Lasten nukkumisesta:mitä teimme väärin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Timppa

Aktiivinen jäsen
17.11.2007
28 889
2
36
Meillä on kaikkien lasten kanssa toimittu näin : laitokselta kotiin tultua ollaan aina laitetu lapset nukkumaan omaan sänkyyn.Vanhin muksu nukkui meidän kanssa samassa makkarissa kun silloin ei muuta ollut.Kaksoset nukkui ekat kuukaudet meidän makkarissa ettei vanhin olisi häiriintynyt yösyömisistä.Ikinä ei olla nukutettu/käyty samaan sänkyyn nukkumaan.Yöheräämiset on loppuneet 3-5kk iässä ja nukkumaan ovat oppineet käymään ihan itsekseen.Nyt nukkuvat 1v4kk 13 tunnin yöunia vanhin vähän vähemmän.Jotain vikaahan tässä varmasti on?
 
Kaikkien vauvoja ei vaan laiteta sänkyyn nukkumaan. Omani protestoi jo laitokselta, jos sen yritti siirtää omaan sänkyyn :whistle: Enkä viitsinyt vastasyntynyttä huudattaa kurkku suorana :heart: Perhepedissä nukkui vielä reilu 1-vuotiaana. Valvottuja öitä oli ja on yhä joskus. Mutta silti, meillä on nykyään kohta 1,5v typy joka nukkuu jo lähes joka yö kokonaisia 12h yöunia :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
hyvi olette opettaneet. olen sitä mieltä että vanhempien opetuksesta se on kiinni.

meillä nukkuu ISOTKIN lapset vähintään 10 tunnin yöunet

ja meillä on lapset nukkuneet jo ihn avauvoina omassa sängyssä, omasa huoneessaan jopa
 
Meillä molemmat lapset nukkuu 11-13 tunnin yöunia. Esikoinen lopetti yöheräämiset 2 kk iässä, kuopus jatkoi niitä kauemmin. En nukuta, molemmat nukahtaa itsekseen. Eivät heräile öisin vessaan tai kömmi meidän sänkyyn.
Ja molemmat saivat olla perhepedissä niin kauan kun halusivat =). Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 2½-vuotiaana, kuopus siirtyi omaan sänkyyn hieman alle kaksivuotiaana.
Kolmattakaan lasta, jos sellainen joskus tulee, en aio laittaa omaan huoneeseen tai edes omaan sänkyyn vauvaiässä, tuskin vielä taaperovuonnakaan.
 
Ihan samoin toimittu meillä: oma sänky, oma huone, vieressä ei oo nukutettu.
kuopus nukkuin jonkin aikaa meidän makkarissa ettei esikoinen häiriintyisi. Sitten huomattiin ettei häiriinny vaikka mikä huuto olis...

Esikoisella yöheräämiset loppui just tuossa 4kk tienoilla, kuopus 1v10kk on heräillyt koko ikänsä useasti yössä. Yhäti 1-3 kertaa.

Jotta niin ne lapset on erilaisia vaikka saman kaavan mukaan mennään :whistle:
 
Meillä 2v nukkunut myös laitokselta asti omassa sängyssä ja eri huoneessa.Ekat 4kk oli koliikki joten sillon nukuttiin yleensä autossa,vaunuissa tms.muttei kuitenkaan vieressä.Koliikin jälkeen nukkuikin sitten senkin edestä,väh.12h ja nyt 2vuotiaana nukkuu väh.10h,tosin oli tossa pikku viikon kestävä episodi jollon halus viereen mutta siitä selvittiin yölampulla :D Eli kai mussakin on jotain vikaa.Tai ainakin se etten ole lastani viereeni ottanut :xmas:
 
meillä ihan samalla lailla ja tyytyväinen tähän empä usko että me väärin ollaan tehty, mutta tietenkin tällaista on ikävä lukea jos itsellä on kauhee rumba toi nukkumaan meno et ehkä siinä väärin että uskalsit ääneen sanoa...(:
Ja tähän ennen ku teilaatte mut niin jokainen tyylillään ja jokainen lapsi on yksilö toiset vaan nukkuu paremmin ku toiset. Niin ja se on mun mielestä ihan ok jos tykkää nukuttaa viereen tai silitellä mun mielestäni jokainen tekee silleen ku parhaaks näkee. Mä tykkään tästä et lapset sänkyyn ja se siitä.

Niin timppa meillä on kans kaksoset ja esikoinen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meillä on kaikkien lasten kanssa toimittu näin : laitokselta kotiin tultua ollaan aina laitetu lapset nukkumaan omaan sänkyyn.Vanhin muksu nukkui meidän kanssa samassa makkarissa kun silloin ei muuta ollut.Kaksoset nukkui ekat kuukaudet meidän makkarissa ettei vanhin olisi häiriintynyt yösyömisistä.Ikinä ei olla nukutettu/käyty samaan sänkyyn nukkumaan.Yöheräämiset on loppuneet 3-5kk iässä ja nukkumaan ovat oppineet käymään ihan itsekseen.Nyt nukkuvat 1v4kk 13 tunnin yöunia vanhin vähän vähemmän.Jotain vikaahan tässä varmasti on?

