ennätä lukea ketjua. Luin ekan ja tämän viimeisen sivun.

Toivon ylläpidolta BANNEJA minuna esiintyneille harmaille ihmisille täällä. Ip:stä varmasti näkeekin, etteivät ole sama ihminen kuin minä. Ja minä en harmaile muutenkaan.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t983314

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä