Lasten nukkumisesta:mitä teimme väärin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei minusta Timpan perheessa mitään ole väärin tehty. Eikös pääasia ole, että yöllä nukutaan. Ja jos kaikki nukkuvat ja ovat tyytyväisiä, niin mitä väärää siitä vielä pitäisi löytää?

Meillä kaksi kaksi vanhinta ovat nukkuneet omissa sängyissään ja kuopus 9kk nukkuu perhepedissä. Meillä nukkumiset hoidetaan niin, miten lapselle on paras. Sen verran arvostamme omaa yöunta =)
 
Meillä on kummatkin tytöt saaneet nukkua vanhempien vieressä aina kun ovat halunneet. Kuopus sai oman sängyn vasta reilun vuoden ikäisenä... ;)


Ihmettelen sellaista asennetta, että lapsi on 'hyvä lapsi' kun hän on mahdollisimman itsenäinen mahdollisimman nuorena. Silloin on kasvatus onnistunut nappiin....

Tottakai nukuttamisessa on oma vaivansa, helppohan se olisi vain laittaa toinen sänkyyn ja lähteä itse pois. No, tuskin enää kovin montaa vuotta tuota nukuttamista vaativat ;)
 
Niin juu.

Meillä on nukutettu milloin minnekin. Syliin, sohvalle, lattialle, sitteriin, autoon, viereen...

Hirrmu helppoa, kun voi tarpeen mukaan soveltaa.

Ja mikään ei ole ihanampaa, kuin herätä aamulla tuntien pikkuvarpaat mahassaan. :heart:

(tai no, nukkua pitkään on ihanampaa, mutta se ei onnistuisi vaikka kuinka omassa sängyssään kuopuskin nukkuisi)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niin juu.

Meillä on nukutettu milloin minnekin. Syliin, sohvalle, lattialle, sitteriin, autoon, viereen...

Hirrmu helppoa, kun voi tarpeen mukaan soveltaa.

Ja mikään ei ole ihanampaa, kuin herätä aamulla tuntien pikkuvarpaat mahassaan. :heart:

(tai no, nukkua pitkään on ihanampaa, mutta se ei onnistuisi vaikka kuinka omassa sängyssään kuopuskin nukkuisi)

Veit sanat suustani =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niin juu.

Meillä on nukutettu milloin minnekin. Syliin, sohvalle, lattialle, sitteriin, autoon, viereen...

Hirrmu helppoa, kun voi tarpeen mukaan soveltaa.

Ja mikään ei ole ihanampaa, kuin herätä aamulla tuntien pikkuvarpaat mahassaan. :heart:

(tai no, nukkua pitkään on ihanampaa, mutta se ei onnistuisi vaikka kuinka omassa sängyssään kuopuskin nukkuisi)

Sama meno se on meilläkin. :) Tosin se oli vähemmän ihanaa kun jossain vaiheessa tyttö tykkäsi herättää mut tökkäämällä sormen mun nenään. :snotty:
 

Yhteistyössä