Lasten lyöminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tapahtui viimeviikolla, kun eräs poika (4v) haukkui tytärtäni ja menin tämän pojan eteen kyykkysilleni juttelemaan ja sanoin että pitää pyytää anteeksi tytöltä ja samalla nostin omaa kättäni että silitän pojan käsivartta, kosketan omianikin lapsia kun juttelen. Tämä poika laittoi silmät kiinni ja kohotti käsiä suojautuakseen, sanoin että älä nyt pelästy että minä vain sinun kättäsi olisin koskenut, en minä mitään pahaa tee.

En kyllä olisi uskonut hänen vanhemmistaan että voisivat lasta lyödä, mutta mielestäni reaktio oli kyllä täysin merkki itsesuojelusta???
 
beatkid4.jpg


:)
 
no voi kiesus,tottakai lapsi suojautuu jos vieras/puolituttu tolleen käyttäytyy, se ei millään tavalla tarkoita että lasta hakattaisiin! kaikkee sitä ihmiset ajatteleekin
 
Tuskin on pahoinpidelty (varmahan en voi olla tuntematta tapausta). Kyseessä luultavimmin luonnollinen reaktio, joka toteutuu kaikilla tämänkin ketjun kirjoittajista jollakin tasolla. (Valitettavasti) Ruhjeet ovat ensimmäinen ja varmin tapa "paljastaa" pahoinpitely. Mikäli niitä ilmaantuu, ota yhteys tarvittaviin tahoihin. En kiellä, etteivätkö nämä puolustautumisreaktiot vahvistuisi talouksissa, joissa niitä joutuu käyttämään useasti. Ne ovat kuitenkin erittäin sisäsyntyisiä, eivätkä vaadi vahvaa ulkoista ärsykettä muodostuakseen, joten (valitettavasti) pahoinpitelyt ym. on todettava muista merkeistä.

ERITTÄIN HIENOA JA ESIMERKILLISTÄ ALOITTEELLISUUTTA, että otit asian puheeksi! Toivon, että jatkossakin pidät silmäsi auki ja otat kantaa asioihin, jotka mielestäsi poikkeavat normaalista käyttäytymisestä. Vain näiden havaintojen avulla voimme saada tietoa asioista, joita emme osaa ratkaista "hard evidence" -tieteiden avulla.

Älkää jättäkö näitä viestiketjuja roikkumaan, vaan tuokaa esiin omat mielipiteenne. Jos teidän mielestänne aihe on turha (mitä mahdollinen lapsen pahoinpitely EI KENENKÄÄN MIELESTÄ PITÄISI OLLA), tuokaa silti asianne julki asiallisesti. Kukaan ei hyödy vähättelystä tai päivittelystä. Jos joku kirjoittaa, hän on luultavimmin tosissaan.
 

Yhteistyössä