No niin, päästään asiaan...
Sosiaalitoimistossa tosiaan kävin, olin paikalla ennen puolta päivää ja pääsin sisälle ajoissa, siellä menikin vain 10 minuuttia
Sosiaalitäti sanoi, että he ovat saaneet ilmoituksen jossa lukee, että lapsilla ei ole sadetakkeja ja tällainen ilmoitus on hänen mielestään maailman turhin. Eikä ole edellytyksiä jatkotoimenpiteisiin, hän vain ilmoittaa päiväkodille, että asia hoidossa. Antoi minulle 50 euron maksusitoumuksen lastenvaatteisiin naapurikaupungin citymarketiin (sain itse valita kaupan) ja lupasi, että linja-automatkamme maksetaan kuittia vastaan (menee kuulemma harkinnanvaraisena harrastusmenona). Käymme siellä varmaan viikonloppuna, jos on aikaa. Tähän nyt varmaan menee sitten osa ruokarahoista mutta saamme ne sitten takaisin.
Tosin edelleenkään en haluaisi ostaa turhia sadetakkeja, koska niitä ei todennäköisesti tule käytettyä paria kertaa enempää. Tämän sanoin sosiaalitädille, joka totesi että ei hänenkään lapsillaan sadetakkeja ole vaan pärjäävät ilman, mutta koska päiväkoti on tehnyt asiasta ilmoituksen, antaa hän meille mahdollisuuden ostaa takit. Aika reilua minusta.
Ja jotkut ovat epäilleet, että olemme lastensuojelun asiakkaita muista syistä mutta tämä ei ole totta. Alunperin hakeuduin sosiaalitoimistoon asiakkaaksi pitkin hampain koska huomasin ettei kaikkea saa ostettua ja maksettua omista tuloista. Sitten kun lapset menivät päivähoitoon, tuli niin tiukkaa että sosiaalitoimisto ehdotti lastensuojeluasiakkuutta että he voisivat tässä tilanteessa sillä keinolla maksaa meidän päivähoitomaksumme vaikka periaatteessa omat tulomme niihin jollain tavalla riittävätkin. On kuulemma lastensuojelullinen toimenpide. Alkukesästä sosiaalitäti meinasi lopettaa asiakkuutemme palaverin päätteeksi mutta itse toivoin jatkoa, että syksyllä jatkuva hoito ei aiheuta meille ongelmia rahallisesti. Lupasi edelleenkin jatkaa maksujen maksamista, vaikka periaatteessa edellytyksiä ei ole.