Lasten merkkivaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Elle:
Kertokaa minulle, mistä löydätte pk seudulla Elle, Gap, Gymboree, Lego, Laurenin, Hilfigerin,Nautican, Hush Puppies, Pumpkinpatchin, Kenzon jne vaatteita? Entä myydäänkö Elleä missään nettikaupassa??? Oon kovasti koittanut etsiä netistä elleä myyvää nettikauppaa löytämättä. :(

elleä, burberryä ja mayoralia saa ainakin stokkalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Girandola kun otetaan pois niin on parempilaatuisia. Meillä ainakin merkkivaatteet menee hyvinä vielä pikkusiskolle kun muut saa laittaa kyllä roskiin, kulahtavat ja vanuttuvat.

Miten teillä huolletaan ja käytetään vaatteita? Meillä pojalla 2v. on ihan perus HenkkaMaukka-lijnaa vaatteet, enkä yhtään uutena ostettua vaatetta oo vielä saanut kulahtamaan niin, ettei niistä olisi kierrätettäväksi.

Mä käytän merkkivaatteita ja halpiksia lapsilla, ihan sen mukaan mitä on lahjaksi saatu ja myös sen mukaan mitkä mun mielestä näyttää kivoilta.
Aika monet hintavammat vaatteet kestävät kyllä hyvin käyttöä joten ne voi laittaa kierrätykseen kun jäävät pieniksi, mutta myös halpiksissa on niitä kestäviä. Ja toisinpäin myös, jotkut merkkivaatteet ovat likatahroja tehokkaasti itseensä imeviä, saumoista kiertäviä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Girandola kun otetaan pois niin on parempilaatuisia. Meillä ainakin merkkivaatteet menee hyvinä vielä pikkusiskolle kun muut saa laittaa kyllä roskiin, kulahtavat ja vanuttuvat.

Miten teillä huolletaan ja käytetään vaatteita? Meillä pojalla 2v. on ihan perus HenkkaMaukka-lijnaa vaatteet, enkä yhtään uutena ostettua vaatetta oo vielä saanut kulahtamaan niin, ettei niistä olisi kierrätettäväksi.

Meillä sama homma!

Mä sanoisin näin inhorealistina, että Henkan vaatteet ei ole kankailtaan sen laaduttomampia kuin merkkituotteetkaan. Eri asia on jotkut HalpaHallin rytkyt, mutta kyllä Henkan, Lindexin ja KappAhlin vaatteet kestää täysin vertailun ns. merkkituotteisiin. Eivät mene pesuissa miksikään ja kestävät mainiosta sisaruksellekin.

Eri asia sitten on, että monet vanhemmat hakevat jotain statusta tuolla merkkivaatejutulla.

Pakko todeta tähän aiheeseen, että mielestäni on tosi rumaa, kun vaatteessa lukee koko rinnan/pepun/selän kokoisilla kirjaimilla vaatteen merkki. Kuten esim. Gantin tai Ellen vaatteissa monesti lukee. Se on jotenkin niin tökeröä, kun halutaan alleviivata, että meidän Nicolla onkin merkkipaita. Tulee mieleen ne takavuosien Kanarian tuliaisina Suomeenkin rantautuneet colleget, joissa luki kaikki merkit Hugosta Lacosteen...

Itse käytän lapsillani aika paljon merkkivaatteita, koska ovat parempilaatuisia, sekä yleensä nuo kuvat ja värit eivät ole täynnä nallepuheja ym mitä en lapseni päälle laita! Vaatteiden ei meillä tarvitse kestää toiselle lapselle, sillä meillä on tyttö ja poika, mutta on helppo kyllä myydä eteenpäin.. Laatu maksaa ja minä maksan mielelläni! Toki meillä on myös exit, name it, henkka maukkaa.. ja käytössä nekin ajaa asiansa. Tosiasiassa kuitenkin suurimaksi osaksi meillä on burberrya, timberlandia, lacostea, dieseliä jne.. Toisaalta suurin osa noista merkkivaatteista myös hankitaan ulkomailta, jolloin ne eivät ole niin kalliita kuin suomessa. Ja esim GAP ei ole jenkeissä mikään ihmeellinen merkki, lähinnä suht edullinen perusmerkki.

Alkuperäinen kirjoittaja Elle:
Kertokaa minulle, mistä löydätte pk seudulla Elle, Gap, Gymboree, Lego, Laurenin, Hilfigerin,Nautican, Hush Puppies, Pumpkinpatchin, Kenzon jne vaatteita? Entä myydäänkö Elleä missään nettikaupassa??? Oon kovasti koittanut etsiä netistä elleä myyvää nettikauppaa löytämättä. :(

Joitakin noista merkeistä saa ainakin Helsingistä: Stockmannilta, Lasten puoti Laurettesta ja sitten Kampissa (siis siellä ostoskeskuksessa) on vielä muutama liike.

Jasminin verkkokaupasta www.jasmin.fi löytyy lasten merkkivaatteita mm. Claire, Elle, Guess, Kenzo, Lego, Marc O´polo, Timberland ja Tommy Hilfiger. Jos liikutte Oulun suunnalla niin poiketkaa toki myös myymälässä. Siellä on vielä laajempi valikoima kuin verkkokaupassa ja lisäksi tarjolla on muitakin merkkejä kuten DKNY, Esprit ja Gant.

Yhteistyössä