Lasten nukuttaminen pakkasella ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tätähän on tehty vuosikymmeniä. Hei haloo! Itse olen nukkunut tuntikausia pakkasessa ja lumikinos vaunujen päällä ja hengissä edelleen! Mitähän ne haittavaikutukset sitten tuosta pakkasessa nukuttamisessa ovat? Kylmät jalat ja kädet? Ei mun lapsilla ainakaan ole koskaan ollut.

Mielestäni se, ettei nukuta lastaan kovassa pakkasessa, ei tarkoita että on vieraantunut talvesta, kylmästä ja pakkasesta. Itsekin asun Lapin rajamailla, mutta ei meillä vauvan tarvitse nukkua ulkona kovassa pakkasessa. Paljon on silti päiviä, että voi mennä ulos nukkumaan, ei tämä pakkasjakso niin kovin pitkä aika ole.. Mutta jokainen tavallaan, niinhän se menee.

Meillä on 8kk vauva nukkunut kyllä kaikki nämä kovat pakkasetkin ulkona... En saa sisällä nukkumaan päiväunia :( . Aina kyllä on unien jälkeen riisuttaessa kädet ja jalat lämpimät! Lämpöpussi on älyttömät hyvä. Ennemminkin olen pukenut joskus liikaa siihen ja silloin on herätty pian hikisenä! Näin meillä... täysin terveenäkin on ollut (koputtaa puuta). Itse olen ja lapsen isä on vauvana kuulemma ulkona nukkunut eikä ole ilmennyt pahempia haittavaikutuksia :D . Paitsi ehkä tämä "järjettömyys" nukuttaa vauva ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja hullu äiti;23242224:
Ja vaunujen suuaukon edessä on tietysti harso joka peittää sen täysin, ja sitten vielä fleece-peitto sen päällä niin että peittää aukon osittain.

vähän huonosti saa happea jos on täysin tiivis.entä jos pulauttaa siellä harson alla ja tukehtuu eikä kukaan näe tai kuule mitään.

Harso ei todellakaan ole niin tiivis. Ja ei vaikuta siihen jos lapsi pulauttaa. Itkuhälyttimen vieressä nukkuu terassilla. Mutta koko ajanhan en voi olla vieressä vahtimassa, oli harsoja tai ei. Mutta ei kai kukaan kesälläkään lasta vaunuissa nukuttava :) .

Yhteistyössä