Vanhempieni mielestä käyn liikaa ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Kysyin vanhemmiltani jos voisivat katsoa lastemme perään pari tuntia jotta pääsisin miehen kanssa vaikka kahville. Tykkäisin niin istua hiukan aikaa meren rannalla kahvilassa ja nauttia hyvästä pullasta. Äitini mielestä ajatus ei ole hyvä kun käyn niin usein ulkona. Tosi useinhan minä ulkona käyn, peräti 3 kertaa 3.5 vuoden aikana ja silloinkin mieheni on ollut lasten kanssa kotona. Että ei sitten mennä kaksin kahville. Otetaan lapset mukaan ja mennään sitten porukalla. Loukkaannuin siitä, että äitini mielestä käyn liikaa ulkona. Tyhmäkin tajuaa, että en ole juurikaan koskaan missään. En ei ole ollut mieheni kanssa missään kaksin esikon (3.5v) syntymän jälkeen.

No voisitkos ottaa asian uudelleen puheeksi äitisi kans. Siis ihan suoraan sanot että loukkaannuit siitä, mitä sanoi sulle. Ja samalla kyselisit, mihin perustaa sanomisensa. Jos todella käyt noin harvoin ulkona niin en kyl ymmärrä äitiäsi pätkääkään. Olisitte kyllä ansainneet ees pienen hetken miehesi kanssa kahdestaan. ja kun kyseessä vielä ns. päivämeno ei mikään yöriento.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan taas:
No voisitkos ottaa asian uudelleen puheeksi äitisi kans. Siis ihan suoraan sanot että loukkaannuit siitä, mitä sanoi sulle. Ja samalla kyselisit, mihin perustaa sanomisensa. Jos todella käyt noin harvoin ulkona niin en kyl ymmärrä äitiäsi pätkääkään. Olisitte kyllä ansainneet ees pienen hetken miehesi kanssa kahdestaan. ja kun kyseessä vielä ns. päivämeno ei mikään yöriento.

Äitini mielestä jokainen hoitaa omat lapsensa itse. Niin teenkin, mutta edes kerran vuodessa pääsisi ulos hetkeksi ei voi olla liikaa pyydetty. Siinä on hänen perustelunsa asiaan. Itse olen aikoinani ollut paljon isovanhempieni kanssa. Sanoin tästä äidilleni niin vastaus oli vain, että minä itse halusin mennä ja isovanhemmat olivat iloisia kun menin. Tästä voisi päätellä jotain mikä pahoittaa mieleni...

Mulla oli viime viikonloppuna samanmoinen ongelma - tosin olin kyllä menossa ihan juhlimaan ja miehellä oli työvuoro. Äiti sanoi vaan että ei sunkaan tartte aina mennä - edellisen kerran olin ollu 1,5 vuotta sitten bilettämässä... No, mun isä sitten soitti perään että tuo vaan lapsi tänne, hän on ipanan kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli viime viikonloppuna samanmoinen ongelma - tosin olin kyllä menossa ihan juhlimaan ja miehellä oli työvuoro. Äiti sanoi vaan että ei sunkaan tartte aina mennä - edellisen kerran olin ollu 1,5 vuotta sitten bilettämässä... No, mun isä sitten soitti perään että tuo vaan lapsi tänne, hän on ipanan kanssa :)

mut mä en lastani paikkaan veis jos ei ole kerran tervetullut...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Bilettämässä olen viimeksi ollut yli 4v sitten, ennen kuin aloin odottaa esikoista. Baarissa kävin viime kesänä (yksi kerta siis näistä kolmesta kerrasta kun olen ulkona ollut) kerran kun olin polttareissa. Olin kaasona ja jouduin koko ajan tekemään muuta kuin nauttimaan illasta. Mitään en voinut juoda kun kuopus oli vielä niin pieni ja imetin häntä.

No onpa tiukkapipo suoraan sanoen. Ehkä hän kaipaa vähän kehuja omasta uhrautuvaisuudestaan aikanaan, ehkä kukaan ei ole muistanut häntä riittävästi taputtaa siitä päähän. Ja oikeesti, toi kahvilassa istuminen ja meren tuijottelu on niin rentouttavaa, eikä sitä pitäisi pistää pahakseen edes mamman, joka ei tykkää jonkun äidin käyvän baareissa. Ehkä hän on uhrautunut aikanaan vähän liikaakin, kuulostaa vähän siltä...

eikö sinulla ole sitten ketään tuttua, joka vois vahtia lapsia, että pääsisitte joskus miehenne kanssa kaksi vaikka vain sinne kahville tai jotain. äitisi ei ilmeisesti halua hoitaa lapsianne ja käyttää tota usein käyntiä verukkeena. ei hän tietenkään ole velvollinenkaan hoitamaan, koska kyllähän jokainen joka lapsen tekee on velvllinen ne myös hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
eikö sinulla ole sitten ketään tuttua, joka vois vahtia lapsia, että pääsisitte joskus miehenne kanssa kaksi vaikka vain sinne kahville tai jotain. äitisi ei ilmeisesti halua hoitaa lapsianne ja käyttää tota usein käyntiä verukkeena. ei hän tietenkään ole velvollinenkaan hoitamaan, koska kyllähän jokainen joka lapsen tekee on velvllinen ne myös hoitamaan.

Ystävilläni on niin pieniä lapsia etten kehtaa pyytää josko voisivat meidän lapsia kattoa muutaman tunnin. Eikä meidän ystäväpiirissämme kukaan pyydä ketään tällaiseen hommaan joten en siksikään kehtaa. Pitäisi varmaan kysyä, tiedä vaikka olisi hyväkin asia. Muukin voisi sitten pyytää tulevaisuudessa.

Tiedän, että jokainen hoitaa lapsensa itse eikä isovanhemmat ole velvollisia tähän. On usein itse sanonut, että on käytettävissä jos tulee tarve. En vaan tiedä mikä sitten on niin tärkeä meno että lapset olisivat sinne tervetulleita. Jos itse olisin nyt mamma niin mielelläni ottaisin lapset hoitoon että vanhemmat pääsisivät hetkeksi ulos.

Niin, lisään vielä tähän että vanhempani ostivat puhallettavan sängyn jotta lapset voivat sitten olla heitä yötä. Mietin vaan että koska mahtavat yöksi päästä kun parista tunnistakin tulee ongelmia.

Joo omaan tuollaisen äidin, ja minä olen tullu siihen johtopäätökseen että on mulle kade jos johonkin pääsisin, koska aina selittää kuinka hän joutui olemaan aina kolmen kanssa eikä koskaan minnekään päässy. :headwall: Ja sitten aivan varmaan pääsi, muistan erittäin hyvin kun olin mummoni luona jatkuvasti tai tätini.

Muutti juuri ja oikeen pinnasängyn sinne hommasi, sanoin että mitä tollakin teet kun et koskaan ees mun lapsia ota hoitoon. Poika 5v. on ollu tasan yhden kerran vuoden ikäsenä, tyttö ei kertaakaan.

:/ hommaatte jonkun muun katsomaan lapsia..vaikka kaupan seinälle ilmoitus ja tarpeen tullen joku hoitamaan..ja minä tulisin hulluksi jos noin harvoin saisin omaa /yhteistä aikaa ilman lapsia :ashamed: