H
"huh huh"
Vieras
En ymmärrä, saako ihmisiä kiusata miten vaan... Vein lapset eilen päiväkotiin, oli sadepäivä. Jo ovella lto kysyi, että missäs ne lasten sadetakit on, johon vastasin ettei lapsillani ole sellaisia, koska emme ole tarvinneet ennenkään. (Joo, tiedän että monien mielestä kuuluu perusvarustukseen jne.) On meillä kuitenkin kumisaappaat ja kurahaalarit lapsilla, sekä sadetta jonkin verran pitävät välikausitakit, näillä olemme pärjänneet. Lto sanoi, että no, nyt ostatte sellaiset sadetakit. Yritin selittää lto:lle, että ei meillä ole nyt rahaa. Käski käymään naapurikaupungissa joko kirpparilla tai kaupassa, sinne matkaa on 70km ja meillä ei autoa. Ei siis rahaa siihenkään.
Tällä hetkellä rahatilanne on todella heikko, vaikka sosiaalitoimisto meitä on auttanutkin. Rahat riittävät seuraavaan rahapäivään (lapsilisät) niin että ostamme vain ruokaa. Ja olemme myös lastensuojelun asiakkaita, omasta tahdosta siksi, että sosiaalitoimisto maksaa lasten päivähoitomaksut, kun itse emme siihen kykene. Tästä asiasta ei tarvitse alkaa valittamaan.
Tänään kun vein aamulla lapset hoitoon, sama lto "otti minut puhutteluun" ja sanoi tehneensä meistä lastensuojeluilmoituksen, koska en suostu ostamaan lapsille sadetakkeja. Kysyin, että onko tuo nyt hyvä syy ilmoitukselle, niin kuulemma on, koska en välitä lasten turvallisuudesta ja terveydestä. Huh hei.
Soittivat sitten äsken sosiaalitoimistosta ja pyysivät käymään puolen päivän aikaan.
Onko tässä mitään järkeä mielestänne? Minä en ymmärrä.
Tällä hetkellä rahatilanne on todella heikko, vaikka sosiaalitoimisto meitä on auttanutkin. Rahat riittävät seuraavaan rahapäivään (lapsilisät) niin että ostamme vain ruokaa. Ja olemme myös lastensuojelun asiakkaita, omasta tahdosta siksi, että sosiaalitoimisto maksaa lasten päivähoitomaksut, kun itse emme siihen kykene. Tästä asiasta ei tarvitse alkaa valittamaan.
Tänään kun vein aamulla lapset hoitoon, sama lto "otti minut puhutteluun" ja sanoi tehneensä meistä lastensuojeluilmoituksen, koska en suostu ostamaan lapsille sadetakkeja. Kysyin, että onko tuo nyt hyvä syy ilmoitukselle, niin kuulemma on, koska en välitä lasten turvallisuudesta ja terveydestä. Huh hei.
Soittivat sitten äsken sosiaalitoimistosta ja pyysivät käymään puolen päivän aikaan.
Onko tässä mitään järkeä mielestänne? Minä en ymmärrä.