Siinä se onkin, ette alkaneet "pelaamaan" nukutusten kanssa.
Meillä on sama vika ollut molempien kanssa.
Nyt on vaan tylsää kun ei saa täällä marmattaa...;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Niillä ei ehkä ollu mahavaivoja?

tähän voin sanoo että meillä oli ja kyllä meidän muksut huusi melko paljon iltaisin ja öisin mutta siitäkään huolimatta opetimme sänkyyn. Olihan se raskasta välillä hypätä itse ylös koko ajan, mutta ku mahavaivat loppu niin olivat tottuneet lapsetkin sinne sänkyyn. Mutta kuten sanoin jokainen tyylillään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Niillä ei ehkä ollu mahavaivoja?

vaikka meidän esikoisella oli mahavaivoja, koliiki suorastaan nii huuto loppu puolen vuoden iässä ja meillä nukutiin yötkin.

Onnea. Meidän 2v heräilee vieläkin öisin (ei sentään syö enää) vaikka nukkuu jo omassa huoneessaan. Tuo vauva näkyy olevan helpompi tapaus, on 4kk ja herää kahdesti yössä syömään. Sitä ei muuten oo nukutettu koskaan vieressä vaan se nukkuu omassa kopassaan meidän sängn vieressä. Ja niin oltais ekanki kans tehty mut se heräili niin usein etten jaksanut aina nousta sängystä, oli helpompaa tunkea tissi vierestä suuhun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ihan samoin toimittu meillä: oma sänky, oma huone, vieressä ei oo nukutettu.
kuopus nukkuin jonkin aikaa meidän makkarissa ettei esikoinen häiriintyisi. Sitten huomattiin ettei häiriinny vaikka mikä huuto olis...

Esikoisella yöheräämiset loppui just tuossa 4kk tienoilla, kuopus 1v10kk on heräillyt koko ikänsä useasti yössä. Yhäti 1-3 kertaa.

Jotta niin ne lapset on erilaisia vaikka saman kaavan mukaan mennään :whistle:

Tätä ei voi kun peesata,että ei ne lapset mene kaavan mukaan kun yksilöitä ovat.

Meillä on nukutettu viereen ja syliin kun eivät muuten nuku. Ja mä en raaski pienen antaa huutaa ja itkeä yksinään kun ihan hyvin voin sen pienen hetken vieressä olla, että saa unen päästä kii. Ja esikoinen on nukkunu koko öitä 1v. lähtien ja tuo nuorin ei vielä nuku kun ikää on 5kk, mut en mä sitä odottanukaan. Jotenki yöheräämiset mun mielestä vaan kuuluu asiaan, vaikka ne tietenki väsyttää.

Niin ja tosiaan esikoinen kyllä nykyään nukahtaa ihan itekseen omassa huoneessaan, ikää 3vuotta. Ja oli meidän makkarissa omassa sängyssä noin 10kk asti ja varmaan nyt tuo nuorinkin on siihen asti. Me ollaan siirretty omaan huoneeseen sillä ajatuksella,että heti kun vauva häiriintyy meistä enemmän ko me hänestä ni on aika mennä seinän toiselle puolelle.

Mutta ihan täysin en kyllä mäkään tän alotuksen pointtia tajunnu... :whistle: :xmas:
 
Esikoinen nukahti omaan sänkyyn itsekseen 10 kk ikään saakka. Sit käytiin yökylässä ja vieraassa paikassa kun oltiin, niin sinne piti nukuttaa. Sen jälkeen ei ole itse nukahtanut vaan on pitänyt nukuttaa. Omassa sängyssä nukkui vasta 4-vuotiaana, siis koko yön. Kuopus piti jostain syystä nukuttaa jo ihan syntymästä saakka, jos jätti itsekseen niin rupes heti huutamaan. Jossain vaiheessa ei suostunut nukkumaan ollekaan omaan sänkyyn ja nukutin viereen. Kun ne nukutukset venyivät tunnin mittaisiksi, opetin taas pikkuhiljaa nukahtamaan omaan sänkyyn. Nyt mä nukutan siis ton kuopuksen omaan sänkyyn ja tossa puoleyön maissa se yleensä herää syömään ja sit otan mein sänkyyn nukkumaan. Mä olen niin tottunut nukkumaan kuopuksen vieressä, et niinä öinä, kun se onkin jostain syystä nukkunut vaikka yhteen tai puoli kahteen, en ole saanut unta, ennen kuin oon saanut pojan viereen.
 

Yhteistyössä